Motorumuzu Tanıyalım Z12XEP

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Opel Z12XEP zamanda bir yan bir 1.2 L (1.229 cc, 75.0 cu-in) Opel tarafından geliştirilen gm Aile O Ecotec motorlarının ikinci kuşak, düz-dört adet 4-zamanlı doğal emişli benzin küçük değiştirme motorudur Genel Motorlar. Motor 2002'den beri üretildi.
Opel Z12XEP motor, dökme demir krank miline sahip hafif bir dökme demir motor bloğu ve çift zincir tahrikli üstten eksantrik milleri (DOHC) ve silindir başına dört valf (toplam 16 valf) ile alüminyum kafa kullanır. Z12XE motorunun güncellenmiş bir versiyonudur ve TwinPort teknolojisine sahiptir - daha düşük tork seviyeleri ve daha iyi yakıt ekonomisi için güçlü hava girdap deseni sağlayan düşük RPM'deki portlardan birini kapatan iki bobinli giriş portları. Krank mili ve yağ galerileri de yeniden tasarlandı. Motorda ECU Bosch ME7.6.1 veya Bosch ME7.6.2 kullanılmıştır.

73,4 mm (2,89 inç) silindir çapına ve 72,6 mm (2,86 inç) piston vuruşuna sahiptir. Sıkıştırma oranı derecesi 10.5: 1'dir. Z12XEP motor, 5.600 rpm maksimum beygir gücünde 80 PS (59 kW; 79 HP) ve 4.000 rpm tepe torkunda 110 Nm (11.2 kg · m; 81.2 ft · lb) üretiyor.
Motor kodunun dökümü aşağıdaki gibidir:

Z - Euro 4 motor

12 - 1.2 Litre hacmi

X - 10 ile 11,5: 1 arasında sıkıştırma oranı

E - Çok Noktalı Yakıt Enjeksiyon sistemi

P - Artan güç

GENEL BİLGİ

Motor Özellikleri
Motor koduOpel Z12XEP
YerleşimDört zamanlı, Satır içi-4 (Düz-4)
Yakıt tipiBenzin (benzin)
Üretim2002-Yer değiştirme1.2 L, 1.229 cm- 3 (içinde 75.0 Cu)
Yakıt sistemiÇok noktalı yakıt enjeksiyonu (MFI)
Güç çıkışı5.600 rpm'de 80 PS (59 kW; 79 HP)
Tork çıkışı4.000 dev / dak'da 110 N · m (11,2 kg · m; 81,2 ft · lb)
Ateşleme Sıralamasi1-3-4-2


SİLİNDİR BLOĞU

Motorda bir dökme demir silindir bloğu ve bir dökme demir krank mili beş rulman destekli sistem kullanılmıştır. Delik ve strok 73,4 mm (2,89 inç) ve 72,6 mm'dir (2,86 inç). Sıkıştırma oranı derecesi 10.5: 1'dir.
Silindir bloğuSilindir bloğu alaşımıDöküm
Sıkıştırma oranı:10.5: 1Silindir çapı:73,4 mm (2,89 inç)Piston stroku:72,6 mm (2,86 inç)
Piston segmanı sayısı (sıkıştırma / yağ):2/1

SİLİNDİR KAPAĞI

Silindir kapağı alüminyum alaşımından yapılmıştır. Z12XEP motor, TwinPort teknolojisine sahip zincir tahrikli çift üstten eksantrik miline sahiptir. Valfler hidrolik iticili silindir parmak takipçileri ile çalıştırılır.
Silindir kapağıSilindir kafası alaşım:AlüminyumValf Düzeni:DOHC, zincir tahrikli
Vanalar:16 (silindir başına 4 valf)
Vana zamanlaması:ALIM-EGZOZ
Valf kafa çapı:
ALIM27,90-28,10 mm (1,0984-1,1062 inç)
EGZOZ24,90-25,10 mm (0,9803-0,9880 inç)

Kafa sıkma prosedürü ve tork özellikleri:

Adım 1: 25 N · m (2,5 kg · m, 18,4 ft · lb)

Adım 2: Tüm cıvataları 60 ° çevirin

Adım 3: Tüm cıvataları 60 ° çevirin

Adım 4: Tüm cıvataları 60 ° çevirin

BAKIM VERİLERİ

Yağ sistemiYağ tüketimi, L / 1000 km (mil başına qt.)0,5'e kadar (1200 mil başına 1 qt.)
Tavsiye edilen motor yağı5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40Yağ türüAPI SG / CD
CCMC G4 / G5
Motor yağı kapasitesi (Dolum kapasitesi)
Filtre değişimi ile 3,5 lYağ değişim aralığı, km (mil)30.000 (18.000)
Ateşleme sistemiBujiBosch FQR8LEU2
Buji boşluğu0,85-0,95 mm (0,0334-0,0374 inç)Buji sıkma torku25 N · m (2,55 kg · m; 18,45 ft · lb)
e70a832eb8f7755c533e23de8d3861c2.jpg
a4f01d03cd483af1ec99fde8f4987e18.jpg
046b5e8f4af95363c920ef1f4407f618.jpg
5d7a35f2387ac9481e170b208397f7e9.jpg


SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Üst