LPG Kullanan Opelciler için buji önerisi. Buyrun..

Webeffect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2007
Mesajlar
1,458
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
onu bende tam bilmiorum Buğra. Cetvelli bir anahtar tarzı biseyle yapti eleman..
 

Nikkfurie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
marka ile alakalı olmadıgını biliyorum. Ben aldigim markayi aldım. Orjinali verken başka muadil ürün almaya gerek yok. GM yapmiş neden almayalım..

Dedigin gibi ateşleme erken oldugundan araç serileşiyor. Zararlimidir yoksa yararlimidir.. bunu zaman gösterecek.. ama aldigim bilgiler su anda zarar yonunde degil..

Teşekkürler


ben size zamanla neler olacağınıda söyleyebilirim :(
mühendisler motor bloğunun üzerine bir adet vuruntu sensörü koymuşlar
neden? detenasyon ve erken ateşleme olduğunda hareketli parçaları korumak için..en başta piston etekleri,daha sonra krank yatakları zarar görecek..tabi bu bir kaç ay içerisinde olmayacaktır..
 

Webeffect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2007
Mesajlar
1,458
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben size zamanla neler olacağınıda söyleyebilirim :(
mühendisler motor bloğunun üzerine bir adet vuruntu sensörü koymuşlar
neden? detenasyon ve erken ateşleme olduğunda hareketli parçaları korumak için..en başta piston etekleri,daha sonra krank yatakları zarar görecek..tabi bu bir kaç ay içerisinde olmayacaktır..

hocam içimizi kararttın yaw :)
o kadar kötümser olma.. sanki vücuda yayilan sinsi bir vürüs gibi bahsediyorsun :)

hem diyorsunnuz ki. erken ateşlemeye karşı parçaları korumak için. maden korunuyor. neden zarar gorecek parçalar??

birde 70 mikron yaptik ama. o kadarda düsük degil bu zaten.. sadece eskisie gore düşük. bence o kadar sorun yaratmicaktir
 

Nikkfurie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hocam içimizi kararttın yaw :)
o kadar kötümser olma.. sanki vücuda yayilan sinsi bir vürüs gibi bahsediyorsun :)

hem diyorsunnuz ki. erken ateşlemeye karşı parçaları korumak için. maden korunuyor. neden zarar gorecek parçalar??

birde 70 mikron yaptik ama. o kadarda düsük degil bu zaten.. sadece eskisie gore düşük. bence o kadar sorun yaratmicaktir


ben sizi bilgilendirmeye çalışıyorum,başka bir amacım yok:)
sizin ustanın keşfettiği bu tırnak daraltma mevzuunu milyonlarca dolar arge yapan opel bilememiş mi acaba,adamlar bu kadar kafa yoruyorlar az benzin çok performans uzun ömür diye..
 

Webeffect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2007
Mesajlar
1,458
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben sizi bilgilendirmeye çalışıyorum,başka bir amacım yok:)
sizin ustanın keşfettiği bu tırnak daraltma mevzuunu milyonlarca dolar arge yapan opel bilememiş mi acaba,adamlar bu kadar kafa yoruyorlar az benzin çok performans uzun ömür diye..

hocam konuyu detaylı araştirmaya başladım.. o kadar teknik bilgim olmadıgı için pek bisey diyemiyorum bende dogal olarak.. sonucu paylaşacam tekrar sizinle..

yalniz soyle birşey var daha oncede yukarde demiştim.. opel benzin için buji yapiyordu son zamanlara kadar ama aldıgım buji lpgli araçlar için uygundur.

Opel EPC programından bakiyorum ve dogru ürün..
Ayrica madem o kadar zarar veriyor. Bujiyi ayarlatmaya izin vermesin. ona göre buji yapsin. yani madem bunun kararı ustaya kalmiş. bence yakıta ve araca gore törelansı vardır..

bunlr benim fikirlerim tabikide. bakalım araştirmalarimi paylaşicam sizinle..
 

Nikkfurie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kullandığınız markaya bişey demedim zaten,hatta LPG için en iyi ısı aralıklarını üreten marka NG dir diye biliyorum.. 1,1 mm den 0,7 mm ye düşürmek bence aşırı müdahale, motorunuza ve LPG kullanımına uygun sıcaklık aralıklarında buji tercih etmek yeterlidir..selamlar
 

Webeffect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2007
Mesajlar
1,458
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
uyarıların içni teşekkürler hocam. en dogrusunu bulmak onemli. bakalım..
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
ben sizi bilgilendirmeye çalışıyorum,başka bir amacım yok:)
sizin ustanın keşfettiği bu tırnak daraltma mevzuunu milyonlarca dolar arge yapan opel bilememiş mi acaba,adamlar bu kadar kafa yoruyorlar az benzin çok performans uzun ömür diye..
Kişisel olarak almayın lütfen ama bu "koskoca X markanın mühendisleri düşünememiş mi" demek hiç mantıklı bir yaklaşım değil. Evet çok da düşünememiş olabilirler, zaten her bişeyi geçmişte düşünmüş olsalardı teknoloji kendini yenilemezdi. Kaldı ki opelin mühendisleri bu arabayı benzin için tasarladılar biz LPG ile kullanıyoruz. Bu durumda arabanın zaten bütün yakıt ve ateşleme sistemine doğrudan veya dolaylı yoldan müdahale etmiş oluyoruz. Buji yi değiştirmek neden kranka zarar versin? Bu ayar belki de LPG için optimum ayardır, olamaz mı? O usta da yılların tecrubesiyle yapmıştır bunu elbette, dünkü çocuk değil ya.

Yani diyeceğim şu ki; tırnak aralığı küçültülmüş buji taktıktan sonra benzinle kullanacak olsak, tamam haklısınız. Ama araba LPG li ve kullanıcı da LPG de arabanın daha serileştiğini söylemiş. Bunu da göz ardı etmemek lazım bence...
 

Nikkfurie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kişisel olarak almayın lütfen ama bu "koskoca X markanın mühendisleri düşünememiş mi" demek hiç mantıklı bir yaklaşım değil. Evet çok da düşünememiş olabilirler, zaten her bişeyi geçmişte düşünmüş olsalardı teknoloji kendini yenilemezdi. Kaldı ki opelin mühendisleri bu arabayı benzin için tasarladılar biz LPG ile kullanıyoruz. Bu durumda arabanın zaten bütün yakıt ve ateşleme sistemine doğrudan veya dolaylı yoldan müdahale etmiş oluyoruz. Buji yi değiştirmek neden kranka zarar versin? Bu ayar belki de LPG için optimum ayardır, olamaz mı? O usta da yılların tecrubesiyle yapmıştır bunu elbette, dünkü çocuk değil ya.

Yani diyeceğim şu ki; tırnak aralığı küçültülmüş buji taktıktan sonra benzinle kullanacak olsak, tamam haklısınız. Ama araba LPG li ve kullanıcı da LPG de arabanın daha serileştiğini söylemiş. Bunu da göz ardı etmemek lazım bence...


sizin içten yanmalı motorların çalışması hakkında detaylı bilginiz yok,yazdıklarımı anlamamışsınız..ayrıca burası bir forum,ne sen beni nede ben seni tanıyorum..
herkes dili döndüğünce birşeyler paylaşıyor,neden kişisel algılayacağımı düşündünüz ki:) selamlar
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lpgde gap aralığını kısaltmanın anlamı lpgnin daha az kurum yapan bir yakıt olmasından dolayıdır... daha az gap aralığı ile benzinde kullanırsanız ateşlemede bir zaman sonra sıkıntı yaratacağı aşikardır ama lpgde kurum oluşmnayacağı için bujinizi daha uzun zaman ve daha performanslı bir ateşleme ile kullanırsınız... koskoca markanın mühendisleri düşünmemiş demişsiniz ama ngk'nın bastırdığı modifiye ile ilgili bir kitapçıkta okuduğum kadarıyla ngk'nın kendi lpg takılan araçlarda gap aralığının düşürülmesini öneriyordu.. ama 0.1-0.2mm düşürmeyi öneriyordu... 0.4mm biraz fazla olmuş gibi ama astranın 1.1lik bujiside gene bana fazla geldi... bu arada ngk lpgde tek tırnak bujiyi tavsiye ediyordu...
 
Üst