Marşa bastığımda hemen çalışmıyor 3. veya 4. marşta alıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serefzor
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
pompa kontağı açınca değil marşa basınca çalışmaya başlar.muhtemelen senin aracında da benzin geri kaçtığı için aracın geç çalışıyor.
 
geçenlerde aküyü söktüm teyibin kodu devreye girdi kodu biliyorum ama teyip safe yazısı çıktı kodu yazamıyorum teyipçiler bana hocam sen kontağı açık tut safeden çıkar dediler saatlerce kontak açık kaldı yani pompa sürekli çalıştı :) bi zararı olmuşmudur
pompa sürekli çalışmaz motorun çalışmadığını ecu anladığı anda 5 sn içinde pompayı durdurur
 
pompa kontağı açınca değil marşa basınca çalışmaya başlar.muhtemelen senin aracında da benzin geri kaçtığı için aracın geç çalışıyor.

pompa kontağı açar açmaz çalışmaya başlar düzelteyim...
çünkü kendi gözlerimle benzin pompam bozulduğu zaman yaptırmaya gittiğimde gördüm.yenisini taktı kontağı aç dedi.kontağı açmamla çalışmaya başladı...kaldı ki kontağı açıp lambalar sönene kadar beklerken sağlıklı bir çalışma için benzini basmaya başlıyor...
 
Arkadaşlar benim merak ettiğim şimdi rolanti motorum bozuk bunun bozuk olması motorun geç çalışmasına neden olur mu çünkü gazda da bu geç alıyor yani ben istiyorum ki marşa bastığımda araç tık çalışsın 3 sn de çalışması lazım bu 2 veya 3 katına çıkıyor.
 
pompam çalışıyor ama kontak açıkken çalışmıyor araba çalışır vaziyetteyken çalışıyor
 
pompa kontağı açar açmaz çalışmaya başlar düzelteyim...
çünkü kendi gözlerimle benzin pompam bozulduğu zaman yaptırmaya gittiğimde gördüm.yenisini taktı kontağı aç dedi.kontağı açmamla çalışmaya başladı...kaldı ki kontağı açıp lambalar sönene kadar beklerken sağlıklı bir çalışma için benzini basmaya başlıyor...
ben de kendi gözlerimle gördüm 2 adet astra ve 1 tane de vectra da deneme yaptık 3 araç artı benim aracım hepsi de marşa bastığın zaman çalışmaya başlıyor. tecrübe ile sabitlendi.benzin regülatörü veya benzinin geri kaçmasını önleyen valfim arızalı idi.oda depo içerisinde mevcuttu.dolayısıyla benzini geri kaçırdığı için araç çok geç çalışıyordu.çözüm için bir elektronik devre vasıtası ile zamanlayıcı yaptık bu zamanlayıcıda aşağı yukarı abs lambaları ile beraber sönüyor.yani kontağı saatlerce açık bıraksak bile pompa sürekli çalışmıyor.yaklaşık 5 saniyelik bir çalışma pompa için yeterli oluyor.
şeref arkadaş sen de istersen önce enjektörlerin oradan siboplu bir yer mevcut .benzin basıncını bir ölçtür yanlış hatırlamıyorsam 3 - 3,5 bar basınç olması lazım.benzin pompan çalıştığı zaman kulağını depo üstüne yaklaştır kesin duyarsın.daha başka yardımımız olursa ne âlâ.
 
yani benim pompa tıkı tıkır çalışıyor şimdi problem nedir acaba.Bazen çabuk aldığıda oluyor ama bazen gıygıdı gıygıdı acayip zorlanıyor ya tık diye çalışması lazım şu ana kadar bindiğim en donanımlı en lüks aracım hiç bir aracımda böyle bir olay yaşamadım.Benzin geri kaçırması dışında başka hangi sebepler olabilir
 
aracım lpg li olduğu için tüptede çalıştırsam durum gene aynı tık diye çalışmıyor marş geç alıyor yani benzin pompası benzin geri kaçırmasıyla alakalı değil başka ne olabilir aklıma akü geliyor akünün zayıf olması olabilir mi bu arada tüp sıralı değil (bazıları sorabilir tüpte nasıl çalıştırıyorsun diye)
 
şerafettin Bey ben size motor sıcaklığı müşürü dedim gale almadın ama zor çalışmaya da sebep verir boğulmadan dolayı
 
Son düzenleme:
şerafettin Bey ben size motor sıcaklığı müşürü dedim gale almadın ama zor çalışmaya da sebep verir boğulmadan dolayı

motor sıcaklık müşürü dediğiniz hararet müşürü mü eğer hararet müşürü ise sorun tamam diyeceğim zaten birden fazla motor sıcaklığını gösteren müşür yoktur sanırım:dil:
 
Geri
Üst