Nazar değdi. Patlama sorunu!

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Son durum: Bugün öğleden önce dünkü ustama gittim. Avans yüksek, vuruyor dedi. Önce buji kablolarına falan bir şeyler bağlayıp onları kontrol etti tekrardan. Sonra avans ayarını yaptı ve araba normale döndü. Ancak benzin v e LPG'de farklı avans ayarı istiyor. Biz LPG'ye göre ayarladık. Benzinde de eskiden olan çok hafif düzensizlik geri geldi. Ayarlamadan önce özellikle de sabah çalıştırdığımda çok kötüydü. Evet, düzensiz çalışırdı zaten benzinde rölantide ama bu sabah avansın yüksek olmasından dolayı daha da bi kötüydü. Şimdi normale döndü.

Sonra LPG'ciye gittim. Makineye bağladık. Ayarın olabilecek en iyi seviye olduğunu söyledi. Son kontrollerini yaptı. Oradan çıkıp büyük bir parçacıya uğrayıp bobin şansımı deneyeyim dedim. Kısmet işte varmış. Delphi marka. Öyle çakma delphi falan değil, dedi satıcı. Her türlü arkasındayım dedi. Eee fiyatı da uygun gelince 65 liraya aldım. Hemen karşısında bi usta taktı. Sonuç araba daha da düzene girdi. Hızlanmalarda geri asılmalar falan zaten değişen mikserle kaybolmuştu , bobinle beraber daha da güzel oldu. Eski bobini de her ihtimale karşı bagaja attım.

Yolda da hiçbir sıkıntı olmadı şimdilik çok şükür. İnşallah da olmaz. Tabi, imkanları kısıtlı bir yerde başımıza geldiği için olay emaneten toplaması etmesi, orada yapılanlar, burada yapılmaya devam edenler falan derken o ustaydı, bu parçaydı derken ufak ufak da epey bir götürdü bizi.

Benzer durumlar başına gelen arkadaşlara yardımcı olur umarım yaşadıklarım. Başına gelen hiç uğraşmasın. Bujilerden başlayıp değiştire değiştire denesin. Tabi, hava filtresi kutusu tamamen dağılmazsa .
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
sağ olasın abi, şimdilik durum normale döndü. hatta eskisinden daha da iyi oldu ama bakalım inşallah sıkıntı çıkmaz.
 

obykyldz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hakan Bey çok geçmiş olsun öncelikle,
Bi arkadaşımın başınada gelmişti bu patlama olayı, araba 98 model skoda felicia, ilk götürdüğü usta direk bobin dedi, bobinle ne alakası var deyip ustu usta dolaştı arkadaş, her gittiği usta başka bişey dedi, başka bi parça değişti, arabanın LPG sistemini bile 1500 tl para verip komple değiştirdi, sonuç aynı, en sonunda yan sanayi bi bobin aldı, sonuç aynı, ilk gittiği ustaya tekrar gitti hani bobin demiştin değiştirdim düzelmedi dedi, usta orjinal bobini takmadıkça düzelmez dedi, piyasası 8-10 bin eden arabaya 4bin liradan fazla para harcadıktan sonra orjinal bobin getirtti taktı, sorun düzeldi.
bu gibi durumlarda ilk yapılması gereken bobin buji vs parçaları kontrol ettirmek sanırım.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Opel araçlarda orijinal parça almak her yiğidin harcı değil. Örnek benim araç 500 TL eğer vermez isem adam değilim veririm ama araçta LPG var diye adamlar 500 TL değerinde bobine garanti vermiyor. Yani alsam taksam yansa LPG var diye 500 TL çöpe gidecek. Daha bir daha ne opel alırım nede LPG takdırır kullanırım. Paşa paşa benzinle biner kafamı hiç ağrıtmam... yemişim LPGsini. İşte konu başlığındaki durum harca harca başı yok sonu yok. Ne kar ettik?
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Hakan Bey çok geçmiş olsun öncelikle,
Bi arkadaşımın başınada gelmişti bu patlama olayı, araba 98 model skoda felicia, ilk götürdüğü usta direk bobin dedi, bobinle ne alakası var deyip ustu usta dolaştı arkadaş, her gittiği usta başka bişey dedi, başka bi parça değişti, arabanın LPG sistemini bile 1500 tl para verip komple değiştirdi, sonuç aynı, en sonunda yan sanayi bi bobin aldı, sonuç aynı, ilk gittiği ustaya tekrar gitti hani bobin demiştin değiştirdim düzelmedi dedi, usta orjinal bobini takmadıkça düzelmez dedi, piyasası 8-10 bin eden arabaya 4bin liradan fazla para harcadıktan sonra orjinal bobin getirtti taktı, sorun düzeldi.
bu gibi durumlarda ilk yapılması gereken bobin buji vs parçaları kontrol ettirmek sanırım.

Evet, hocam, bu patlamaların sebebi, ateşle sistemi elemanlarıdır. Biz zaten kaynağını ilk andan itibaren biliyorduk ama ben memlekette olmadığım için servisime ya da diğer ustalarıma uzaktım. Mecburen de hava filtresi kutusunu toplayıp gelmek zorundaydım. O yüzden masrafım biraz arttı. İlk patlamadan sonra elimde olan sıfır bujileri taktık zaten hemen araca ama tırnak ayarı yapmadık. Çünkü ben eski bujilerimi de öyle takıp kullanmıştım ve dediğim gibi 4 senedir problemsizdi. Yeni bujileri takınca ilk birkaç gün yapmadı, hatta ben o bujilerle (buji kabloları daha değişmeden) 300 km'den fazla yol bile yaptım.

Sonrasında buji kablolarını değiştirdim. İlk bir iki gün yine sıkıntı yoktu. 350 km falan yol yaptım. Sonra memlekete gelince bir hafta sonrasında 2. patlamayı yaptı. Sonrasında da önce bujilerin tırnak ayarları yapıldı. Buji kabloları kontrol edildi. Tırnak ayarı yapılır yapılmaz zaten tekleme falan kalmadı. Ama ben, yine de bobini değiştirdim.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:39 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:13 ----------

bu arada yaşanan sevindirici bir durum ise ters çalışma olayının ortadan kalkması oldu. Arabam, özellikle de yazın sıcaklarda tüpte stop ederken ters çalışma yapıyordu. Ancak direkt boğaza yerleştirilen mikser sayesinde ters çalışma olayı ortadan kalktı çok şükür.
Gerçi ben hala eskisinden dolayı tedirginim, stop ederken yapacak diye korkuyorum.
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Evet, hocam, bu patlamaların sebebi, ateşle sistemi elemanlarıdır. Biz zaten kaynağını ilk andan itibaren biliyorduk ama ben memlekette olmadığım için servisime ya da diğer ustalarıma uzaktım. Mecburen de hava filtresi kutusunu toplayıp gelmek zorundaydım. O yüzden masrafım biraz arttı. İlk patlamadan sonra elimde olan sıfır bujileri taktık zaten hemen araca ama tırnak ayarı yapmadık. Çünkü ben eski bujilerimi de öyle takıp kullanmıştım ve dediğim gibi 4 senedir problemsizdi. Yeni bujileri takınca ilk birkaç gün yapmadı, hatta ben o bujilerle (buji kabloları daha değişmeden) 300 km'den fazla yol bile yaptım.

Sonrasında buji kablolarını değiştirdim. İlk bir iki gün yine sıkıntı yoktu. 350 km falan yol yaptım. Sonra memlekete gelince bir hafta sonrasında 2. patlamayı yaptı. Sonrasında da önce bujilerin tırnak ayarları yapıldı. Buji kabloları kontrol edildi. Tırnak ayarı yapılır yapılmaz zaten tekleme falan kalmadı. Ama ben, yine de bobini değiştirdim.


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:39 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:13 ----------

bu arada yaşanan sevindirici bir durum ise ters çalışma olayının ortadan kalkması oldu. Arabam, özellikle de yazın sıcaklarda tüpte stop ederken ters çalışma yapıyordu. Ancak direkt boğaza yerleştirilen mikser sayesinde ters çalışma olayı ortadan kalktı çok şükür.
Gerçi ben hala eskisinden dolayı tedirginim, stop ederken yapacak diye korkuyorum.

eğer ters çalışma sorunu kronikleşirsehafif gaza dokunarak stop edersen ters çalışma yapmaz...
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
ahh hocam ahh, ne yöntemler denemiyorum ki eskiden ters çalışma yapmasın diye :)) zaten çok yapmazdı. genelde yazın çok sıcaklarda kafasına eserse.
 

kaptan35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Tem 2014
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Siteye yeni üye oldum. İnternet'te araştırma yaparken yazıyı okudum.İsmim Alp. İzmir 'de oturuyorum.

Hakan bey'in yaşadığı sorunlardan bende de var.Aracım 1992 model Astra F 1.6 8V motor. Aracımda ki sorun yaklaşık 9 aydır var ve hangi tamirciye gitsem bir türlü arıza bulunamıyor.Aracımda 5 kere ateşleme bobini değiştirdim. Distribütör arızalandı içine su almış distribütör değiştirdim.Geçen hafta 09.07.2014 tarihinde aracımı LPG servisine götürdüm. Acaba LPG bağlantılarında sorun var mı diye. Usta sistemi kontrol etti. Senin aracın tek nokta enjeksiyonlu dedi. Karbüratörü açtı araç gazdayken benzinde püskürttüğünü gördü ve usta araca emülatör taktı. Bu sorun ortadan kalktı. Daha sonra gaz ayarı yaparken rolantideki dalgalanmaları görünce Distribütörün içini açtı ve Tevzi makarası simsiyah olmuş onu değiştirdi ve avans ayarı yaptı. Daha sonra test için araçla dolaşırken sağa ve sola dönüşlerde rolantinin düştüğünü görünce usta lpg deki hava miktarını biraz açtım dedi.Daha sonra sağa sola dönüşlerde rolanti düşmesi ortadan kalktı. Seyir halinde giderken hiçbir sıkıntı yoktu. Usta ani fren yapmamı ve durmamı söyledi, yaptığımda rolantinin düşüp kalktığını ve rolantide yine dalgalanmalar olduğunu gördü. Usta bu sefer rolanti ayarlayıcısını söktü temizledi, düzeldi. Şuan aracım 14.07.2014 tarihinden beri Seyir halinde 3.veya 4.viteste giderken kesiklik yapıyor içeriye gaz kokusu gelip stop edecekmiş gibi oluyo ve 3-5 saniye sonra hemen düzeliyor. Rolantideyken de rolanti ayarı 0.9'larda falanken 0.5' lere düşüp tekrar 0.9'lara çıkıyor. Birde stop ederken ters çalışma yapıyor. Ters çalışmayı neden yapar ? Daha başka sorun ne olabilir ?

Cevaplarınız için teşekkür ederim...
 
Son düzenleme:

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Siteye yeni üye oldum. İnternet'te araştırma yaparken yazıyı okudum.İsmim Alp. İzmir 'de oturuyorum.

Hakan bey'in yaşadığı sorunlardan bende de var.Aracım 1992 model Astra F 1.6 8V motor. Aracımda ki sorun yaklaşık 9 aydır var ve hangi tamirciye gitsem bir türlü arıza bulunamıyor.Aracımda 5 kere ateşleme bobini değiştirdim. Distribütör arızalandı içine su almış distribütör değiştirdim.Geçen hafta 09.07.2014 tarihinde aracımı LPG servisine götürdüm. Acaba LPG bağlantılarında sorun var mı diye. Usta sistemi kontrol etti. Senin aracın tek nokta enjeksiyonlu dedi. Karbüratörü açtı araç gazdayken benzinde püskürttüğünü gördü ve usta araca emülatör taktı. Bu sorun ortadan kalktı. Daha sonra gaz ayarı yaparken rolantideki dalgalanmaları görünce Distribütörün içini açtı ve Tevzi makarası simsiyah olmuş onu değiştirdi ve avans ayarı yaptı. Daha sonra test için araçla dolaşırken sağa ve sola dönüşlerde rolantinin düştüğünü görünce usta lpg deki hava miktarını biraz açtım dedi.Daha sonra sağa sola dönüşlerde rolanti düşmesi ortadan kalktı. Seyir halinde giderken hiçbir sıkıntı yoktu. Usta ani fren yapmamı ve durmamı söyledi, yaptığımda rolantinin düşüp kalktığını ve rolantide yine dalgalanmalar olduğunu gördü. Usta bu sefer rolanti ayarlayıcısını söktü temizledi, düzeldi. Şuan aracım 14.07.2014 tarihinden beri Seyir halinde 3.veya 4.viteste giderken kesiklik yapıyor içeriye gaz kokusu gelip stop edecekmiş gibi oluyo ve 3-5 saniye sonra hemen düzeliyor. Rolantideyken de rolanti ayarı 0.9'larda falanken 0.5' lere düşüp tekrar 0.9'lara çıkıyor. Birde stop ederken ters çalışma yapıyor. Ters çalışmayı neden yapar ? Daha başka sorun ne olabilir ?

Cevaplarınız için teşekkür ederim...

Hocam, öncelikle geçmiş olsun. Ben yaklaşık bir aydır bu sorunlarla uğraşıyorum. (Bakın diğer başlığım: http://www.opelim.net/forums/teknik-servis/105712-buji-tirnak-araligi-ve-avans-ayari-hakkinda.html ) eğer kesiklik dediğiniz şey, tekleme tarzı ise buji ve buji kablolarında sorun vardır.
Ters çalışma, tek noktaların kronik sorunudur, derler ama ben bu yaklaşık 1 aydır yaşadığım süreçte mikseri boğaza aldırdıktan sonra ters çalışma olayı bitti çok şükür. İnşallah da yapmaz. Sizin mikser muhtemelen şu an boğazda değil. Boğaza yerleştirilenlerden taktırırsanız düzeliyor. Ancak böyle kullanacaksanız avans ayarını tekrar ayarlatın. Avans ayarı ne kadar düzgün olursa o kadar az yapar ters çalışmayı.

Geçici çözüm yolları ise benzine alıp stop etmek ya da tüpte edecekseniz az gaz verip öyle stop etmek.
 
Üst