Omega b'ye yağmur sensörü montajı

VOYAGER1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Siteyi ziyaret et
hocam tıs e göre 2 adet yağmur sensörü rölesi olması gerekiyor.araçta tesisat varmı baktınızmı aynanın orada soketi varmı?tesisat yoksa işiniz çok zor tıs den baktımda 80 pinli kare şeklinde bir sokete giriş yapıyor yağmur sensörü çıkışları,oradan küçük bir sokete giriş yapıyor ve rölelere oradanda silecek kolu ve motorlarına gidiyor soketlerin resimleride var tıs den bakabilirsiniz.sensör f15 sigortasından besleniyor ve sensör soketi 9 pinli bunlar görünüyor ama tesisatı çok karmaşık kontrol etmeniz gerekiyor.rölelerini takmanız gerekiyor vs.vs.bağlantıları tamamlasanız bile camı düzgün bir şekilde kesip yerleştirmezseniz sensörü ya yanlış çalışır ya da hiç çalışmaz.bunları göz önünde bulundurmanız gerekiyor işe başlamadan önce[/QUOTE

Röleleri şemadaki şekilde bağladığımı düşünüyorum ama 5 bacaklı olduğu için ve de sensörden gelen sinyalin (+) ya da (-) olup olmadığını bilemediğim için (çünkü sensörde 1 ve 4 no'lu uçlardan ilki kontak diğeri de şase) rölenin 30 numarasına mı, yoksa şemadaki gibi 86'ya mı elektrik verilecek bilemiyorum. Dolayısıyla şase hangi uca verilecek?...Sensör ilgili uçlarından şase sağlıyorsa 86'ya elektrik verilmeli ki, röle bobini enerjilenip 87 veya 87a'ya kontak aracılığı ile bunu iletsin ve silecek motorunu ilgili kademesini harekete geçirsin. Ayrıca sensörde şemeya göre 5 n'lu pin kullanılmıyor. Ben de öyle yaptım. Hatta yine şemaya göre 86 ve 87 no'lu pinlere kontak cereyanı veriliyor görünüyor. Böyle bir şey olmaması gerekiyor. Bence yanlış bağlantı. Arabaya zarar vermemek için, şimdilik bu mantık çerçevesinde röle uçlarını deneme işini bıraktım. Sanırım ya sizlerden, ya internetten ya da bu işi iyi bilen bir servisten profesyonel yardım alarak bu işi çözeceğim. Ama mutlaka çözeceğim. Daha önce aracıma CCRT-700 ve yeni telefonlu display montajını baya bir uğraşarak yapmıştım. Yaklaşık bir yıldır çalışıyor. Ayrıca 6'lı BLAUPUNKT CD changer'ın CAN BUS bağlantısını da yapmıştım.
Bunu da kesinlikle yapacağım ama, sanırım biraz zaman alacak...
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
Röleleri şemadaki şekilde bağladığımı düşünüyorum ama 5 bacaklı olduğu için ve de sensörden gelen sinyalin (+) ya da (-) olup olmadığını bilemediğim için (çünkü sensörde 1 ve 4 no'lu uçlardan ilki kontak diğeri de şase) rölenin 30 numarasına mı, yoksa şemadaki gibi 86'ya mı elektrik verilecek bilemiyorum. Dolayısıyla şase hangi uca verilecek?...Sensör ilgili uçlarından şase sağlıyorsa 86'ya elektrik verilmeli ki, röle bobini enerjilenip 87 veya 87a'ya kontak aracılığı ile bunu iletsin ve silecek motorunu ilgili kademesini harekete geçirsin. Ayrıca sensörde şemeya göre 5 n'lu pin kullanılmıyor. Ben de öyle yaptım. Hatta yine şemaya göre 86 ve 87 no'lu pinlere kontak cereyanı veriliyor görünüyor. Böyle bir şey olmaması gerekiyor. Bence yanlış bağlantı. Arabaya zarar vermemek için, şimdilik bu mantık çerçevesinde röle uçlarını deneme işini bıraktım. Sanırım ya sizlerden, ya internetten ya da bu işi iyi bilen bir servisten profesyonel yardım alarak bu işi çözeceğim. Ama mutlaka çözeceğim. Daha önce aracıma CCRT-700 ve yeni telefonlu display montajını baya bir uğraşarak yapmıştım. Yaklaşık bir yıldır çalışıyor. Ayrıca 6'lı BLAUPUNKT CD changer'ın CAN BUS bağlantısını da yapmıştım.
Bunu da kesinlikle yapacağım ama, sanırım biraz zaman alacak...

aracınızın detaylarını fotoğraflarla forumda paylaşmanız mümkün mü, nasıl bir araç merak ettim :)
kolay gelsin.
 

VOYAGER1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Siteyi ziyaret et
Aracımdan birkaç resim:









 
Son düzenleme:

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
rölelerdeki 30 nolu ve 86 nolu kutuplar f3 sigortasından gelen 30 amperlik voltaj iki uca da gidiyor x5 soketinden geliyor arasoketleride kontrol edebilirsiniz ilgili pinler doluysa tesisat olabilir araçta röleleri takmak yeterli olabilir
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
85ve 86 nolu kutuplar rölelerin beslemeleri yani bobin uçları 87 yede verilebilir kontak uçlardan biri çünkü
rölelerin 85 nolu uçları 7 ve 8 nolu sensör girişlerine gidiyor
 
Son düzenleme:

VOYAGER1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Siteyi ziyaret et
rölelerdeki 30 nolu ve 86 nolu kutuplar f3 sigortasından gelen 30 amperlik voltaj iki uca da gidiyor x5 soketinden geliyor arasoketleride kontrol edebilirsiniz ilgili pinler doluysa tesisat olabilir araçta röleleri takmak yeterli olabilir

Ben fişlerin pinlerinden almak yerine ilgili yerlerden elektriği, sensör uçlarını ve silecek kolundan gelen kabloları rülelere, silecek motoruna direk olarak şemaya göre çektim. Tüm tesisat şu anda arabanın üzerinde hazır, ayrıca hangi kablonun nereden gelip nereye gittiğini de her kablonun üzerine yazdım. K-162 rölesine geldiği görülen iki adet +12 V voltajı rölenin 86 ve 87 uçlarına verip de, devreye koyduğum sigortayı attıırıp, panelden getirdiğim elektrik kablosunu eritmeye kalkınca, işi şimdilik beklemeye aldım.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
86 ve 87 de voltaj verilmesinin sebebi devreyi iyi incelerseniz röle 5 bacaklı çift kontaklı yani birini açarken diğerini kaptıyor bu sayede silecek ünitesi şalteri ve silecek motorlarıylada bağlantı yapmasından dolayı diye düşünüyorum
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ben fişlerin pinlerinden almak yerine ilgili yerlerden elektriği, sensör uçlarını ve silecek kolundan gelen kabloları rülelere, silecek motoruna direk olarak şemaya göre çektim. Tüm tesisat şu anda arabanın üzerinde hazır, ayrıca hangi kablonun nereden gelip nereye gittiğini de her kablonun üzerine yazdım. K-162 rölesine geldiği görülen iki adet +12 V voltajı rölenin 86 ve 87 uçlarına verip de, devreye koyduğum sigortayı attıırıp, panelden getirdiğim elektrik kablosunu eritmeye kalkınca, işi şimdilik beklemeye aldım.

86 ve 87 röleden çıkarak 85 nolu uç olarak sensöre gidiyor peki sensör takılımı yani camdayken devreyi tamamlayıp kesme gibi bir görevi olabilirmi orası karışık işte o yüzden sigortayı attırmış olabilir mi
 

VOYAGER1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Siteyi ziyaret et
86 ve 87 de voltaj verilmesinin sebebi devreyi iyi incelerseniz röle 5 bacaklı çift kontaklı yani birini açarken diğerini kaptıyor bu sayede silecek ünitesi şalteri ve silecek motorlarıylada bağlantı yapmasından dolayı diye düşünüyorum

87 ucunun +12 volt kontak elektriğini kesince kabloyu yakma işini bıraktı ancak, diğer uçlara bir şey yapamadım bundan sonra... Aslında söylediklerinizi uygulayıp bir deneme yanılma yapmam iyi olacak belki de...

Bayramın ikinci günü bir fırsat yaratmam gerekecek...
 
Üst