İmzamdaki 15.000 km deki aracımda (otogaz yok) motor arıza (vana şeklinde) bazen birkaç gün yanıyor bazen yanmıyor. Belli ki kararsız bir durum var.. Ben O2 veya emisyon ile ilgili bir arıza beklerken Tech 2 ile kontrolda Hava akışmetre ile ilgili arıza kaydı okundu..
Henüz arıza uyarısı süreklilik göstermediği için masrafı göze alamadım..
Arıza ışığının devamlı yanması halinde sorunun çözümüne nasıl ve nereden başlayalım.?
1- O2 sensörü değişimi,
2- Hava akışmetre değişimi,
3- Diğer öneri?
Bu yukarıdaki parçaların yaklaşık tutarı sanırım 400-500 TL yi bulur.
Değişim öncesi parçaların çalışıp çalışmadığını nasıl test edebiliriz?
Ek bilgi, uzun yolda bile Klima açık100-120 km/sa hızda benzin tüketimi 8Lt /100km ye yakın.. Teknik bilgilere göre 5.5-6.0 lt olması gerektiğini söylüyor..
Forumlarda dolaşırken Aşağıdaki bilgilere rasladım, sizce ne ölçüde geçerli?
"Motor Arızası ve p0170 hata kod'unun meydana gelmesinde 2 parça öne çıkmakta;
1 - Hava Akış Metre
2 - Ön O2 Sensörü
Hava akış metre arızalı olsada elektronik devrelerinde arıza olmadığı sürece arıza göstermiyor. Fakat ucundaki ısı algılayıcı arızalı olursa işte o zaman sıkıntı başlıyor ve bu parça arızalı olsada bu arıza algılanmıyor.
Bu ısıya duyarlı parça arıza yaparsa ne olur. Benim tahminimce giren havanın sıcaklığını tam ölçemiyor ve ECU'ya motorun halen soğuk olduğunu bildiriyor. ECU'da bu bilgi doğrultusunda daha fazla benzin gönderiyor ve hava ayarı yapılamıyor. Bu giden fazla benzin çiğ olarak atılıyor.
Manifolt'un üstündeki O2 sensörüde bunu algılıyor ve P0170 yakıt temizleme hatasını veriyor ECU'da Hava Akış Metresini iptal edip kendi değerlerini uyguluyor. Belli bir süre sonrada bu çiğ atılan benzinden dolayı Eksoz'daki O2 sensörünün üstünde kurumlar oluşuyor ve eksoz emisyon arıza ışığını yakıyor.
Ayrıca Hava Akış Metrenin etrafındaki borularda delik olmasıda extradan soğuk hava girişi sağlarsa yine akış metre motorun soğuk olduğunu bildirir
Tabi bu arızalardan dolayı araç fazla yakmaya başlıyor.
O2 sensörünün arızalı olmasınıda yukarıda anlattığım aynı nedenlere bağlayabiliriz"
Henüz arıza uyarısı süreklilik göstermediği için masrafı göze alamadım..
Arıza ışığının devamlı yanması halinde sorunun çözümüne nasıl ve nereden başlayalım.?
1- O2 sensörü değişimi,
2- Hava akışmetre değişimi,
3- Diğer öneri?
Bu yukarıdaki parçaların yaklaşık tutarı sanırım 400-500 TL yi bulur.
Değişim öncesi parçaların çalışıp çalışmadığını nasıl test edebiliriz?
Ek bilgi, uzun yolda bile Klima açık100-120 km/sa hızda benzin tüketimi 8Lt /100km ye yakın.. Teknik bilgilere göre 5.5-6.0 lt olması gerektiğini söylüyor..
Forumlarda dolaşırken Aşağıdaki bilgilere rasladım, sizce ne ölçüde geçerli?
"Motor Arızası ve p0170 hata kod'unun meydana gelmesinde 2 parça öne çıkmakta;
1 - Hava Akış Metre
2 - Ön O2 Sensörü
Hava akış metre arızalı olsada elektronik devrelerinde arıza olmadığı sürece arıza göstermiyor. Fakat ucundaki ısı algılayıcı arızalı olursa işte o zaman sıkıntı başlıyor ve bu parça arızalı olsada bu arıza algılanmıyor.
Bu ısıya duyarlı parça arıza yaparsa ne olur. Benim tahminimce giren havanın sıcaklığını tam ölçemiyor ve ECU'ya motorun halen soğuk olduğunu bildiriyor. ECU'da bu bilgi doğrultusunda daha fazla benzin gönderiyor ve hava ayarı yapılamıyor. Bu giden fazla benzin çiğ olarak atılıyor.
Manifolt'un üstündeki O2 sensörüde bunu algılıyor ve P0170 yakıt temizleme hatasını veriyor ECU'da Hava Akış Metresini iptal edip kendi değerlerini uyguluyor. Belli bir süre sonrada bu çiğ atılan benzinden dolayı Eksoz'daki O2 sensörünün üstünde kurumlar oluşuyor ve eksoz emisyon arıza ışığını yakıyor.
Ayrıca Hava Akış Metrenin etrafındaki borularda delik olmasıda extradan soğuk hava girişi sağlarsa yine akış metre motorun soğuk olduğunu bildirir
Tabi bu arızalardan dolayı araç fazla yakmaya başlıyor.
O2 sensörünün arızalı olmasınıda yukarıda anlattığım aynı nedenlere bağlayabiliriz"
Son düzenleme: