Manifolt hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aydın80
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aydın80

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2007
Mesajlar
192
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar,
95 model vectra GT arabamın manifoltu taçırıyor mu , kaçırmıyor mu ?
aslında bundan tam olarak emin değilim eğer kaçırıyorsa bi öneriniz var mı ?
değişecek olsa kaça mal olur ?
yardımcı olursanız sevinirim , uzun zamandır kafamı kurcalıyor.
x20xev motor
 
manifolt derken emme manifoldunu mu yıksa eksoz manifoldunu mu kastediyorsunuz; eğer emme manifoldunu kastediyorsanız araçta mikserli tip lpg varmı...?
 
eksoz manifoltundan bahsediyorum ,
arabada sıralı sistem lpg (eco tech marka) var
başına böyle bişey gelen yok mu arkadaşlar
bi fikir?
 
Götür bir ustaya baktır eksoz manifoldlarının zamanla çatlayabildiğini duymuştum varsa bi çatlak falan kaynattırırsın olur biter.
 
kaynak sorunu çözerse mesele değil ,
ama kaynakla kapatılan açık kısa sürede yeniden açılıyormuş?
 
eksoz manifoldundaysa kaçak sökülür kaynatılır olmadı çıkma bakılır yada yeni alınır ama asıl problem sökerken vidalarını kırılabilmesi; eğer vida kırılırsa ve çıkarılamazsa iş silindir kapağının sökülmesine kadar gider ; dolayısıyla iyi bir tamirciden fikir alarak iyi bir eksozcuya yaptırın yani eksozcu ile mekanikçinin ortak çalışması gerekebilir...
 
teşekkürler, fiyat konusunda fikriniz var mı ?
 
bende satılık egzoz manifoltu var ancak sfi'ye uyar.(93-94 model gt'lere) fiyat olarak herkes farklı bir şeyler ister, pazarlık yaparsın. forumdan istanbul'dan bir arkadaş sana uyacak manifoltunu satıyor.linki aşağıda.

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=29182
 
Götür bir ustaya baktır eksoz manifoldlarının zamanla çatlayabildiğini duymuştum varsa bi çatlak falan kaynattırırsın olur biter.
Kaynak önerilmiyor. Manifoldun madeni ile kaynakta kullanılan malzeme uyum sağlamadığı için zamanla çatlak geri açılıyormuş. Yenisinin 300-350 YTL olduğunu duydum.
 
eksoz manifoldundaysa kaçak sökülür kaynatılır olmadı çıkma bakılır yada yeni alınır ama asıl problem sökerken vidalarını kırılabilmesi; eğer vida kırılırsa ve çıkarılamazsa iş silindir kapağının sökülmesine kadar gider ; dolayısıyla iyi bir tamirciden fikir alarak iyi bir eksozcuya yaptırın yani eksozcu ile mekanikçinin ortak çalışması gerekebilir...
Sökme işlemine başlamadan evvel motor, özellikle monifold bölgesi iyice soğutulmalı. İyi bir soğutma işlemi yapılınca sökme işlemi kolaylaşıyor. Bazı servisler soğutma işlemini hızlandırmak için vantilatörlerden faydalanıyorlar. Titiz bir şekilde çalışmakta fayda var.
 
Geri
Üst