Nazar değdi. Patlama sorunu!

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Bugün dayanamayıp bir ustaya götürdüm aracı. Opel servisi değil ama ilçedeki Avrupa ve japon grubu arabaları sürekli tamir eden iyi bir usta. Çocukluğumuzdan beri bildiğimiz bir usta. Giderken benzinde gittim tabi benzinde de kesiklik yapıp durdu ara ara. Usta, önce bujileri söküp tırnak ayarı yaptı. Bi turlayıp geldim. Benzindeki ve tüpteki tekleme gitmişti ama tüpte hızlanırken özellikle 2 ve 3. viteslerde hafif geri asılmalar vardı. Hava filtresi kutusunun çatlak olmasından dolayı düzensiz hava alıyor, ondandır, dedi.
Bu arada en büyük yanlış ise LPG mikseri imiş. 4 seneden biraz fazla süredir sorunsuz bindiğim, bujileri ayar dahi yaptırmadan değiştirdiğim, yakıtından da oldukça memnun olduğum, ta ki bu başlıkta bahsettiğim ilk patlama gerçekleşene kadar en ufak bir sorun yaşamadığım aracımın LPG dönüşümünde kullanılan mikser, aslında direkt boğaza konulanlardan olmalıymış. Benim kullanmış olduğum mikserin her zaman patlatma yapma olasılığı varmış. Söz konusu mikserden de geçen sene bir LPCci bahsetmişti bana. Bunu boğaza alalım, rahat edersin abi demişti. Ben de her şeyinden memnun olduğum için tabi elletmemiştim.

O ustadan sonra bahsettiğim LPG'ciye gittim. Zaten hemen anladı durumu. Ancak hava filtre kutusu bu halde hava alırken ben ayar falan yapamam, bi işe yaramaz taksak da dedi. sonra hava filtre kutusunu, plastik kaynak yapan bir radyatörcüde toplattık. Allahtan parçları toplamışım yoldan

Geri LPG'ciye döndüm ve geç saatte de olsa mikseri dediği gibi hemen aracın boğazına yani enjektör kütüğünün altına yerleştirdik. Topladık, ettik. İlk çalıştırmada gaz tepkisi hemen fark etmişti. Öncekinden çok daha iyi gaz yiyordu tüpte. Ayar yaptık falan derken tam çıkacakken araç gaz yememeye başladı. Usta, fazla hava alıyor dedi. Hava filtresi kutusu bir yerleden hava mı alıyor falan derken hava filtresinden boğaza giden borunun ucunu klasik bantlama yöntemi kullanarak bantladı. Tabi hava girişi düzene girince arabada normale döndü. Zaten çok geç olduğu için basıp geldim.

Şu an LPG'cinin dediğine göre ufak bir avans ayarı gerekiyor. Tüpte çok hafif ara ara sarsıntı yapıyor gibi bazen. O da avans ayarıyla düzelir dedi. Ama bobinde de sanki çatır çatır atmalar var gibi. Değiştirmekte fayda var, dedi.

Evet, arkadaşlar son durum böyle. Ayrıca maalesef hava filtresi kutusunu da sıfır olarak bulmak çok zor. Belki büyük şehirlerde çıkmacılarda çok daha rahat bulunur.
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Bugün dayanamayıp bir ustaya götürdüm aracı. Opel servisi değil ama ilçedeki Avrupa ve japon grubu arabaları sürekli tamir eden iyi bir usta. Çocukluğumuzdan beri bildiğimiz bir usta. Giderken benzinde gittim tabi benzinde de kesiklik yapıp durdu ara ara. Usta, önce bujileri söküp tırnak ayarı yaptı. Bi turlayıp geldim. Benzindeki ve tüpteki tekleme gitmişti ama tüpte hızlanırken özellikle 2 ve 3. viteslerde hafif geri asılmalar vardı. Hava filtresi kutusunun çatlak olmasından dolayı düzensiz hava alıyor, ondandır, dedi.
Bu arada en büyük yanlış ise LPG mikseri imiş. 4 seneden biraz fazla süredir sorunsuz bindiğim, bujileri ayar dahi yaptırmadan değiştirdiğim, yakıtından da oldukça memnun olduğum, ta ki bu başlıkta bahsettiğim ilk patlama gerçekleşene kadar en ufak bir sorun yaşamadığım aracımın LPG dönüşümünde kullanılan mikser, aslında direkt boğaza konulanlardan olmalıymış. Benim kullanmış olduğum mikserin her zaman patlatma yapma olasılığı varmış. Söz konusu mikserden de geçen sene bir LPCci bahsetmişti bana. Bunu boğaza alalım, rahat edersin abi demişti. Ben de her şeyinden memnun olduğum için tabi elletmemiştim.

O ustadan sonra bahsettiğim LPG'ciye gittim. Zaten hemen anladı durumu. Ancak hava filtre kutusu bu halde hava alırken ben ayar falan yapamam, bi işe yaramaz taksak da dedi. sonra hava filtre kutusunu, plastik kaynak yapan bir radyatörcüde toplattık. Allahtan parçları toplamışım yoldan

Geri LPG'ciye döndüm ve geç saatte de olsa mikseri dediği gibi hemen aracın boğazına yani enjektör kütüğünün altına yerleştirdik. Topladık, ettik. İlk çalıştırmada gaz tepkisi hemen fark etmişti. Öncekinden çok daha iyi gaz yiyordu tüpte. Ayar yaptık falan derken tam çıkacakken araç gaz yememeye başladı. Usta, fazla hava alıyor dedi. Hava filtresi kutusu bir yerleden hava mı alıyor falan derken hava filtresinden boğaza giden borunun ucunu klasik bantlama yöntemi kullanarak bantladı. Tabi hava girişi düzene girince arabada normale döndü. Zaten çok geç olduğu için basıp geldim.

Şu an LPG'cinin dediğine göre ufak bir avans ayarı gerekiyor. Tüpte çok hafif ara ara sarsıntı yapıyor gibi bazen. O da avans ayarıyla düzelir dedi. Ama bobinde de sanki çatır çatır atmalar var gibi. Değiştirmekte fayda var, dedi.

Evet, arkadaşlar son durum böyle. Ayrıca maalesef hava filtresi kutusunu da sıfır olarak bulmak çok zor. Belki büyük şehirlerde çıkmacılarda çok daha rahat bulunur.
karbüratör altı mikser herzaman iyidir; çıkma olarak kutu bu linkte var; avans ayarını otomatik yapıyordur aracınız enjeksiyonlu ise....

http://ilan.elookat.com/ilan-OPEL-ASTRA-YEDEK-PARCA-HAVA-FILTRE-KAZANI-uasuAAN-3245237.htm
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
O cıt cıt denen ses buji kablosundan eğer şimdi aracının yanına inme şansın varsa çalıştır ara ara gaz ver buji diplerinden kaçak olduğu kabak gibi meydana çıkar.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
karbüratör altı mikser herzaman iyidir; çıkma olarak kutu bu linkte var; avans ayarını otomatik yapıyordur aracınız enjeksiyonlu ise....

http://ilan.elookat.com/ilan-OPEL-ASTRA-YEDEK-PARCA-HAVA-FILTRE-KAZANI-uasuAAN-3245237.htm

hocam, araç tek nokta enjeksiyonlu. avans ayarı araç çalışırken distribütör, hafif gevşetilip çevrilerek yapılıyor.

hava filtresi kazanı linki için çok teşekkür ederim. Yarım motor ustasına tekrar götüreceğim. Eğer kutuyu değiştirmemiz lazım böyle randıman vermez, derse artık bu linkten değerlendiririm.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:18 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:16 ----------

O cıt cıt denen ses buji kablosundan eğer şimdi aracının yanına inme şansın varsa çalıştır ara ara gaz ver buji diplerinden kaçak olduğu kabak gibi meydana çıkar.

abi, motorcu da tüpçü de kablolar da ve bujilerde sıkıntı yok, dedi. Tabi, motorcu, bujilerin tırnak aralıklarını ayarladıktan sonra. En son tüpçü, o çıt çıt sesini bobinden yapıyor, dedi. bakalım yarın tekrar kontrol ettireceğim.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bobin öyle bir malzeme ki bozulması durumun da tak diye olu orta bırakır da onu kesin biliyorum. sanırım bu bobini 3 kez değiştirdim. Hala da korkum bu bobinden su koyacağı an hiç belli değil anlık.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
valla abi, sorunlar bi başladı mı ardı arkası kesilmeyecekmiş gibi geliyor insana. bu konuyu ilk açtığımdan yani ilk patlamayı yaptığından itibaren ufak tefek iyi para harcatıyor da. bi bobin kaldı en son. onu da değiştireyim de tam olsun diyeceğim artık. o da çözüme kesin kavuştursa bari.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
İnşallah bu bobin korkusundan araçta yedek bobin aldım o duruyor. Ne zaman su koyacağı belli değil imansızın.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
http://www.eparcam.com/Opel-Astra-F-Atesleme-Bobini-14-Motor,PR-624.html

bu linkteki delphi marka nasıldır acaba. uyumlu olduğu motor kodlarında benimki de var .

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 01:36 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:26 ----------

http://www.parcatreni.com/opel-astra-f-bobin-73678.html (ilk yolladığım da delphi, bu da delphi ama fiyatlar arasında fark çok)

http://www.***********/Opel-Astra-F-14-8-Valf-Atesleme-Bobini-Disi,PR-3400.html
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Senin bobinin fiyatı iyi imiş benim ki 100 TLden başlıyor 233 kadar devam ediyor :D
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
abi, motor kodum X14NZ . Bu ürünlerin hepsinde de gözüküyor bu kod. Şekil olarak da aynı bobin ama arada neden bu kadar fiyat farkı var acaba iki delphi arasında?
 
Üst