- Konuyu başlatan
- #21
Bugün dayanamayıp bir ustaya götürdüm aracı. Opel servisi değil ama ilçedeki Avrupa ve japon grubu arabaları sürekli tamir eden iyi bir usta. Çocukluğumuzdan beri bildiğimiz bir usta. Giderken benzinde gittim tabi benzinde de kesiklik yapıp durdu ara ara. Usta, önce bujileri söküp tırnak ayarı yaptı. Bi turlayıp geldim. Benzindeki ve tüpteki tekleme gitmişti ama tüpte hızlanırken özellikle 2 ve 3. viteslerde hafif geri asılmalar vardı. Hava filtresi kutusunun çatlak olmasından dolayı düzensiz hava alıyor, ondandır, dedi.
Bu arada en büyük yanlış ise LPG mikseri imiş. 4 seneden biraz fazla süredir sorunsuz bindiğim, bujileri ayar dahi yaptırmadan değiştirdiğim, yakıtından da oldukça memnun olduğum, ta ki bu başlıkta bahsettiğim ilk patlama gerçekleşene kadar en ufak bir sorun yaşamadığım aracımın LPG dönüşümünde kullanılan mikser, aslında direkt boğaza konulanlardan olmalıymış. Benim kullanmış olduğum mikserin her zaman patlatma yapma olasılığı varmış. Söz konusu mikserden de geçen sene bir LPCci bahsetmişti bana. Bunu boğaza alalım, rahat edersin abi demişti. Ben de her şeyinden memnun olduğum için tabi elletmemiştim.
O ustadan sonra bahsettiğim LPG'ciye gittim. Zaten hemen anladı durumu. Ancak hava filtre kutusu bu halde hava alırken ben ayar falan yapamam, bi işe yaramaz taksak da dedi. sonra hava filtre kutusunu, plastik kaynak yapan bir radyatörcüde toplattık. Allahtan parçları toplamışım yoldan
Geri LPG'ciye döndüm ve geç saatte de olsa mikseri dediği gibi hemen aracın boğazına yani enjektör kütüğünün altına yerleştirdik. Topladık, ettik. İlk çalıştırmada gaz tepkisi hemen fark etmişti. Öncekinden çok daha iyi gaz yiyordu tüpte. Ayar yaptık falan derken tam çıkacakken araç gaz yememeye başladı. Usta, fazla hava alıyor dedi. Hava filtresi kutusu bir yerleden hava mı alıyor falan derken hava filtresinden boğaza giden borunun ucunu klasik bantlama yöntemi kullanarak bantladı. Tabi hava girişi düzene girince arabada normale döndü. Zaten çok geç olduğu için basıp geldim.
Şu an LPG'cinin dediğine göre ufak bir avans ayarı gerekiyor. Tüpte çok hafif ara ara sarsıntı yapıyor gibi bazen. O da avans ayarıyla düzelir dedi. Ama bobinde de sanki çatır çatır atmalar var gibi. Değiştirmekte fayda var, dedi.
Evet, arkadaşlar son durum böyle. Ayrıca maalesef hava filtresi kutusunu da sıfır olarak bulmak çok zor. Belki büyük şehirlerde çıkmacılarda çok daha rahat bulunur.
Bu arada en büyük yanlış ise LPG mikseri imiş. 4 seneden biraz fazla süredir sorunsuz bindiğim, bujileri ayar dahi yaptırmadan değiştirdiğim, yakıtından da oldukça memnun olduğum, ta ki bu başlıkta bahsettiğim ilk patlama gerçekleşene kadar en ufak bir sorun yaşamadığım aracımın LPG dönüşümünde kullanılan mikser, aslında direkt boğaza konulanlardan olmalıymış. Benim kullanmış olduğum mikserin her zaman patlatma yapma olasılığı varmış. Söz konusu mikserden de geçen sene bir LPCci bahsetmişti bana. Bunu boğaza alalım, rahat edersin abi demişti. Ben de her şeyinden memnun olduğum için tabi elletmemiştim.
O ustadan sonra bahsettiğim LPG'ciye gittim. Zaten hemen anladı durumu. Ancak hava filtre kutusu bu halde hava alırken ben ayar falan yapamam, bi işe yaramaz taksak da dedi. sonra hava filtre kutusunu, plastik kaynak yapan bir radyatörcüde toplattık. Allahtan parçları toplamışım yoldan
Geri LPG'ciye döndüm ve geç saatte de olsa mikseri dediği gibi hemen aracın boğazına yani enjektör kütüğünün altına yerleştirdik. Topladık, ettik. İlk çalıştırmada gaz tepkisi hemen fark etmişti. Öncekinden çok daha iyi gaz yiyordu tüpte. Ayar yaptık falan derken tam çıkacakken araç gaz yememeye başladı. Usta, fazla hava alıyor dedi. Hava filtresi kutusu bir yerleden hava mı alıyor falan derken hava filtresinden boğaza giden borunun ucunu klasik bantlama yöntemi kullanarak bantladı. Tabi hava girişi düzene girince arabada normale döndü. Zaten çok geç olduğu için basıp geldim.
Şu an LPG'cinin dediğine göre ufak bir avans ayarı gerekiyor. Tüpte çok hafif ara ara sarsıntı yapıyor gibi bazen. O da avans ayarıyla düzelir dedi. Ama bobinde de sanki çatır çatır atmalar var gibi. Değiştirmekte fayda var, dedi.
Evet, arkadaşlar son durum böyle. Ayrıca maalesef hava filtresi kutusunu da sıfır olarak bulmak çok zor. Belki büyük şehirlerde çıkmacılarda çok daha rahat bulunur.