Bilgilendirme yazınızı okudum. Emekleriniz için sağolun. Kafama takılan yerleri kırmızı ile işaretledim. Bu konuda fikri olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. LPG'nin oktan sayısının fazla olması nedeniyle daha verimli olduğu, daha sessiz çalıştığı, verimin arttığından bahsedilmiş. Oktan sayısındaki artışın her motora faydalı olmadığı söylenir. Şöyleki 95 oktan benzin kullandığımız araçlarımıza 98 oktanlı benzini önermiyorlar. Kullananlar aracın gürültülü ve vuruntulu çalıştığından şikayet ediyorlar. Servisler de opeller için 95 oktanı tavsiye ediyor.
İkincisi; yazıda motorun verimini artırdığı belirtilmiş. LPG araç kullananların bir çoğu çekişin düştüğünden yakınırlar. Bir ay evvel iki araba uzun yola çıkmıştık. Arkadaşın LPG li aracı sürat yapamıyor, rampalarda kalıyordu. Sebebini sordum, LPG'den oluyor benzinde daha iyi dedi. Acaba arkadaşlarda bir araca LPG uygulanmadan evvelki ve sonraki dinomometre ölçümleri varmı. Bu konu hakkında en gerçekci veriler dinamometre ölçümlerinin olacağı kanısındayım. Yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim.