Lpg ile İlgili Sorular ve Sorunlar

K

karademir

Bilgi Girilmemiş
opel vectra

değerli arkadaşlar 2004 vectram var tüp de teklemeyi benimkide yapıyor.Bobinin yanıp yanmadığını en hızlı nasıl anlaşılır bilen varmı selamlar
 

benfenerli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
194
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sayın mehmet Dağdeviren lpg

Sayın mehmet Dağdeviren. aracım 99 astra g 182000 de.2000 km önce zavoli lpg taktırdım ve yakıt:mad: haricinde memnunum.60tl gaz ile 260 km yol gittim benzin hariç .servise gittiğimde normal diyorlar.genelde şehir içi.sizce normalmi?ayar yaptırırken nelere dikkat etmeliyiz?ustaya ne demeliyiz?birde zengin karışım ve fakir karışımdan bahsediliyor buları açıklarmısınız.ençokta merak ettiğim araç lpg ye geçtikten sonra benzin tüketmeye devam edermi?cevaplarsanız sevinirim.teşekkürler
 
Son düzenleme:

Dağ-Cey Lpg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2010
Mesajlar
137
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
değerli arkadaşlar 2004 vectram var tüp de teklemeyi benimkide yapıyor.Bobinin yanıp yanmadığını en hızlı nasıl anlaşılır bilen varmı selamlar

Merhaba, aracın bobin probleminin olduğu görerek tespit edilmez.
Ustanızın deneyimine güvenerek bir karara varabilirsiniz.
 

Dağ-Cey Lpg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2010
Mesajlar
137
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Sayın mehmet Dağdeviren. aracım 99 astra g 182000 de.2000 km önce zavoli lpg taktırdım ve yakıt:mad: haricinde memnunum.60tl gaz ile 260 km yol gittim benzin hariç .servise gittiğimde normal diyorlar.genelde şehir içi.sizce normalmi?ayar yaptırırken nelere dikkat etmeliyiz?ustaya ne demeliyiz?birde zengin karışım ve fakir karışımdan bahsediliyor buları açıklarmısınız.ençokta merak ettiğim araç lpg ye geçtikten sonra benzin tüketmeye devam edermi?cevaplarsanız sevinirim.teşekkürler

Merhaba İsmail Bey, TL olarak ölçmektense Litre bazında ölçümler daha nettir. Alınan Litrenin fiyatlarının değişkenliği, girdiğiniz trafiğin yoğunluğu,
kullanış stiliniz aracın yakıtını etkileyecektir. Ayarda dikkat edilecek, öncelikle benzindeki değerlerin Lpg'ye geçtiği zaman aynı olmasa da birbirine yakın konumlarda olmalıdır. Yakıt karışımı ile ilgili söyleyebileceğim, sıralı bütün araçlarda enjektör milisaniyesi (ms) tabir ettiğimiz bir değer vardır. Ayarlar bu ms'ye göre yapılır, benzindeki ms değerleri lpg'ye geçildiğinde orjinal değerlerinin altında ise zengin karışımlı çalışmaktadır, üzerinde ise fakir karışımlı çalışmaktadır. Şunu da unutmayalım, birebir aynı değerleri yakalamak imkansızdır. %3 + veya - tölerans payı bulunmaktadır. Araç lpg'ye geçtikten sonra benzin tüketmez, ama bazı markalarda rölanti bölümündeyken ve yüksek performanstayken benzin takviyesi bölümü vardır. Bu takviye genelde performanslı araçlarda ve rölantide problem yaşayan araçlarda kullanılır. Ama sizin aracınızda takviye özelliği kullanılmaz.
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fazla alan kaplamadan daha fazla yakıt alınması için sıvı halde basılmaktadır. Cng (Doğalgaz) sıvılaştırmanın maliyeti çok daha fazla ve teknolojisinin dünyada birkaç ülkede olduğundan gaz halinde depolanmaktadır. Makina mühendileri odası ve İlgili üniverstelerde verilen eğitimlerde ilk öğretilen gazın depodaki halinin sıvı olduğu ve bu sıvının da ortalama -28 derece olduğudur. Lpg'nin açılımı Likit Petrol Gazı, sıvılaştırılmış gaz demektir. Yanma odasında patlama anında yüzlerce sıcaklık oluşur yakıt olarak -28 derecede ki yakıtın gelmesi ile metal aksamda aşınmalara neden olur. Zaten sıralı sistemlerde buharlaşmayı sağlayana kadar benzinde çalışması zorunlu konumdadır (Zaruri durumlar ve istisnalar hariç). Yukarıda da belirttiğim gibi, depolamanın sorun olmaması için sıvılaştırılıyor. Gaz halindeyken reducer (beyin) nekadar sıcak olursa performansın ve yakıtın daha iyi olduğunu her ortamda belirtmişizdir.

Özür dilerim, NOS hakkında detaylı bir bilgim yok.
Lpg ile ilgili her konuda yardımcı olabilirim.

bu konu hakkında sanki yanılıyorsunuz... depodaki gaz -28 derecede olsa gaz deposuda soğuk olurdu... ama gaz deposu o sıcaklıkta olmuyor... size öğretilen şey gazın -28 derecede sıvı hala geçtiği olabilir... gazlar yeterli basınçta her sıcaklıkta sıvılaşabilir ama basınç lazımdır bunun için... lpg -28dereceden sonra gaz haline geçiyordur büyük ihtimalle... eğer böleyse bir soruda ben sormak istiyorum... eğer lpg -28 derecede gaz fazına geçiyorsa lpgyi neden araç ilk çalıştığında lpg ile çalışmıyor... -28 derece hava koşulu çoğu yerde yok zaten...
 

simbore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2009
Mesajlar
584
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Merhabalar

2001 Model Vectra B aracımı alalı 3 gün oldu. Fakat LPG (zavolli marka) de tekleme sorunu ile karşılaştım. Yetkili servisine gittim. Bana muhtemelen beyin arızalı ve beyin gelince arıza beyinde ise çıkar dediler ama ellerinde deneyecekleri beyinde yokmuş.. Birde beyine hiç bakılmadı aceba beyinin tamiri varmıdır? Birde fiyat olarak ne civarda bilen varsa yardımını bekliyorum.

Saygılar.
brc marka kullanıyorum beyin arızası deyip tamiri yok dediler ve beyin değiştiler eski parçayı alıp kendim temizledim götürdüm aynı yere eski beyni taktılar canavar gibi oldu bilginize
 

yakup311

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
merhaba bende 1997 model gls vectra var .araçta sıralı sistem lpg var.sorun:sabahları çalıştırdığımda belli bir süre sonra (motor ısındıktan sonra )benzinden tüpe geçerken 10 saniye filan motor sarsıntılı çalışıyor gaza basınca gaz yemiyor çekiş yok denecek kadar az ve herşey aniden düzeliyor(çekiş sarsıntı gaz yemesi) ve stop ettirip 1 saat filan bekleyip tekrar çalıştırdığımdada aynı sorunu yapıyor.bujileri ve buji kablolarını orjinali ile değiştirttim (gm marka)ama yinede düzelmedi.ben ateşleme bobininden şüpheleniyorum kaç tane ustaya gösterdiysem yapamadılar.lütfen yardım edin
 

Dağ-Cey Lpg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2010
Mesajlar
137
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bu konu hakkında sanki yanılıyorsunuz... depodaki gaz -28 derecede olsa gaz deposuda soğuk olurdu... ama gaz deposu o sıcaklıkta olmuyor... size öğretilen şey gazın -28 derecede sıvı hala geçtiği olabilir... gazlar yeterli basınçta her sıcaklıkta sıvılaşabilir ama basınç lazımdır bunun için... lpg -28dereceden sonra gaz haline geçiyordur büyük ihtimalle... eğer böleyse bir soruda ben sormak istiyorum... eğer lpg -28 derecede gaz fazına geçiyorsa lpgyi neden araç ilk çalıştığında lpg ile çalışmıyor... -28 derece hava koşulu çoğu yerde yok zaten...

Fizik kuralarına aykırı bir teori geliştirdiniz, Gazın sıvılaştırılmasının amacı daha az yer kaplayarak daha fazla yakıt depolamaktır. Lpg oda sıcaklığında sıvıdan gaz haline geçer. Eğer çakmağınız varsa dolum yapılan bölüme bir cisim değdirerek içindeki gazı çıkarabilirsiniz. Gazın temas ettiği bölgenin buzlandığını da görürsünüz. -28 derecede gaz fazında değildir, sıvı haldedir. Zaten reducer (beyin) motordan aldığı sıcak su ile likit petrol gazını (LPG) buharlaştırır. Sizin söylediğiniz gibi olsaydı reducer kullanılmazdı, tanktan gelen yakıt borusu direk motora verilirdi ve de motorun ısınmasını beklemek gerekmezdi. Ama malesef böyle değil
 

Dağ-Cey Lpg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2010
Mesajlar
137
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
merhaba bende 1997 model gls vectra var .araçta sıralı sistem lpg var.sorun:sabahları çalıştırdığımda belli bir süre sonra (motor ısındıktan sonra )benzinden tüpe geçerken 10 saniye filan motor sarsıntılı çalışıyor gaza basınca gaz yemiyor çekiş yok denecek kadar az ve herşey aniden düzeliyor(çekiş sarsıntı gaz yemesi) ve stop ettirip 1 saat filan bekleyip tekrar çalıştırdığımdada aynı sorunu yapıyor.bujileri ve buji kablolarını orjinali ile değiştirttim (gm marka)ama yinede düzelmedi.ben ateşleme bobininden şüpheleniyorum kaç tane ustaya gösterdiysem yapamadılar.lütfen yardım edin

Söyledikleriniz ateşleme kaynaklı bir problem gibi görünmüyor. Ya ayarlarda ya da lpg enjektörlerinde problem olabilir. Son zamanlarda pis yakıttan dolayı bozulan enjektörlerle sık karşılaşmaya başladık. Aracınızda ki Lpg markası enjektör temizlenebilme özelliğine sahipse, temizletip sonra da kalibrasyonlarının yapılmasını öneririm.
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fizik kuralarına aykırı bir teori geliştirdiniz, Gazın sıvılaştırılmasının amacı daha az yer kaplayarak daha fazla yakıt depolamaktır. Lpg oda sıcaklığında sıvıdan gaz haline geçer. Eğer çakmağınız varsa dolum yapılan bölüme bir cisim değdirerek içindeki gazı çıkarabilirsiniz. Gazın temas ettiği bölgenin buzlandığını da görürsünüz. -28 derecede gaz fazında değildir, sıvı haldedir. Zaten reducer (beyin) motordan aldığı sıcak su ile likit petrol gazını (LPG) buharlaştırır. Sizin söylediğiniz gibi olsaydı reducer kullanılmazdı, tanktan gelen yakıt borusu direk motora verilirdi ve de motorun ısınmasını beklemek gerekmezdi. Ama malesef böyle değil

fizik kurallarına aykırı demeden önce bir daha düşünün... düdüklü tencereninde mantığı daha yüksek sıcaklıklarda sıvı halde kalmasıdır bunuda basınçla başırır... yeterli basınç olduğunda gazları sıvıya her sıcaklıkta dönüştürebilirsiniz... gazın temas ettiği yerin buzlanması olayı doğru ise lpg tankında sıvıdan kalan boş yerde lpg gazı vardır... bu gazda lpg tankının üst taraflarına değdiğine göre donması lazım ki ayrıca dediğiniz lpgnin -28derece depolanması tamamen yanlış... eğer böle olursa sölediğim gibi lpg tankı donardı çünkü metallar ısı iletkenliğinde gayet başarılılardır... lpgnin sıvı olarak depolanması için sıkıştırılması ve basınçlı olarak durması lazımdır... yoksa lpgnin sıcaklığı ile ilgisi yok lpgnin sıvı halde bulunmasının... zaten lpgnin oda sıcaklğında gaz fazına geçmesi olayıda yarı yanlış... lpg oda sıcaklığından çok daha düşük sıcaklıklarda zaten gaz fazına geçer... daha düşük sıcaklıklarda daha düşük basınç alında sıvılaşabilir...
size sorumu yeniden soruyorum... lpgnin gaz olduğu sıcaklarda mesela 5derece... arabalar neden lpg ile çalışmazda regülatörün ısınması beklenir... sakın 5 derece açık havada lpg sıvı fazında olur demeyin... sorunun cevabınıda bilmiyorsanız bilmiyorum deyin lütfen fizik kurallarına vs karşı teori geliştirdiniz demeyin...
 
Üst