LPG Hakkında Mutlaka Okuyun..!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan AseSiNo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
paylaşım için teşekkürler.. ama etrafımızda bir çok LPG li araç var ama yukarda yazılanlar gibi motorlar ne sessiz çalışıyor nede düzenli.. LPG li araçların motorlarında daha kötü bir ses geliyor ve araçlar düzensiz çalışıyor...
 
Koku yok,ses yok ama rolanti ayarı bozuksa titreşim yapabilir. LPG iyidir :) Dizelin sesi daha mı iyi ?
 
LPG Sadece Türkiye gibi ülkelerde tehlike olarak görülmektedir.
Almanyada LPG takılan bir araç devlet teşviki ile daha az vergi ödemekte, 2 yıl boyunca kapalı ve açık otoparklardan ücretsiz yararlanmakta ve otomobil markaları garantide bir problem çıkarırsa LPG takan firma motora full garanti vermekle yükümlü.
İşte böyle arkadaşlar

Ben Sanayi Bakanlığına Bilgi edinme dilekçesi verdim kapalı otoparklarla alakalı bir çalışmanız varmı girilebilecekmi diye.Tabi bizim çok çalışan ve vatandaşını dahada rahatlık içinde yaşatmak isteyen devletimiz böyle bir çalışmanın olmadığını yani ilgilenmediklerini söylemekle yetindiler.Bende inadına giriyorum kapalı otoparka.Araca bakınca LPG liyim demiyorki :)

Geri kalmış ülkeler, vatandaşını yolunacak kaz gibi gören ülkelerdir....
 
arkadaşlar lpg yoktu motorin vardı ucuzdu az yakardı şimdi motorin benzine yaklaştı yeni jenerasyon arabalarda çok ta az yaktığı söylenemez şimdi sıra lpg de ama dahada yaygınlaşması lazım o zaman golü atarlar arkadaşlar ilk çıktığında direk 12 kglik tüpü bağlıyorlardı
 
bilirim benim ustam o dönemlerden gelme. ne TSE var ne MMO terkerlekli bombaymış o günler :))
 
TÜrkiye de Lpg li araçlarının kapalı parklara alınmamasının sebebi merdiven altı imalatçılar yüzündendir lpg zararlı olduğu için değil ,sebebine gelince günümüze kadar birçok kalitesiz lpg tankı üretilmiştir ve maalesef o patlayan uçan lpg li arabalar da bu tanklar yüzünden patlamıştır ama artık bu işinde biraz önüne geçildi ve ileride bu yasaklarda son bulacağına inanıyorum ve sadece Türkiye de böyle bir yasak var ,ayrıca sızdırmazlık testinde büyük illerde hiç te göz ardı etme gibi bir durum yok tam tersi çok titiz bir çalışma var o yüzden haklarını yemeyelim yetkililerin birde herkes lpg li aracın patlamasından korktuğunu söyler durur acaba biliyormu ki benzinli bi araç patladğında ne olur???

sana bu konuda katilmiyorum LPG montajcisi olabilmek icin TSE 12664-1 standardina uymak zorundasin. merdiven alti montajcilar bu standarda uymayanlardir. Kaldiki LPG nin bütün ekipmanlari ECR ve TSE damgasi tasimak zorundadir. Asil olan Montajcilarin merdiven alti olmamasidir.
 
Arkadaşlar lpg ekonomik ama acaba ne kadar daha böyle kalacak?bu konu hakkında biligisi olan varmı?Nasıl elde edildiği ve geleceği nedir?motorin gibi olursa hiç bir anlamı kalmaz ayrıca araç benzindeyken çekiş kesinlikle daha yüksek çünkü benzinin ısıl verimi daha yüksek diye biliyorum.
 
Bilgilendirme yazınızı okudum. Emekleriniz için sağolun. Kafama takılan yerleri kırmızı ile işaretledim. Bu konuda fikri olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. LPG'nin oktan sayısının fazla olması nedeniyle daha verimli olduğu, daha sessiz çalıştığı, verimin arttığından bahsedilmiş. Oktan sayısındaki artışın her motora faydalı olmadığı söylenir. Şöyleki 95 oktan benzin kullandığımız araçlarımıza 98 oktanlı benzini önermiyorlar. Kullananlar aracın gürültülü ve vuruntulu çalıştığından şikayet ediyorlar. Servisler de opeller için 95 oktanı tavsiye ediyor.
İkincisi; yazıda motorun verimini artırdığı belirtilmiş. LPG araç kullananların bir çoğu çekişin düştüğünden yakınırlar. Bir ay evvel iki araba uzun yola çıkmıştık. Arkadaşın LPG li aracı sürat yapamıyor, rampalarda kalıyordu. Sebebini sordum, LPG'den oluyor benzinde daha iyi dedi. Acaba arkadaşlarda bir araca LPG uygulanmadan evvelki ve sonraki dinomometre ölçümleri varmı. Bu konu hakkında en gerçekci veriler dinamometre ölçümlerinin olacağı kanısındayım. Yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim.

SAvaş abi LPG nin oktan sayısı 110 CNG nin 120 oktan sayısı ... lpg nin sıcaklık dereceleriyle benzininki bir değil tmm oktan sayısı yüksek ama termik verimleri düşük benzine göre o yüzden lpg de vuruntu pek görülmez ayrıca yanma sonu kül bırakmadıklarından silindirlerde kurum bağlaması pek görülmez .. araçlar benzinnli olarak üretildiğinden motor verimleri düşük ve bu yüzden motor gücünde yüzde olarak yaklaşık 8 ila 10 arası düşüş olabilir. hem o arkadaşınızn aracının gaz ayarını açarsanız benzinle yaklaşık değerde güç elde edebilrsiniz sanrım araç ekonomiklik olsun diye kısıktır lpg ayarı ... ama şu gerçek lpg zararlı değildir motora faydası vardır dezavantajlarıda mevcut ama tamamen çevrecidir yeter herhalde çevreci olması:D sessiz çalışması oktan sayısına bakılabilir benzindeyken oktan sayısını arttırmakla her motorun vuruntusu düşmeyebilir o motorun sıkıştırma oranı bindirme süreleri vb. konularla alakalı... umarım yardımım dokunmuştur üç beş bildiklerimi yazdım ... saygılar...
 
Geri
Üst