Motorumuzu Tanıyalım : Z14XEP

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Opel Z14XEP 1.4 L (1.364 cc 83,24 cu-in) Opel tarafından geliştirilen gm Aile O Ecotec motorlarının ikinci kuşak, düz-dört adet 4-zamanlı doğal emişli benzin küçük hacimli motor, bir zamanda bir yan kuruluşu olan Genel Motorlar. Motor 2003-2010 yılları arasında üretildi.
Opel Z14XEP motor, dökme demir krank miline sahip hafif bir dökme demir motor bloğu ve çift zincir tahrikli üstten eksantrik milleri (DOHC) ve silindir başına dört valf (toplam 16 valf) ile alüminyum kafa kullanır. Bu motor, daha düşük tork seviyeleri ve daha iyi yakıt ekonomisi için güçlü hava girdap deseni sağlayan düşük devir / dakikadaki portlardan birini kapatarak boğulma özelliğine sahip TwinPort teknolojisini kullanmıştır. Motorda ECU Bosch ME7.6.1 veya Bosch ME7.6.2 kullanılmıştır.

Delik ve strok sırasıyla 73,4 mm (2,89 inç) ve 80,6 mm'dir (3,17 inç).
Sıkıştırma oranı derecesi 10.5: 1'dir.
Z14XEP motor, 5.600 rpm maksimum beygir gücünde 90 PS (66 kW; 89 HP) ve 4.000 rpm maksimum torkta 125 Nm (12.7 kg · m; 92.2 ft · lb) üretiyor.

Motor kodunun dökümü aşağıdaki gibidir:

Z - Euro 4 motor

14 - 1.4 Litre hacmi

X - 10 ile 11,5: 1 arasında sıkıştırma oranı

E - Çok Noktalı Yakıt Enjeksiyon sistemi

P - Artan güç

GENEL BİLGİ

Motor Özellikleri
Motor kodu:Opel Z14XEP
YerleşimDört zamanlı, Satır içi-4 (Düz-4)
Yakıt tipiBenzin (benzin)
Üretim2003-2010
Yer değiştirme1.4 L, 1.364 cm- 3 (içinde 83,24 Cu)
Yakıt sistemi:Çok noktalı yakıt enjeksiyonu (MFI)
Güç toplayıcıYok
Güç çıkışı5.600 rpm'de 90 PS (66 kW; 89 HP)
Tork çıkışı125 N · m (12,7 kg · m; 92,2 ft · lb)
Ateşleme Düzeni 1-3-4-2

SİLİNDİR BLOĞU

Motorda bir dökme demir silindir bloğu ve bir dökme demir krank mili beş rulman destekli sistem kullanılmıştır. Delik ve strok 73,4 mm (2,89 inç) ve 80,6 mm'dir (3,17 inç). Sıkıştırma oranı derecesi 10.5: 1'dir.
Silindir bloğuSilindir bloğu alaşımıDökümSıkıştırma oranı:10.5: 1Silindir çapı:73,4 mm (2,89 inç)Piston stroku:80,6 mm (3,17 inç)Piston segmanı sayısı (sıkıştırma / yağ):2/1

SİLİNDİR KAPAĞI

Silindir kapağı alüminyum alaşımından yapılmıştır. Z14XEP motor, TwinPort teknolojisine sahip zincir tahrikli çift üstten eksantrik miline sahiptir. Valfler hidrolik iticili silindir parmak takipçileri ile çalıştırılır.
Silindir kapağıSilindir kafası alaşım:AlüminyumValf Düzeni:DOHC, zincir tahrikliVanalar:16 (silindir başına 4 valf)Vana zamanlaması:ALIM-EGZOZ-Valf kafa çapı:ALIM27,90-28,10 mm (1,0984-1,1062 inç)EGZOZ24,90-25,10 mm (0,9803-0,9880 inç)

Kafa sıkma prosedürü ve tork özellikleri:

Adım 1: 25 N · m (2,5 kg · m, 18,4 ft · lb)

Adım 2: Tüm cıvataları 60 ° çevirin

Adım 3: Tüm cıvataları 60 ° çevirin

Adım 4: Tüm cıvataları 60 ° çevirin

BAKIM VERİLERİ

Yağ sistemiYağ tüketimi, L / 1000 km (mil başına qt.)0,5'e kadar (1200 mil başına 1 qt.)

Tavsiye edilen motor yağı: 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40
Yağ türüAPI SG / CD
CCMC G4 / G5

Motor yağı kapasitesi (Dolum kapasitesi)
Filtre değişimi ile 3,5 l
Yağ değişim aralığı, km (mil)30.000 (18.000)

Ateşleme sistemi
BujiBosch FQR8LEU2
Buji boşluğu0,85-0,95 mm (0,0334-0,0374 inç)
Buji sıkma torku25 N · m (2,55 kg · m; 18,45 ft · lb)
bd89850b92aa54d7b2cab7f31a5c12e7.jpg
e12a4c022c52247922a4dfdfb5963ac8.jpg
3b19877e2a4bd2c52dc20ce204c172b0.jpg
7015e7d3a83920569059cc910dec726f.jpg


SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: fritz ve Cemil
Üst