Motor gücü

DeliPoyraz.27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Haz 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Konuyu nereye açacağımı bilemedim buraya açtım kusuruma bakmayın bi sorum dizel 150 hp bir motorla 110 veya 130 hp bir benzinli motor gücü birbirine denk mi acaba merak ediyorum tşkler
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Ne açıdan? Drag da şans yok, roll de işler karışır. Vites oranlarına bakmak gerek. Örnek iki araç lazım.
Dizelin avantajı tork, ve turbolu olması. Benzinli araç da turbo mu? Eskiden japonculara söylerdik, Hp araç sattırır, tork yarış kazandırır.
 

DeliPoyraz.27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Haz 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Ne açıdan? Drag da şans yok, roll de işler karışır. Vites oranlarına bakmak gerek. Örnek iki araç lazım.
Dizelin avantajı tork, ve turbolu olması. Benzinli araç da turbo mu? Eskiden japonculara söylerdik, Hp araç sattırır, tork yarış kazandırır.

Mesela kardeşim 2011 passat benzinli 110 hp otomatik vites vs 2006 opel vectra 1.9 dizel 150 bg otomatik :cool:
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
yanlız dikkatini çekerim birinde hem tork hem beygir yüksek,
istisnai birbirine yakın hp güçlerinde tork konuşur,hangi viteste veya yük altında basınca yürümesi mesele...
düzde lord rampada mort durumları gibi düşün :)
 

DeliPoyraz.27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Haz 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
yanlız dikkatini çekerim birinde hem tork hem beygir yüksek,
istisnai birbirine yakın hp güçlerinde tork konuşur,hangi viteste veya yük altında basınca yürümesi mesele...
düzde lord rampada mort durumları gibi düşün :)

valla kardeş benim 1.9 vectrayla 110 hp benzinli 2011 passatla kapıştım bugün çocuğa toz yutturdum benim aklımda şu soru bence çocuk gaza yüklenmedimi acaba diye soru işareti kaldı? Çocuk birazda artistlendi passat benzinli otomatik diye geçer dedi ama yani allaha şükür vectram yüzümü kara çıkarmadı:rolleyes:
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
düz yolda tork çokta işinize yaramaz. aracın kg başına verdiği güç önemlidir. yokuş çıkmaya başladığınızda tork işin içine girer ki o zaman güç/tork çizğileri en geniş olan avantajlıdır.

düz yol için konuşuyor olursak;
1- kg başına düşen güç
2- vites oranları
3- lastik tipi ve durumu
4- aracın aerodinamik verileri
 

myugurge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
2,451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim corsa 1.4 , 100 HP , özellikle corsayı almama karar kılan en büyük şey B sınıfı araçlar arasından en büyük HP özelliğine sahip olan araç olması , diğer sınıf arkadaşları (seat ibiza 85 HP , clio 70-75 Hp , fiesta 90 HP) corsaya göre daha az beygire sahip

Ha hızlanma olarak evet dizel ve turbolular kadar iyi değil ancak şunu söylemeliyim ki otobanda yaptığım hız denemesinde düz yolda ve TÜPTE olmama rağmen aracım 195 KM yi çok rahat bir şekilde gördü

Sanırım beygiri yüksek olmanın verdiği avantaj bu olsa gerek ...
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
son hızın kaç km olduğu önemli ancak o hıza ne kadar zamanda çıktığı daha önemli.
pistteysek tabi:)
şehiriçinde düz vitesli bir araç kullanıyorsanız tork önemlidir.daha az vites değiştirmeye yardımcı olur.tabi vites kutusu, dişli oranları vs de etkiler.
yüksek hp ise kağıt üzerinde iyi görünür:) ayrıca arkadan itiş varsa hele de turboluysa fazla hp keyif verir.
 

myugurge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
2,451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
son hızın kaç km olduğu önemli ancak o hıza ne kadar zamanda çıktığı daha önemli.
pistteysek tabi:)
şehiriçinde düz vitesli bir araç kullanıyorsanız tork önemlidir.daha az vites değiştirmeye yardımcı olur.tabi vites kutusu, dişli oranları vs de etkiler.
yüksek hp ise kağıt üzerinde iyi görünür:) ayrıca arkadan itiş varsa hele de turboluysa fazla hp keyif verir.

Üstad ben aracın zaten hızlanmasından memmunum demedim ki , ancak yokuş tırmanırken sana abartı gibi gelecek ama jiplerden , ford transitlerden yol istiyorum , ki bu dediğim sürekli tırmanılan bir rampa malum toros dağlarını bilen bilir , çık babam çık , bitmek bilmez yokuşlar

Yani bence arabanın asıl gücü öyle düz yolda test edilmez en güzeli vuracaksın toros dağlarına dim dik yokuşu nasıl tırmanıyor , hararet yapıyormu araba ona bakacaksın

Geçen sene abime adanadaki toyota bayisinden auris bakıyoruz (eski aurise) satış görevlisi arabayı kullanıyor ve anlatıyorda anlatıyor işte arabamız şöyle performanslı böyle atak ula bi baktım ki ne göreyim devir çıkmış 5.000-5.500 lere sonra vites atıyor

Arabayı öyle öküz gibi bağırtırsan traktör bile performanslı olur tabi

Bende dedim ki yanlış biliyorsunuz aracın performansı öyle otobanda belli olmaz rampada test etmek lazım dedim , adam pişti oldu garibim haklısınız beyfendi diyor :D (bana iyice gıcık olmuştur ama dayanamadım artık)

Bence

Kısa yolda çabuk hızlanma istiyorsan Turbo-Dizel

Uzun yolda - rampada iyi çıksın istiyorsan Yüksek HP li benzinli araba
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Son hızı belirleyen unsur motor değil, son dişli oranıdır. Aracınızda tek dişliyi değiştirerek yanlış hesaplamadıysam 237km görebiliriz.(Sizin gördüğünüz hızda kadranda %10 fazla gösteriyor, aslen 178 falandır hızınız.) Zaten fabrika verilerini geçmeniz çok zor çünkü son dişli buna mani oluyor. Aracınızın fabrika verisini bilemiyorum ama konumuz o değil.

Dişliyi değişerek 237km yapabilirsiniz ama o hıza çıkmanız 22 dakikaya bulacaktır. İşte o 22 dakikayı belirlerken beygir işin içine giriyor özetle. Bizim Astra 1.3 araçlar da 6. vites olmasa 190 görmemiz hayal olurdu. 7. vitesimiz olsaydı 230 ı rahat görürdü. Aktarmaya odaklanın özetle.
 
Üst