Nazar değdi. Patlama sorunu!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hknnn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
40
Evet, arkadaşlar maalesef uzun zamandır sorunsuz bindiğim aracıma nazarı değdirdik. Az önce 5 kmlik yolda sonra evin önünde durdum. Tekrar kalkış yaparken arabam ilk defa LPG'de patlama yaptı. Gaza da çok yüklenmemiştim aslında. Her zamanki gibi kalkışımı yapacaktım ki sağlam bi patlama sesi geldi. Tabi, hemen durumu anladım. Hava filtresini kontrol ettim. Kutuyu, kenarından çatlatmış. Ortasından falan değil. Çamurluk taraftaki köşesinden çatlatmış yani. Bir kelepçesini de fırlarmış yerinden. Diğerlerini ise gevşetmiş.

Yarın detaylı olarak bakacam gündüz gözüne. Yapıştırılıp devam edilir büyük ihtimalle. Tüpü eski sahibi taktırmıştı. Yaklaşık 21000 km yaptım ve ilk defa bu olayı yaptı. Araç, 4 senedir bende. Şu anda bakılacak noktalar nerelerdir?, neler tavsiye edersiniz? bulunduğum yerde yerli araba ustaları var, onlara soracağım mecburen geçici olarak memlekete gidene kadar idareten bi şeyler yaptıracağım.

Cevaplayan herkese şimdiden teşekkürler...
 
Tek nokta idi değil mi?
 
maalesef, ilk bombası oldu, sağlam oldu, filtre kutusunu çatlattı. hiç yapmazdı böyle bi şey. birkaç dakıka rölantide çalışırken sanırım gaz birikti filtrede. kalkışta yüklenince de patladı.
 
Şimdi aracına bakma şansın var ise çalıştır aracın buji kablolarına bak. Kaçağı göreceksin. Sorunun buji kablosunda kaçaktan başka bir şey değil. Üç kez sanırım hatırladığım hava kazanını parçaladım.
 
Valla abi, karanlıkta çok uğraşmadım. Ama kaçak falan gözükmüyordu. Kutunun kelepçesini ve küçük bi parçasını topladım, çatlağı belirledim. Sonra tüpte deneme amaçlı asıldım ama zaten filtrede çatlak oluştuğu için patlama yapmadı bi daha. Benzine alıp bıraktım. Yarın tanıdık bi usta var ona gösterecem bakalım.
 
Hakan aracın orası burası ile sakın oynatma derim sorunun kaynağı buji ve kablo başka da bir şey değil. Şimdi git çalıştır LPG aş buji kablosunun kaçırdığı görürsün. Neden şimdi diyorum. Kıvılcım ancak gece daha net bir şekilde görünmekte.
 
buji ve buji kablolarını kontrol edin; aracınız tek nokta enj. ise lpg anahtarının konumunu araç herzaman benzinde çalışıp otomatik gaza geçecek şekilde ayarlayın...
 
Valla Nadir abi, çalıştırdım olaydan sonra hemen. Zaten karanlıkta olmuştu olay ama dediğim gibi kıvılcım çarpmadı gözüme.
Halil hocam, anahtarım otomatik değil, ben ilk çalıştırmada genelde benzinde çalıştırır sonra elle kendim gaza geçerim.
 
Hakan ne yaptın? Gelişmeler ne durumda?
 
Abi, unuttum paylaşmayı başka dertlerle uğraşıyoruz. Kutuyu, burada bi usta topladı. Önce hızlı yapıştırıcı, sonra siyak slikon ve sonra da asıl tutacak olan saç bir parçayı perçinledik kutuya. Görüntü olarak da çok sırıtmıyor çünkü çamurluk tarafta kaldığı için. Zaten siyaha boyadık o saç parçayı. Gerçi bu işi büyük şehirlerde fiberciler yapıyormuş diye duydum. Güzel bi şekilde topluyolarmış. Benimki de sağlam oldu ama zaten servisteki bir usta onla uğraşmaz, git yenisini al takalım der.

Topladıktan sonra bi test yaptım araba tekleme falan yaptım özellikle 2.viteste falan belli etti kendini. Sonra elimdeki sıfır bujileri taktık. Çıkan bujiler de sağlamdı aslında tertemiz çıktı dedi usta. Sonrasında yeni bujilerle yapmadı. Buji kablosu büyük ihtimalle diyor usta. Kablo bekliyorum şimdi Zetex marka sipariş verdik bakalım haftaya gelir. İnşallah düzelir kabloyla.
 
Geri
Üst