Motoru sıfır yapılmış araç alınır mı?

Motoru sıfır yapılmış araç alınır mı alınmaz mı?


  • Kullanılan toplam oy
    50

ahmetokur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
2,746
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Türk insanımızı bence en fazla ikileme düşüren mevzulardan birisi bu...
Hatta konuya anket ekliyorum bakalım sonuç nasıl çıkacak takip edeceğim...

ALINIR DİYENLERİN GENEL YORUMLARI;
Motor sıfırdır, bütün parçalar yenidir, tazedir. Fabrikadan çıkmış gibidir, ömürlük binilir diyenler...

ALINMAZ DİYENLERİN GENEL YORUMLARI;
Ben orjinallikten yanayım diyenler... Daha sonra yapılan bir motor asla fabrikanın yaptığı motor gibi olmaz diyenler... Bir türlü düzen tutmama korkusu...

Sizin görüşleriniz nelerdir bu konu hakkında?
Bu arada lütfen ankete oy veriniz...
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
alınır dedim fakat sonradan toplanan motorun eski performansını vermediği düşüncesindeyim,daha önce v6 yı komple motor yapmtırmıştık,ilk aldığımız zamanki performansı yoktu,daha sonra cd aldık 2,0 140 binde aldık,hiç motor yapılmamış,rektefiyeli bir cd ile roll denemem oldu 1 boy önde gidiyordum.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Aracın ne kadar motoru yapılırsa yapılsın sıfır ayarında olması beklenemez. Ama maddi durumlar el vermediği zamanlar da hiç motor yapılmamış 200 000 km devirmiş bir aracı alacağıma komple ama burada dikkat edilecek durum komple motor yapılmış bir araç her zaman tercihimdir.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kimin yaptığına , hangi kapakçı ve rektefiyecide işlem gördüğüne önem veririm.

Ama şu bir gerçekki: fabrika standartlarında atıyorum 1 mikron hassasiyetinde honlama vs yapılıyor ise piyasada en kral 10 mikron oluyor.Motor sıkılığı ve ömrü mutlaka 1 e 1 olmuyor teorik açıdan.Ama bunu anlamak için fabrik bir motoru 1 milyon km kullanabilen biri olmalısnız ki diğeri 500 bin km de bittiğinde farkedesiniz.Yani piyasada ustasını bulup adamakıllı motor yaptırırsanız ve motoruda üzmeden kullanırsanız en az 300 bin km yine gider, daha da fazlası gider..
Hepimiz forumlara hangi yağ iyidir konusunu açarız , ama kaçımız orjinal yağ filtresinde ısrarcıdır ? yada motor ömrünü belirleyen ilk faktör olan yağ basıncı sayacı kaçımızın modifiye listesindedir ? Yağ pompasını 200 Tl pahalıda olsa orjinal alıp takan kaç kişi?


sihirli noktalar bence : kimlerin elinden çıktığı ( bilmediğim biri ise daha sıkı irdelerim motoru, mümkünse risk almam ve ilgilenmem)
ve diğer noktada: satıştan ne kadar süre önce motor yapıldığıdır. Adam yaptırıp bir kaç ay sonra satıyorsa belliki bıkmışlığın son noktasını başarısız yapılan motor koymuştur.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ankete olumsuz yanıt verdim ancak koşullu sorulsaydı bu sorular daha nokta atışı olurdu. Piyasada 140 150bin kmde işi dışı haşat bir de komple motor yaptırmış araba bolluğu var bunlar genelde komple motor yaptırdım diyenler segman attırıp kapak taşlayıp geçiyorlar. Komple motor revize edildi diyebilmek için sıfır silindir kapağı, sıfır krank, sıfır eksantrikler subaplar, kol-piston, subap-gayd-yay tüm iç organların sıfır olarak takılması gerekmektedir. En ucuza gelecek haliyle bile krank ve eksantriklerde aşınma testi yapılıp aşınma varsa taşlama ve balans yaptırılması gerekir. İddaa ediyorum ki hakkı verilerek yapılacak sıfır motor fabrikasyonu aratmayacaktır hatta bazı firmalar otomasyonla yürütmektedir, mesela burada Afyon Motor muydu neydi öyle bir işletme var, fabrikasyon ayarında honlama işi yapıyori motor bloğunu söküyorsunuz gelip alıp götürüyorlar, yapıp getiriyorlar. Dediğim gibi tüm mesele hakkını vermekte...
[MENTION=41]RespecT[/MENTION]
Abi tamamen katılıyorum yağ pompası ve yağ filtresi hayati önem taşıyor.Yanlış bilmiyorsam kol çıkarma, yatak sarma gibi durumların hepsi yağlama probleminden kaynaklanıyor, yağlaması sağlam olan arabanyı istediğin kadar zorla yağlama kesilmedikçe kol çıkarması imkansız diyenler var ne derece doğru orasını bilmiyorum :)
 

_Vahan_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2014
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bence kesinlikleee kimin nası yapyıgının önemi vardır araba guzelse istediğim bi araçsa guzelcene expertiz yaparım alırım
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
yaptıran kişi neden satıyor sıfır motor yaptırmış binsin
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,512
Tepki puanı
242
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Konu başlığına göre yorum yapacaksam; Bir motorun onarımı dört dörtlük bir şekilde yapıldıysa alırım. "0" km diye alınan araçlarda mekanik hata çıkmıyor mu? Fabrikasyonlar hatalar illa gözle görülecek veya bariz bir şekilde ses yapacak şekilde olmayacağına göre kaçımız aracımızda fabrikasyon bir hata olduğunun farkında? ;)

Konuyu teknik açıdan ele alırsak; her zaman için fabrikasyon ürünleri tercih etmekte fayda vardır.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bizim milletimizi insanımızı anlamak kadar zor bir şey olamaz...

Örnek...

Aracın boyası yanmıştır... temiz olsun diye mis gibi boyatırsın vay arkadaş araç boyalı... aracın motorunu yaptırırsın vay arkadaş motor yapılmış....

Ne garip bir milletiz arkadaş...
 

coldekiadam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,155
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Motor yapmak var motor yapmak var.

Bu riske girmem ve almam.
 
Üst