o zaman eksiltme çok az teşhisi zor olacaktır motor blogu için su kanalları yağ kanalları ve piston boşlukları vardır conta bu boşluklar arasında nereden yandıysa o boşluklar arası kaçak olacaktır yani su yağa yağ suya ya da su pistonlara kaçabilir su ve yağda anormallik yoksa ve eğer pistona su kaçağı varsa sabaha kadar pistonda biriken su sabaha çalıştırmada motorun patırdamasına sebep olur ayrıca su kapağını açtığınızda su seviyesi yükselir kaptan su taşar egzoza elinizi koyduğunuzda fark edersiniz
bu gibi belirtiler yoksa hortumları ve bağlantılarını radyatör bağlantılarını ve gövdesini devirdaimi kısacası su geçen her yeri kontrol edin ve ettirin yeşilli beyazlı su ve antifriz kalıntıları var mı bakın bulamazsanız da bekleyin kaçak az olduğu için belli olmayabilir ileride kaçak artınca bulunur boşuna motor açtırmayın
ilk çalıştırmada motor kısmından gelen şakırtılı gürültü gelmesinin sebebi araç beklediğinde yap kartere süzülür yağsız kalan motorun üst kısımında bulunan sübap aksamları ses yapar yağlanma sağlanınca kısa sürede kesilir