OCAK 2011 - Ayın Otomobili Anketi

OCAK 2011 - Ayın Otomobili Anketi


  • Kullanılan toplam oy
    159
  • Anket kapatılmış .
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ghent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
2,385
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
abi seviyeli tartışıyoruz fikir alışverişi iyidir herkes sevdiğini,taraf olduğunu savunacak ki tadı çıksın yoksa amaç onun aracı kötü bunun iyi meselesi değil
insanlar bir dünya para verip arac alıyor yorumlar en azından onlara saygısızlık olur bız bıraz şaka yollu yazıyoruz yoksa kardeşimin aracını hayranlıkla inceleyip,kaputunu açıp bakmıştım bile burada sorun kedi uzanamadığı ete mundar dermiş meselesi de değil konu sadece yeni iyidir anlayışının yanlış olduğudur benim calibranın bagaj amortisörlerini sökeyim bakalım kolayca bagajı acabiliyorlar mı :D ALLAH muhafaza yeni denen o micraya,corsaya vs ye kafa kafaya girsem deler geçerim yeni iyi ya bana gecen bir clio vurdu sadece camurluk ucum yamuldu adamın aracın solu yoktu neredeyse yenı iyidir iyidir :D

EuroNcap den 5 yıldız almış araçlar ile Calibrayı kıyaslamayalım bence güvenlik açısından :D Vurmanın tipine bağlı olarak herşey olabilir. 60km ile ikisini de duvara vurursak ama calibradan mı micradan mı sağ çıkarsın acaba :)

takılıyorum bu arada tartışma ortamı yok zaten :D
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
bir de eski denen aracın donanımına bakalım
elektrikli ısıtmalı ayna
elektrikli camlar
airbag
abs
aktif gergili emniyet kemeri
genelde ısıtmalı deri koltuk
yukseklık ayarlı direksiyon
ısıklı makyaj aynası
sunroof
klima
4*4
getrag 6 ileri f28 şanzıman
standartı 204 hp
0.26 sürtünme katsayısı :D en önemli özelliğidir onu tarihe geçiren 0.28 de tempradır yanlıs bılmıyorsam 2 ıyı olarak şimdi yeniler belki daha iyidir :D
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
EuroNcap den 5 yıldız almış araçlar ile Calibrayı kıyaslamayalım bence güvenlik açısından :D Vurmanın tipine bağlı olarak herşey olabilir. 60km ile ikisini de duvara vurursak ama calibradan mı micradan mı sağ çıkarsın acaba :)

takılıyorum bu arada tartışma ortamı yok zaten :D
bak ıste onu denemek lazım :D
 

TanerErbay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
851
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
yeni yilin ilk ayinda ayin araci olmasi gercekten sevindirici, ama secime giren araclarin segmentleri cok cok farkli.

daha dengeli veya ayni araclardan olucan bir karsilastirma yapilabilirdi.

yinede böyle bir karsilastirma olmasi iyidir. eger aracimin resimleri cekebilirsem son halinle, birdahaki aya katilmaya calisirim
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bir de eski denen aracın donanımına bakalım
elektrikli ısıtmalı ayna
elektrikli camlar
airbag
abs
aktif gergili emniyet kemeri
genelde ısıtmalı deri koltuk
yukseklık ayarlı direksiyon
ısıklı makyaj aynası
sunroof
klima
4*4
getrag 6 ileri f28 şanzıman
standartı 204 hp
0.26 sürtünme katsayısı :D en önemli özelliğidir onu tarihe geçiren 0.28 de tempradır yanlıs bılmıyorsam 2 ıyı olarak şimdi yeniler belki daha iyidir :D

cengiz abi teknoloji her gün hatta her saat gelişiyor, buna karşı koyamazsın ne sen ne de başkası...
yeni daha iyidir diye bişey yok tabi ki ancak teknolojik açıdan daha dolu daha donanımlı olabiliyor rahatlıkla, bi zamanlar 3ncü stop lambası bile lüks olarak ekstraya verilirken şimdi klima/abs neredeyse her arabada standart...
bilgisayar ortamında tasarlandığı için parça montajları birbirine hatasız uyumlu, üretim tekniği daha güncel, laboratuvarlar daha gelişmiş, katı model üzerinden Cd ölçümü ya da takla testleri var vs vs...
ancak hem senin hem de Emrenin dediği gibi yeni iyidir denemez,
aynı sınıf olması işi değiştirir ama çok büyük anlamda...
85 5.20i mi yoksa 2011 5.20i mi iyidir mesela??
yada 92 model E kasa mı yoksa 2011 E mi?

şu kaza olayına gelince de,
kaza yapınca aracın kaportasının yamulması zaten istenillen bişey,
oluşan kinetik enerjinin absorbe edilmesi gerekiyor, bunu önce tamponlar sonra da kaporta daha sonra şase alıyor, en son alacak bölüm ise yaşam kabini denilen alan...çünkü kaportadan önce insan yaşamı geliyor...

efsanelere gelince,
tabi ki calibra bir efsanedir onlarcanın arasında, efsaneler eskidir... bu yüzden de günümüz araçlarına göre teknolojik olarak iyi değildir...
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
cengiz abi teknoloji her gün hatta her saat gelişiyor, buna karşı koyamazsın ne sen ne de başkası...
yeni daha iyidir diye bişey yok tabi ki ancak teknolojik açıdan daha dolu daha donanımlı olabiliyor rahatlıkla, bi zamanlar 3ncü stop lambası bile lüks olarak ekstraya verilirken şimdi klima/abs neredeyse her arabada standart...
bilgisayar ortamında tasarlandığı için parça montajları birbirine hatasız uyumlu, üretim tekniği daha güncel, laboratuvarlar daha gelişmiş, katı model üzerinden Cd ölçümü ya da takla testleri var vs vs...
ancak hem senin hem de Emrenin dediği gibi yeni iyidir denemez,
aynı sınıf olması işi değiştirir ama çok büyük anlamda...
85 5.20i mi yoksa 2011 5.20i mi iyidir mesela??
yada 92 model E kasa mı yoksa 2011 E mi?

şu kaza olayına gelince de,
kaza yapınca aracın kaportasının yamulması zaten istenillen bişey,
oluşan kinetik enerjinin absorbe edilmesi gerekiyor, bunu önce tamponlar sonra da kaporta daha sonra şase alıyor, en son alacak bölüm ise yaşam kabini denilen alan...çünkü kaportadan önce insan yaşamı geliyor...

efsanelere gelince,
tabi ki calibra bir efsanedir onlarcanın arasında, efsaneler eskidir... bu yüzden de günümüz araçlarına göre teknolojik olarak iyi değildir...
Umut teknoloji ile alakalı söylediklerine tamamen katılıyorum da kıyaslanan araclardakı teknolojinin her yeri teknoloji olsa kaç yazar bana biri çıkıp derse s500 yada işte m6 neyse o zaman eyvallah kardeşim derim sayılan araclara bak nıssan micra ,1.2 corsa vs su anda hangı nıssan mıkrada yukarda yazdıgım ozellıklerın tamamı var acaba sonra lüks bir aracın kullandığı abs teknolojisi ile alt orta bir aracın kullandığının aynı olduğunu idda etmek bana göre abesle iştigal, aynı marka modelin düşük versiyonlarında bile birinin motoru dohc ken bir diğerine sohc dıye bırsey uyduran bir otomobil dunyasından bahsediyoruz,pahalı olanda rot basları bile farklı adamlar 3 kurusun hesabını yapıyor kısaca örnek verecek olursak en ust versıyon bır hyundaı accent ile en alt versiyon hyundaı accent arasında bıle çalınmadan (fiyat farkından) ötürü birçok fark vardır buna teknoloji denirse o zaman aynı marka modelin ucuz olanı eskidir...bir de bu euro bılmem neye fazla ınanmayın bir yakınım s500 ile takla attı hayatı zor kurtuldu sattı audi aldı oh be diyor euro meuro boş işler dartbe anında aracın dagılmasından bahsedersek bunlar da kandırmaca o halde anadol dunya yıldızı olurdu şimdi birçok aracın camurluğunu plastik yapıyorlar ne hikmetse ben hiç plastik lüks araç görmedim duymadım aracın şasesi ve kullanılan sac ne kadar sağlam ve kalın olursa içindekinin kurtulma şansı o kadar artar teknolojiler içinde en gelişmişi airbag o da şansa açılırsa zaten büyük kazalarda bu teknoloji tamamen yalan oluyor o testler ufak süratlerde yapılmıs kandırmacaya dayanan testler aksi halde otomotiv dünyası ınsan hayatı önemli olan deyip yaprtığı tüm araçlarda aynını uygular ortak bir fiyat belirlerdi ,herkes caldıgı mınareye kılıf uyduruyor ınanın 56 chevrolet ıle kafa kafaya carpısmak ıstemezsınız dedıgım gıbı deler gecer ...darbeyı az veya cok almanızın onemı kalmaz
bir de benim kazamda ben park halindeydim adam geldi bodoslama benim aracı çapraz sıyırıp gecti benim sadece çamurluk ucum yamuldu far ayagı bile kırılmadı ama onun ön ve arka kapısı fenaydı özellikle arkada yolcusu olsa zarar görürdü adam da zaten abi cok sukur kı sen bana gırmedın yoksa delermıssın dedı o da sasırdı bosa alman panzeri denmıyor bızım emektarlara
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
euro meuro boş işler dartbe anında aracın dagılmasından bahsedersek bunlar da kandırmaca o halde anadol dunya yıldızı olurdu şimdi birçok aracın camurluğunu plastik yapıyorlar ne hikmetse ben hiç plastik lüks araç görmedim duymadım aracın şasesi ve kullanılan sac ne kadar sağlam ve kalın olursa içindekinin kurtulma şansı o kadar artar

cengiz abi şimdi işin mühendislik kısmına girecek olursam sayfalarca anlatmam gerekir..
düz mantık gitme bu konuda, o zaman kağıttan araba yapalım hemen dağılsın... öyle bişey yok, anadolda şase ne kadar sağlam? yaşam kabini denen bölümden bi haber zaten yapanlar :) dışı konusunda başarılı olmuşlar ama çekirdeği unutuvermişler :):)

yaşam kabini sağlam olacak, dışı isterse varsın olmasın... bakınız nascar araçları... gövde üstüne komple giydirme plastik dış kaportadan ibaret...

ferrarinin özel serilerinde tavan komple fiber mesela... takla atsan ezilecekmisin içinde??? hafiflik açısından bu şekilde yapılıyor, yerden yüksek bölümler hafif olsun ki aracın ağırlık noktası aşağı konumlansın virajda merkezkaç kuvvetine daha dirençli bir gövde oluşsun diye, karbon tavanın altında ise darbeyi direkt B-C sütunlarından alt şaseye ileten tasarıma sahip aluminyum bariyerler var, en son sönümleme noktası da ana şase yatağı...

neyse iş iyice mekaniğe, mühendisliğe doğru gidiyor... uzatmayayım...

bunlar hep gelişen teknolojiyle beraber çıkılan basamaklar...
ESP, gece görüşlü dinamik yol bilgisayarı, yol sensörü, head up display, şerit takip sistemi vs vs... gibi..


sınıf farkından ötürü donanım konusunda yazdıkların da doğru tabiki..

B segmenti bir araç için gerek görülmeyen donanımlar var, fiyatı yükseltecek çünkü... alıcı kitlesinden uzaklaşacak...ama oldukça dolusu da var...B segment ford fiesta da yağmur sensörü,far sensörü, yol bilgisayarı, digital klima,cruise control, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, otomatik katlanan elektrikli ısıtmalı yan aynalar,karartmalı dikiz aynası,optik mercekli farlar,ESP,ASC vs vs ... yani istenirse rahatlıkla dolu olabiliyor..
tabi bu demek değil ki eski araçlar boş, ne varsa yenide var...
icat edilmiş bir teknolojiyse zaten öncelikli olarak otomotiv sektöründe yer buluyor..
ancak arz talep meselesi bu işler de... 1.2 corsa da hafızalı koltuk olsa ne fark eder? istek o yönde değil ki...
segmentler var zaten, segment için de alıcının belirlediği bir dolu teknik,paket,donanım var, bu donanımlardan olmazsa olmazlar var rekabet için gereken..
üstüne de uygun fiyata ekstra bişeyler koyabiliyorsan firma olarak,
o da sana satış rakamı olarak geri dönmesinde yardımcı oluyor...

ama en önemli etkenlerden biri de tasarım...atlanmaması gereken bir nokta, ya da ilk nokta... calibranın efsane olmasında da ilk etken budur... ne c20let ne de deri koltuğu...
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,515
Tepki puanı
248
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bence tüketiciler için asıl mühim olan üreticilerin kaliteden ödün vermeden, teknolojik, güvenilir ve her açıdan ekonomik araç yapmalarıdır. Yani her yeni kaliteli, sağlam değildir, tıpkı her eskinin bir döküntü olarak değerlendirilmemesi gibi. Günümüzde aynı donanım özelliklerine sahip, aynı sınıfta yer alan bir çok sıfır araç var ama fiyatları değişik, yani bir yerden sonra da aracın fiyatını kalitesi belirliyor. Mesela sıfır bir Chery (Çin malı) ne kadar güvenilir olabilirki? Yada 2011 model bir CLK için kim kalitesiz diyebilir ki?
 

metar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
225
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Bence tüketiciler için asıl mühim olan üreticilerin kaliteden ödün vermeden, teknolojik, güvenilir ve her açıdan ekonomik araç yapmalarıdır. Yani her yeni kaliteli, sağlam değildir, tıpkı her eskinin bir döküntü olarak değerlendirilmemesi gibi. Günümüzde aynı donanım özelliklerine sahip, aynı sınıfta yer alan bir çok sıfır araç var ama fiyatları değişik, yani bir yerden sonra da aracın fiyatını kalitesi belirliyor. Mesela sıfır bir Chery (Çin malı) ne kadar güvenilir olabilirki? Yada 2011 model bir CLK için kim kalitesiz diyebilir ki?

Çok haklısın abi sana katılıyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst