Meriva Konsept

asTRa

Misafir
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
1,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel Meriva Konseptini Cenevre motor show da sergileyeceğini açıkladı.



 

derici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
422
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eskiye göre güzel, hemde çook güzel
eski kasa çok bi dandikti.
tebrikler opel.
 

alim34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
2,025
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel Meriva Konsept: Esnekliğin Bir Sonraki Aşamaları (21 Şubat 2008)

Opel Meriva Konsept: Esnekliğin Bir Sonraki Aşamaları (21 Şubat 2008)Dünya Galası: FlexDoors, mono-kabinleri daha rahat, çok-yönlü ve daha güvenli yapar.
Tasarım: Pratiklikten hiç ödün vermeyen dinamik tasarım hatları.
Yaşam-tarzı: Otomobilin arkasından çıkış stili.

Rüsselsheim. Dinamik model tasarımlı Meriva Concept ile, Opel 6 – 16 Mart 2008 günleri arasında Cenevre’de Uluslararası Otomobil Fuarı’nda mono-kabin esnekliğinin bir sonraki aşamalarını sunar. Bu konsept otomobil; FlexDoors olarak adlandırılan otomobilin her iki yanında arkadan-menteşeli arka kapılar olması özelliğini üzerinde taşır. Ön kapılar, klasik olarak ön-menteşeleri ile tasarlanırken arka kapılar otomobilin arkasına doğru hafif bir yaylanma yaparak açılmaktadır. Özellikle aile yaşamına yönelik Meriva Concept’in diğer bir başka özelliği de ön ve arka kapıların birbirinden bağımsız açılabilmesidir. Piyasada şu anda bulunan arkadan-menteşeli kapılar, ancak yalnızca ön kapı açıldıktan sonra açılabilirler. Bu da pratik olma özelliklerini aşırı kısıtlar.

GM/Opel’in patentli FlexDoors inovasyonu, geniş-çaplı bir dizi avantajlar sunmaktadır:

Daha fazla fonksiyonellik: Araca giriş-çıkış daha rahattır. Çünkü arka kapılar, 90-derecelik bir açı ile açılır, standart otomobil kapılarından çok daha geniş bir aralık boşluğu oluşturur.

Yüksek tavan tasarım hattına teşekkürler… Arka yolcular, otomobilden iner binerken baş için daha fazla yer-boşluğu sunulmuştur. Otomobilin iç mekânına çok daha rahat giriş yapılabilir. Örneğin, ön koltuğun arkasına bavul konulması önemli derecede çok daha kolaydır.

Daha yüksek seviyede güvenlik: Arka koltuklarda çocukların güvenli bir şekilde durması da çok daha rahattır. Arkadan-menteşeli arka kapılar, otomobilden çıkış yapan çocukların kontrol edilmesini kolaylaştırır. Her iki kapının arasında oluşturulan “güvenlik bölgesi [safety zone]”, onlar için dışarıya trafiğe adım atmalarını, klasik kapılar ile olduğundan çok daha zorlaştırır.

Daha fazla stil: Aracın arkasına giriş-çıkış, çok daha soğukkanlı ve aynı zamanda ihtişamlıdır. Ayrıca çok daha doğaldır.

FlexDoors’un pürüzsüz düzgün operasyonu, GM/Opel mühendisleri tarafından geliştirilen bir dizi patentli inovasyonlar ile de desteklenir. Özel bir güvenlik sistemi, yolcular için hiçbir risk bulunmadığı zaman, kapıların içeriden veya dışarıdan açılabilmesini garantiler. Meriva Concept, çocuklar için klasik mekanik sisteme destek veren otomatik elektronik bir kilit bulunması özelliğini de üzerinde taşır. Bu konsept otomobilin, yalnızca bağımsız açılış için değil, fakat aynı zamanda yandan-darbeye karşı güvenlik nedenlerinden dolayı da B-kolonları vardır.

Meriva Concept’in tasarımı; çok dinamik ve soğukkanlı model stili ile, tüm dikkatleri üzerinde toplayacak şekilde pratikliğin ve geniş hacmin, ferahlığın kombinasyonu ile ayrışır. Konsept otomobilin belirgin, fark yaratan pencere tasarım hattı, kavisli üst tavanı, tekerler arası iz genişliği mesafesinin gerçekten uzun olması ve etkileyici model tasarımlı karöseri yapısı, geleceğin Opel üretimi mono-kabinlerinden neler beklendiğinin en iyi göstergesidir.

General Motors Europe Tasarım Başkan Yardımcısı Mark Adams, bu konuda şunları diyor: “Meriva Concept, mono-kabin segmentinde yeni ve cesur tasarım çözümleri üretmek için yeni Opel tasarım dilimizin nasıl uyarlanabileceğini en net ve açık bir şekilde göstermektedir. Özellikle tüm dikkatleri üzerinde toplayan unsur, B-kolonlarının hemen arkasındaki pencere tasarım çizgisinin dinamik “dalga” vasıflı olmasıdır, bu da arka yolcular için mükemmel bir tüm-çevre manzarası sunar. Bu özellik, tasarımcıların dinamik ve eşsiz bir silüet yaratmalarına ve aracın arkasındaki çocuklar için iyi görüşe yol açar. Aracın karöserisi, aynı zamanda belirgin, fark yaratan “kanat” gövde-yanı şekli ile gururlanmaktadır- ki bu GTC Coupé’nin ve Flexstreme’in de bir tasarım özelliğiydi. Arka bölüm elemanları – özellikle arka ışıklar, Opel’in ilk kez yazın sunulacak yeni üst orta-boyut segmenti otomobili İnsignia’yı yansıtır. Mono-kabinin üst tavanı, aşağıya arkaya doğru nazik bir şekilde kavis yaparak, yine aracın dinamik karakterini ortaya koyar. General Motors Europe’un Baş Pazarlama otoritesi Alain Visser, bu konuda şu açıklamayı yaptı: “FlexDoors konsept, mono-kabinlerimizin esnekliğinin mantıklı ve makûl bir şekilde zenginleştirilmesidir. “Zafira’nın Flex® koltuk sistemi ve Meriva’nın FlexSpace konsepti ile, iç mekân esnekliğinde benzer öncü bir rol üstlendik.” Opel, mono-kabin tasarımları ile büyük başarısından keyif alıyor: 2007’de, yaklaşık 335,000 Zafira ve Meriva modelleri satışı yapıldı. Ve yeni Agila ile, mono-kabin uzmanı Opel, şimdi artık mini-araç segmentinde giriş-seviyesinde bir mono-kabin daha sunuyor. Bugün için satışı yapılan her beş Opel modelinden biri, mono-kabindir. Toplam pazarda ise, satışı yapılan her sekiz otomobilden bir tanesi yine mono-kabindir.

Yüksek çözünürlüklü görsel için yukarıdaki resmin üzerine tıklayınız.
 

asTRa

Misafir
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
1,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yine Opelim farkı ile,Meriva konsept güncel fotolar







 

nkaymak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
65
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
tek kelimeyle mükemmel.
ancak bu kadar olabilirdi. arka kapılar bize göz alışkanlığından dolayı farklı geliyor. ama iniş çıkışların daha kolay olacağı kesin
önden görünüm corsaya benzer gibi ama çok alımlı. lambalar ayrıca çekici ve vahşi bir kedi gibi duruyor. arka spotlar ve tasarım da çok güzel olmuş.
kısacası eski merivadan hiçbir eser kalmamış.
bakalım motor seçenekleri nasıl olacak
 

kurt_35li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
10 numara araca olmus
 
Üst