Opel Astra 1.3 cdti yakıt problemi

Neo59

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Merhabalar arkadaşlar 2006 model astra h 1.3 cdti aracım var. Araç bir gece boya için sanayide kaldı, sonra aldıp kullanmaya başladığımda ibrenin normalden daha hızlı düştüğünü fark ettim, denemek için 50 TL'lik mazot aldım yaklaşık 15 litre ile 180 km yol yaptım (şehir içi ancak trafik yok), bir anda araç fazla yakmaya başladı. 50 tl ile daha çok km yaptığımı hatırlıyorum, havalar ısındı yakıt azalacak diye beklerken bu artışın sebebi ne olabilir. Parça değiştirilebileceği aklıma geldi ama hangi parça fazla yaktırırki yada sebep ne olabilir. Birde havalar ısınacağı için lastik basınçlarını 40 psi'dan 32 psi'a indirttim ama yakıtta bu kadar fark ettirirmi, bu yakıt konusunda aracı kime götürmek gerekir servise gidip bu çok yakıyor desem ilgilenirlermi? Saygılar
 

hüseyin tekşen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Araç arıza vermesi lazım.debimetreyi değiştirmiş olabilirler ama işte arıza vermesi lazım.makineye bağlatmak lazım.belki orda çıkar.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracin gercekten cok yakiyor...boyacida ne olduda bu durum olustu???
ariza okutursan daha kolay biligi verebiliriz...boyacida firinda o sicaklikda iken debimtre arizalanmistir hassas bir parca yani akla hersey gelebilir ille onlar birsey calip degistirmis diyemeyiz,kisi hakkinda kul hakki gecer...bence o firinda birseyler oldu...
 

berkcann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lastik basıncını çok indirmişsiniz bence farkettirir. bide sıcak havada lastik basıncı indirilmez sıcakta lastikler daha erken ısınacağı için içindeki havada az olursa çok daha fazla ısınır. tehlikeliolabilir.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
lastik basıncını çok indirmişsiniz bence farkettirir. bide sıcak havada lastik basıncı indirilmez sıcakta lastikler daha erken ısınacağı için içindeki havada az olursa çok daha fazla ısınır. tehlikeliolabilir.

Arkadaslar lutfen boyle hurafeler yapmayin bakiniz.... michelin lastik hava basinci ile ilgili ne demis...

Michelinden alintidir....

Doğru Basınç
Basınç, lastiklerinizin uzun ömür ve güvenlik faktörüdür. Lastik soğukken kontrol edilmelidir(en az 2 saattir kullanılmayan veya düşük hızda 3 km'den daha az yol almış lastikler). Sıcakken yapılan kontrolde, tavsiye edilen basınca 4-5 PSI eklenmesi yerinde olacaktır.

Lastiklerin basıncı düzenli olarak, ayda en az bir kez (stepne lastik unutulmadan) veya her uzun yolculuktan önce kontrol edilmeli ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen hava basınç değerine göre gerekli ayarlamalar yapılmalıdır. Lastik hava basıncında nitrojen kullanımı, lastiklerinin basıncının sıklıkla kontrol edilmesi gereğini ortadan kaldırmaz.

Doğru basınç, lastik üreticisi ve aracınızın üreticisi tarafından müştereken düzenlenmiş olan basınçtır. Bu ibareler, aracın kullanım kitabında veya araca yapıştırılmış bir çıkartma üzerinde (kapı içi / benzin kapağı / torpido gözü, vb.) bulunur.

Kış lastiklerinin şişirilmesi :
Hava sıcaklığı, lastik hava basıncını doğrudan etkiler.Hava sıcaklığı ne kadar düşük olursa, ölçülen hava basıncı da o kadar düşük olur.Oysa, kışın genel olarak hava soğuktur. Kış aylarında "düşük hava sıcaklığını" karşılamak için ve doğru hava basıncıyla araç kullanmak için günlük kullanım basıncına veya diğer (yüklü) kullanım basıncına 3PSI (lastik soğukken ölçülmelidir) daha fazla hava basıncı ilave edilmesi gerekir.
 

Neo59

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Öncelikle fırına girdiğini sanmıyorum, kapı altındaki etek kısmı marşpiyel deniyor galiba kaldırıma sürtmüştüm orası boyandı, yani öyle ahım şahım bir işlem yapılmadı, bende kimsenin günahını almak istemiyorum ama araç 4 yıldır bende geçen sene aküsü değişti şimdiye kadar hiç şarjının bitmesi yada marş basmaması yapmadı ancak boyacı sabah marş basmadı takviye yaptık dedi ama önemsemedim, aslında motor kaputunu hiç açmamaları gerekirdi.
Lastik basıncını çok indirmedim önceki 40 psi fazlaydı zaten lastikçi 32 basıldığını söyledi ve 32 ye indirdik, tamam benim olay biraz terste yazın indirilir kışın 1-2 psi fazla basılır. Havanın hacmi soğukta daralır sıcakta genleşir yani 40 psi basılmış lastiğin sertliği ve patlama riski yazın daha fazla olur.
 

bigali3417

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
99
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
merhaba öncelikle aynı araçtan bende de var ve ben 2.1 psi veya 2.5 psi basarken siz nasıl oluyor da 40 psi ( yaklaşık 20 katı) basıyorsunuz havayı :)))....40 bar olmasın sakın...ayrıca ön 32 arka 30 bar hava basarım...yakıt olarak 15 lt ile 300 km civarı yol yapıyorum...bence yakıt sisteminde kaçak olabilir...umarım yoktur
 

Neo59

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
merhaba öncelikle aynı araçtan bende de var ve ben 2.1 psi veya 2.5 psi basarken siz nasıl oluyor da 40 psi ( yaklaşık 20 katı) basıyorsunuz havayı :)))....40 bar olmasın sakın...ayrıca ön 32 arka 30 bar hava basarım...yakıt olarak 15 lt ile 300 km civarı yol yapıyorum...bence yakıt sisteminde kaçak olabilir...umarım yoktur


Öncelikle bar psi bilginiz yanlış, siz lastiklerinize 2.1 bar yani 30psi hava basıyorsunuz, bende 40 psi yani 2.8 bar hava basıyorum :) Yani siz öne 32 arkaya 30 psi hava basıyorsunuz. Asıl önemli olan kısım bende daha önceden 300 civarı yapıyordum, 200km çok az geldi, birde önceden depo ibresinin düştüğünü pek görmezdim, şimdi eski benzinli arabamdaki gibi gaza yüklendiğimde ibrenin inişini seyrediyorum, bir sorun olduğu kesin gibide bakalım nerden patlak vericek.
 
Üst