motor düştü!!

bektas_butun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
1,543
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
takoz denilen şey motorun altını şaşe ile bağlar...
kulak dedikleri şey motorun sağında ve solunda üst kısımlarda olur...gene amacı motoru şaseye bağlar..
yani ikiside aynı şey diyebiliriz..

ikisi içinde konuşmak gerekirse; sert plastiklerden oluşurlar.. ve haliyle zamanla yıpranırlar.. plastik oldukları için her kalkışta motor biraz hareket eder.. ve motorun titreşimini alırlar. şöför hissetmesin diye motor sesini ve titreşimini....
şakaya gelmez, hemen değiştirmekte fayda var.. yoksa ilk açacağı hasar egzos çıkışını kırmak olacaktır.
 

notdream

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
takoz denilen şey motorun altını şaşe ile bağlar...
kulak dedikleri şey motorun sağında ve solunda üst kısımlarda olur...gene amacı motoru şaseye bağlar..
yani ikiside aynı şey diyebiliriz..

ikisi içinde konuşmak gerekirse; sert plastiklerden oluşurlar.. ve haliyle zamanla yıpranırlar.. plastik oldukları için her kalkışta motor biraz hareket eder.. ve motorun titreşimini alırlar. şöför hissetmesin diye motor sesini ve titreşimini....
şakaya gelmez, hemen değiştirmekte fayda var.. yoksa ilk açacağı hasar egzos çıkışını kırmak olacaktır.

Teşekkür ederim. Kısmetse yarın(Salı) sabah bu iş için ustama bırakacağım arabayı. Ön ,arka ve ayrıca yanlarda da kulak varmış esas pahalı olan da bu yandakilermiş sanırım. Dördüde değişecek çünkü ön ve arkayı değiştirdi fazla fark etmedi esas yanlar gevşemiş.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Metaller zamanla sürekli belirli bir gerilim altında zorlandıklarında üzerlerinde yorulma çatlakları meydana gelir bir nevi metal yorgunluğu derler bu çatlaklar göz ile görülmezler ve zamanla büyür vede koparlar böyle olmuş olabilir biz sürekli uçaklarda bunları gözlemliyoruz aslında arabalardada ndı mototları ile yani tahripsiz kontrol metotlarıyla kritik yerler muayene edilmeli ...
 

sertancay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2007
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Metaller zamanla sürekli belirli bir gerilim altında zorlandıklarında üzerlerinde yorulma çatlakları meydana gelir bir nevi metal yorgunluğu derler bu çatlaklar göz ile görülmezler ve zamanla büyür vede koparlar böyle olmuş olabilir biz sürekli uçaklarda bunları gözlemliyoruz aslında arabalardada ndı mototları ile yani tahripsiz kontrol metotlarıyla kritik yerler muayene edilmeli ...

2005 model araçta metal yorgunluğu biraz erken olmuyor mu?yanlışsam düzeltin...
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
2005 model araç için dediğiniz gibi erken fakat motor saplamaları aşırı derecede gerilime maruz kalmışsa yani limit çok aşılmış ise modelin bir önemi yoktur bence.
 

notdream

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2005 model araç için dediğiniz gibi erken fakat motor saplamaları aşırı derecede gerilime maruz kalmışsa yani limit çok aşılmış ise modelin bir önemi yoktur bence.

Kullanıma ve araca da bağlı olarak bu aşınma hızlanabilir dediğiniz gibi. Bunlar ön takıma mı girer bilmiyorum ama corsaların ön takım arızası da pek meşhurdur.
 
Üst