Motor neden yağ eksiltir?

eger mobil 1 yağ kullandıysan kesin eksiltir kardeşim ama diğer yağların eksiltmemesi lazım diye biliyorum ok...
 
ekotec lerin hastaligidir, heleki x14xe x16xe(L) motorlarin. ventil kecelerinden kaciriyor. en az 6-7 saat beklemis aracin ilk calisdirmada mavi duman artar ( yanma odasina, ventillerin üzerinden sizmis olan yag), daha sonra keser, devir yükselince tekrar biraz atar ( yüksek hava emisinden dolayi ventillerin üzerinde kalan yagida iceri alir) ve normale döner. motor isininca normale dönen eksoz gazi sizi kandirmasin, yag sizmasi cok az oldu icin fark edemessiniz ama az da olsa yag yakmaya devam eder.

kesin cözüm kecelerin degismesi. gecici cözüm ise kaliteli yag kullanmak (isindikca incelmeyen yag ), gecici cözümde, zaman icinde kaliteli yag da fayda getirmiycektir.
 
eger mobil 1 yağ kullandıysan kesin eksiltir kardeşim ama diğer yağların eksiltmemesi lazım diye biliyorum ok...

diğer arkadaşların yazdıklarıda doğru olabilir belki ama ben yukarıda yazılana daha çok katılıyorum sadece mobil 1 değil yarı sentetik veya tam sentetik yağların hepsi zamanla motorda eksilir bu yağların kötü bir özelliğidir eğer sende böyle bir yağ kullanıyorsan bu normal bir durumdur endişelenecek bir şey yok eğer madeni yağ kullanıyorsan bence endişelen ve diğer yorumları dikkatlice oku derim.
 
ekotec lerin hastaligidir, heleki x14xe x16xe(L) motorlarin. ventil kecelerinden kaciriyor. en az 6-7 saat beklemis aracin ilk calisdirmada mavi duman artar ( yanma odasina, ventillerin üzerinden sizmis olan yag), daha sonra keser, devir yükselince tekrar biraz atar ( yüksek hava emisinden dolayi ventillerin üzerinde kalan yagida iceri alir) ve normale döner. motor isininca normale dönen eksoz gazi sizi kandirmasin, yag sizmasi cok az oldu icin fark edemessiniz ama az da olsa yag yakmaya devam eder.

kesin cözüm kecelerin degismesi. gecici cözüm ise kaliteli yag kullanmak (isindikca incelmeyen yag ), gecici cözümde, zaman icinde kaliteli yag da fayda getirmiycektir.

aynen katılıyorum kaç ustaya sorduysam aşağı yukarı aynı şeyi söyledi keçeleri değiştirmekte biraz masraflı 300-500 arası diyorlar
 
aynen katılıyorum kaç ustaya sorduysam aşağı yukarı aynı şeyi söyledi keçeleri değiştirmekte biraz masraflı 300-500 arası diyorlar

orjinal kece fiyati 70 milyon olmasi lazim, yansanayi 30 milyon.

iki sekilde keceler degisebiliyor , silindir kapagi acarak ve acmadan. acmadan yapmak gercekten kabiliyet isteyen bi isi. ama kapak acilirsa ( conta yakmis araclar icin) yag yakmasa bile bence kesinlikle kecelerin degistirilmesi lazim. eger keceler icin kapak ailicaksa, sillindirkapak contasi, triger kayisi, su pompasi, gergi bilyasi ve saplamalari ( isteye bagli ) degistirirseniz, en azindan komple motor bakimini da aradan cikarmis olursunuz.
 
sıbop lastıklerı sertlesıp yuvasından cıkıyor ve arac yağ yakmaya baslıyor
 
Yukarıda arkadaşlar anlatmışlar, en güzeli iyi bir motorcuya götürüp arabaya baktırmak. Geçmiş olsun.
 
Geçmiş olsun
 
yağ eksiltme benimde sorunum
bagajda yağ bidonu taşıyorum.
 
Geri
Üst