Muayeneden geçemedim, 215*50*17 Astra J Jantı olanlar bakabilir mi?

ba0237

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2015
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkdaşlarım merhabalar,

İsmim Burak, İstanbul-Çekmeköydeyim ve 2013 model Opel Astra 1.4T Sport aracım bulunmaktadır.

Konuda da yazdığım gibi aracımın lastikleri 225*40*18 olduğu için maalesef muayeneden geçmedim.

Elinde Astra J 215*50*17 jant ve lastikleri olan arkadaşım varsa gerekirse ücreti karşılığında kiralamak isterim.

Jant ve lastiği verecek arkadaşa istediği güvenceyi verebilirim ya da beni Opel Topkapı Odak'a da sorabilirsiniz.

Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

Saygılarımla,
Burak ATA
 

garbis

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
360
Tepki puanı
106
Puanları
43
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
ebat farkından muayeneden geçememek de yeni moda oldu,,, sanki bakıcak herşey bitti janta takmışlar adamlar :(

peki corsa d lerde 3 çeşit ölçü var 175/70/14 - 185/65/15 - 195/55/16 nerden bakıyor ki muayene yapan ? depo kapağının içindeki, etiketten mi ? etiket yoksa ne olucak ?
 

ba0237

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2015
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kapının oradan da bakıyorlar ayrıca ellerinde liste de var hocam.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,508
Tepki puanı
235
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Vardır bir bildikleri, yoksa durduk yere standart olmayan jant/lastikleri ağır kusur kapsamına almazlardı.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Lastik tabanı orijinal ölçünün dışına çıktığında yabancıların Aquaplaning dediği olay meydana gelmektedir. Yani suda kızaklama, direksiyon hakimiyeti sıfır olur ve trafikte tehlikeli durumlar ortaya çıkartır. Geç de olsa ağır kusur kapsamına alınan bir madde. Nasıl ki ön farların yada stopların çalışmaması tehlikeli ise geniş taban lastik de tehlikelidir.

Mühendis boş yere o ölçüleri yazmıyor. Simülasyonlar ve trafik testleri sonucu bu ölçüler belirleniyor.

Göze güzel görünebilir, ama tehlikeli.
 

t.abel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
289
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
59
Siteyi ziyaret et
% -1.5 lik değişim için muayeneden kalması ilginç
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geniş tabanlı lastik ile kızaklama mı ? Şuan arabamda 175-65-14 tekerler mevcut ve bu haliyle şahinden hallice bir durma kabiliyeti var absden ötürü. 205-40-16 ile çok ama çok daha iyi duruyor keza virajlarda da aynı şey var. İnce tabanlı tekerler sadece buz ve sert karda avantajlı gerisi hikaye. Muayene istasyonlarındaki teknisyenler işi itliğe vurdurdular iyice başka bişey değil. Astra J kasada 20" de listede var, 1.4T veya 2.0T OPC olması fark etmez, kasaya ait tekerin muayeneden geçmesi lazım. 1.4T GTC üzerinde stock gelen 20" tekerle kızaklama yapmayıp 5 kapıda yapar gibi bir mantıkla ben düz duvara girerim aga :D
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,508
Tepki puanı
235
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Geniş tabanlı lastik ile kızaklama mı ? Şuan arabamda 175-65-14 tekerler mevcut ve bu haliyle şahinden hallice bir durma kabiliyeti var absden ötürü. 205-40-16 ile çok ama çok daha iyi duruyor keza virajlarda da aynı şey var. İnce tabanlı tekerler sadece buz ve sert karda avantajlı gerisi hikaye. Muayene istasyonlarındaki teknisyenler işi itliğe vurdurdular iyice başka bişey değil. Astra J kasada 20" de listede var, 1.4T veya 2.0T OPC olması fark etmez, kasaya ait tekerin muayeneden geçmesi lazım. 1.4T GTC üzerinde stock gelen 20" tekerle kızaklama yapmayıp 5 kapıda yapar gibi bir mantıkla ben düz duvara girerim aga :D

Peki sence araba firmaları neden standart araçlara fabrika çıkışı düşük profilli, geniş tabanlı lastikler takmıyorlar? ;)
 

t.abel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
289
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
59
Siteyi ziyaret et
onun sebebi konforu artırmak ve süspansiyonun ömrünü uzatmak
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Peki sence araba firmaları neden standart araçlara fabrika çıkışı düşük profilli, geniş tabanlı lastikler takmıyorlar? ;)

euro emisyon normları çerçevesinde karbon salınımı testlerinden geçebilmek için, test sırasında geniş tabanlı lastikler daha çok sürtünecek daha çok yakıt tüketimine dolayısıyla daha fazla karbon...Aynı şeyler 0W-20 yağ ile fabrikadan çıkıp ilk bakım için servise gidildiğinde 5w-30 koyulmasıyla da ilgili, daha az koruyan yağ daha az karbon salgılar, daha çok koruyan yağ daha çok çevreyi kirletir, herşey birbiriyle alakalı.
Yazılımlar da öyle mesela, 90hp/190nmlik bir garip astra H 1.3CDTI, turboyu riske sokmadan rahatça 115hp-260nm gibi bir güce kavuşuyor. Bu motor bloğu ve iç organları 160-170hpleri rahatlıkla sırtlayabilecek kıvamda üretilmiş, ancak yine euro normları çerçevesinde ezik ama çevreci bir yazılımla kullanıcılara çile çektirmekte :)
Forum ahalisi zamanında çok çekti benden, Vectra B üzerine tonla şey yazdım. Fabrika aracı en az 10 yanlış unsurla üretmiş, lastik ebatından ağırlık merkezine kadar, kimse kusursuz değil velhasıl :)
 
Üst