motor suyu eksiltmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan murmet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

murmet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
arkadaşlar 96 model opel vectra b 2.0 cd aracımın motoru aşırı şekilde su eksiltiyor. ustaya götürdüm arabayı life çekti fakat kaçağı bulamadı. bana motorun içinden geldiğini
söyledi masrafında 3bin lira civarında olduğunu söyledi.bana çok fazla geldi . bana yardımcı olacak arkadaşlar varsa çok sevinirim!!!!!:)
 
valla aynı dertle 1 haftadır uğraşan biri olarak araç su eksiltiyorsa ustaların genel kanısı conta yakmıştır. ( bu masraflı olduğu için bilmeyenlere genelde kaptırdıkları yol)

araç conta yakmışsa yağa su karışır. yani külbütor kapağını açınca yağ kremsi renk olur ve yağ çubuğunu çekince su krem balçık gibi olur. bu yoksa rahat olun biraz birde yedek su kabunda yağlanma varmı ona bakın. bunlar yoksa aracınız %90 conta yakmamıştır. sonraki kısım devirdaimin etrafına bakın kalorifer musluğuna bakın araç çalışrıken fan açtırın ve altından bakın kaçak illaki kendini gösterir.
araç conta yakmışsa bile masrafı taş çatlasın 700 tl geçmez. üst kapak açılacak conta değişecek hararet yaptıysa kapak taşlanacak soğutma suyu değişecek ve kanalları temizleme sıvısı verilecek antifiriz su yağ tamamlanıp devam edilecek...
 
Çoğu usta devirdaimden kaçıyor mu diye bakmıyor motorun yanındaki kapağı açtırıp baktırın istemese bile. Conta için motor açmak işlerine geliyor
 
valla aynı dertle 1 haftadır uğraşan biri olarak araç su eksiltiyorsa ustaların genel kanısı conta yakmıştır. ( bu masraflı olduğu için bilmeyenlere genelde kaptırdıkları yol)

araç conta yakmışsa yağa su karışır. yani külbütor kapağını açınca yağ kremsi renk olur ve yağ çubuğunu çekince su krem balçık gibi olur. bu yoksa rahat olun biraz birde yedek su kabunda yağlanma varmı ona bakın. bunlar yoksa aracınız %90 conta yakmamıştır. sonraki kısım devirdaimin etrafına bakın kalorifer musluğuna bakın araç çalışrıken fan açtırın ve altından bakın kaçak illaki kendini gösterir.
araç conta yakmışsa bile masrafı taş çatlasın 700 tl geçmez. üst kapak açılacak conta değişecek hararet yaptıysa kapak taşlanacak soğutma suyu değişecek ve kanalları temizleme sıvısı verilecek antifiriz su yağ tamamlanıp devam edilecek...

sadece bunlar olmazki contanın nerden gittiğine bağlı ;)
Yani sadece suda eksiltebilir,bloktan geçen su conta yandığı için yanma odasına verir,yağa karışmaz sadece silindire sızar ve egzozdan buhar olarak çıkar.Zaten opellerin genelinde de bu şekilde olur,blokta su kanalı ve yağ kanalı uzak.

Kaçak varmı diye bir kaç yere gösterilir,egzozdan buhar su damlası çıkıyormu dikkat edilmeli.
Dediğin gibi fiyatta ancak o kadar olur 3 bin tl ney
 
Once yagina bakin beyazlasmi diye. Sorun yoksa motoru calistirip yedek su deposuna bakin hemen hararet yukselip su kaynatiyomu(1 dakka icinde) diye yoksa kesin bi yerde kacak var. Genelde borularin girdigi ahtapot denilen yerde olur ama kacaga bakarkende motor calisir vaziyette olsun.
 
teşekkür ederim arkadaşlar beni oldukça aydınlattınız.
 
Sabahları aracı calıstırdıgınızda patırtılı çalışıyorsa conta yanmıstır yoksa conta degildir bana da her usta conta dedi ama takip ettim kalorifer muslugu ve radyator musurlerinden kacırıyor emin olmadan conta işine girmeyin

HTC Desire X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sabahları aracı calıstırdıgınızda patırtılı çalışıyorsa conta yanmıstır yoksa conta degildir bana da her usta conta dedi ama takip ettim kalorifer muslugu ve radyator musurlerinden kacırıyor emin olmadan conta işine girmeyin

HTC Desire X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bizim araçta ilk çalıştırmada yüksek sesle çalışıyor ama ısınınca sıkıntı yok hararet 90 ı geçmiyo ama arada bir 1 bardak su koyuyorum nerden eksiltiyor radyatör olabilir mi ?
 
o zaman eksiltme çok az teşhisi zor olacaktır motor blogu için su kanalları yağ kanalları ve piston boşlukları vardır conta bu boşluklar arasında nereden yandıysa o boşluklar arası kaçak olacaktır yani su yağa yağ suya ya da su pistonlara kaçabilir su ve yağda anormallik yoksa ve eğer pistona su kaçağı varsa sabaha kadar pistonda biriken su sabaha çalıştırmada motorun patırdamasına sebep olur ayrıca su kapağını açtığınızda su seviyesi yükselir kaptan su taşar egzoza elinizi koyduğunuzda fark edersiniz

bu gibi belirtiler yoksa hortumları ve bağlantılarını radyatör bağlantılarını ve gövdesini devirdaimi kısacası su geçen her yeri kontrol edin ve ettirin yeşilli beyazlı su ve antifriz kalıntıları var mı bakın bulamazsanız da bekleyin kaçak az olduğu için belli olmayabilir ileride kaçak artınca bulunur boşuna motor açtırmayın

ilk çalıştırmada motor kısmından gelen şakırtılı gürültü gelmesinin sebebi araç beklediğinde yap kartere süzülür yağsız kalan motorun üst kısımında bulunan sübap aksamları ses yapar yağlanma sağlanınca kısa sürede kesilir
 
o zaman eksiltme çok az teşhisi zor olacaktır motor blogu için su kanalları yağ kanalları ve piston boşlukları vardır conta bu boşluklar arasında nereden yandıysa o boşluklar arası kaçak olacaktır yani su yağa yağ suya ya da su pistonlara kaçabilir su ve yağda anormallik yoksa ve eğer pistona su kaçağı varsa sabaha kadar pistonda biriken su sabaha çalıştırmada motorun patırdamasına sebep olur ayrıca su kapağını açtığınızda su seviyesi yükselir kaptan su taşar egzoza elinizi koyduğunuzda fark edersiniz

bu gibi belirtiler yoksa hortumları ve bağlantılarını radyatör bağlantılarını ve gövdesini devirdaimi kısacası su geçen her yeri kontrol edin ve ettirin yeşilli beyazlı su ve antifriz kalıntıları var mı bakın bulamazsanız da bekleyin kaçak az olduğu için belli olmayabilir ileride kaçak artınca bulunur boşuna motor açtırmayın

ilk çalıştırmada motor kısmından gelen şakırtılı gürültü gelmesinin sebebi araç beklediğinde yap kartere süzülür yağsız kalan motorun üst kısımında bulunan sübap aksamları ses yapar yağlanma sağlanınca kısa sürede kesilir

güzel anlatmışsınız bir yeri düzeltmek isterim,çünki her su kapağını açıp su taştığını gören insan tedirgin olmasın.

Hararet 90 civarı su haznesi açılırsa her araçta su fışkırır taşar,normal olan bişey.Zaten çoğu araçta bunun için uyarı vardır sıcakken açmayınız diye,hortumlar elle kontrol edilir şişse açılmaz yada dikkatli açılır çok gerekliyse :) Sonuçta basınclı sistem,düdüklü sıcakken açılırsa patlar,buda öyle :)
 
Geri
Üst