lpg - benzin sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kboran
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben lovatoya bu konuda bir e-posta atmıştım. Ve kesinlikle röle takılmaması gerektiğini söylemişlerdi. Ama nedenini yazmamışlardı.

LPG kiti takan ustalar arasında da bu konuda ihtilaf var. İyi araştırın.


bende atiker taktırdım. usta bu beyinlerde roleye gerek yok dedi. 2 aydır bi sorun yaşamadım. bu rölenin amacı araba gazda çalışırken benzin rolesini devre dışımı bırakmak. benzini çeyrek deponun altına düşürme dediler.
 
arkadaşlar yeni çıkan bir röle imiş??? elekrtonik fiyatı ustalık dahil 50 tl verdim. gerçektende 200 km yol yaptım ibrenin daha önce nasıl ilerlediğini görürken şimdi eser kalmadı sanırım işe yarıyor. Eko pomp diye bişeydi. Dikkat edin elekronik olanını alın birde bunu hazır olarak yapıyorlarmış ustanın dediğine göre gaza geçerken vurma yapıyormuş, elektronikte sorun çıkarmıyormuş.
Bu elektronik role tam olarak ne iş yapıyo ben anlamadım? biraz açarmısın konuyu?200 km yol yaptım ibre kımıldamadı diyosun?siz lpg kullanmıyomusunuz?zaten benzin ibresi neden düşsünki? ayrıca araç lpg de iken benzini nereye ve nasıl harcayacakki araç? pompa benzinde iken çalışır gazdaki araçta çalışmaz.ben öyle biliyorum.
 
valla bildiğim kadarıyla ( yanlış bilgi vermeyim) araç lpg de olsa bile benzin pompası durmuyor devamlı çalışıyor. bu röle benzin pompasının çalışmamasını ve daha uzun ömürlü olmasını sağlıyor. Benzin ibresine gelince sanırım benzin araçta işeme yapıyormuş ve doğal olarak benzin biraz daha fazla harcanıyordu. röle ile pompa çalışmadığından ve akışı kestiğinden sarfiyatta olmuyormuş. bilgim bundan yanıltıcı bilgi vermek istemem bende böyle öğrendim. Ustalar daha iyi bilir tabi.
 
valla bildiğim kadarıyla ( yanlış bilgi vermeyim) araç lpg de olsa bile benzin pompası durmuyor devamlı çalışıyor. bu röle benzin pompasının çalışmamasını ve daha uzun ömürlü olmasını sağlıyor. Benzin ibresine gelince sanırım benzin araçta işeme yapıyormuş ve doğal olarak benzin biraz daha fazla harcanıyordu. röle ile pompa çalışmadığından ve akışı kestiğinden sarfiyatta olmuyormuş. bilgim bundan yanıltıcı bilgi vermek istemem bende böyle öğrendim. Ustalar daha iyi bilir tabi.
Yani araç gazda giderken, pompa benzin pompalıyomu, enjektörlerde bunu işiyomuş böylecede fazla benzinmi harcıyomuş?
eğer bu gerçekse bunu nasıl tespit ettiniz bende baktırmak istiyorum?
 
rlpg araclarda pompa calışıo ( eger role yoksa) ama benzin yanmıo sürekli dönüp duruo... enjektörlerin işemesi gibi bi durum olmaması lazım..benzin pompasının sürekli benzin hareketini saglamasının sebebide aracı lpg den benzine aldıgınız taktirde herhangi bir kesintinin yaşanmamasıdır..
 
bende atiker taktırdım. usta bu beyinlerde roleye gerek yok dedi. 2 aydır bi sorun yaşamadım. bu rölenin amacı araba gazda çalışırken benzin rolesini devre dışımı bırakmak. benzini çeyrek deponun altına düşürme dediler.

Röle benzin pompasını durdurmak için takılıyor. Kısa mesafelerde, motor ısınmadan araç çok kullanıldığında benzin çok harcandığından sanki yakıt pompası çalıştığı için lpg ve benzini beraber kullanıyor hissi veriyor.(lpg beyninden böyle ayarlanmadıkça) yakıt pompasının çalışmasından dolayı benzin harcanacağını sanmıyorum. Başta ben de bu konuyu kafaya çok takmıştım. Ama uzun yolda araç lpgde iken benzin ibresi de düşerdi eğer yakıt pompasının çalışmasından dolayı benzin sarfiyatı olsa. İbre düşmediğine göre sarfiyat yok ve röleye de gerek yok. Hem bu kiti takan değil üreten firma takan ustalara verdiği eğitimlerde üzerine basa basa yakıt pompasını durdurmayın diyorsa vardır bir hikmeti. Bana da mantıksız geliyor, lovato verdiği cevapta nedenini de yazmamış ama böyle diyorlar, aslında uzun zamandır bu şekilde kullananlardan bilgi almak lazım.

Benzini çeyrek deponun altına düşürmemenizin nedeni de araba ilk çalışırken benzinde çalışması ve sürekli depodaki benzini pompa çalıştığından devirdaim ettirmesi, kullanmadan tekrar depoya göndermesi. Pompanın yüksüz çalışmasını engellemek için ve depodaki psiliklerin pompaya zarar vermemesi için olabilir.
 
Röle benzin pompasını durdurmak için takılıyor. Kısa mesafelerde, motor ısınmadan araç çok kullanıldığında benzin çok harcandığından sanki yakıt pompası çalıştığı için lpg ve benzini beraber kullanıyor hissi veriyor.(lpg beyninden böyle ayarlanmadıkça) yakıt pompasının çalışmasından dolayı benzin harcanacağını sanmıyorum. Başta ben de bu konuyu kafaya çok takmıştım. Ama uzun yolda araç lpgde iken benzin ibresi de düşerdi eğer yakıt pompasının çalışmasından dolayı benzin sarfiyatı olsa. İbre düşmediğine göre sarfiyat yok ve röleye de gerek yok. Hem bu kiti takan değil üreten firma takan ustalara verdiği eğitimlerde üzerine basa basa yakıt pompasını durdurmayın diyorsa vardır bir hikmeti. Bana da mantıksız geliyor, lovato verdiği cevapta nedenini de yazmamış ama böyle diyorlar, aslında uzun zamandır bu şekilde kullananlardan bilgi almak lazım.

Benzini çeyrek deponun altına düşürmemenizin nedeni de araba ilk çalışırken benzinde çalışması ve sürekli depodaki benzini pompa çalıştığından devirdaim ettirmesi, kullanmadan tekrar depoya göndermesi. Pompanın yüksüz çalışmasını engellemek için ve depodaki psiliklerin pompaya zarar vermemesi için olabilir.

ben şunu anlamadım ;benzin ibresi uzun yolda da düşüyorsa bu işin yani lpg nin tasarrufu nerde kaldı. ben lpg de giderken benzinde harcarsa biraz daha fazla yakıyor demektir. ilk çalışmada benzinle çalıştığından sarfiyat normal ama yolda giderkende sarfiyat olursa o zaman bişeyler ters gidiyor demektir. Benim problemimde buydu zaten lpg de giderken neden benzin harcıyor? kime sorduysam elektronik röle taktır dedi ve denemedeyim işe yararsa yazacağım en azından nedir ne değildir öğrenmiş oluruz. Bir diğer soru ustalar lpg taktırdığım yer benzin deposunun dolu olduğunu gördüğünde, her seferinde depon dolu bekleyen benzin iyi olmaz ve daha çabuk tükenir, deponu yarıda tut diye bir şey söyledi. bana biraz mantık dışı geldi sizce ?
 
lpg firmaları neden pompayı durdurmayın diyor?
bence yüksek devirde aracın lpg ile çalışırken benzine geçmesi durumlarında falan sorun olmasın diye olabilir
artı olarak hem benzin hem de lpg yi bazı zamanlar aynı anda tüketmesi gerekiyor olabilir.
pompayı devre dışı bırakırsak bu durumlarda sorun çıkabilir.
diye düşünüyorum:)
 
ben şunu anlamadım ;benzin ibresi uzun yolda da düşüyorsa bu işin yani lpg nin tasarrufu nerde kaldı. ben lpg de giderken benzinde harcarsa biraz daha fazla yakıyor demektir. ilk çalışmada benzinle çalıştığından sarfiyat normal ama yolda giderkende sarfiyat olursa o zaman bişeyler ters gidiyor demektir. Benim problemimde buydu zaten lpg de giderken neden benzin harcıyor? kime sorduysam elektronik röle taktır dedi ve denemedeyim işe yararsa yazacağım en azından nedir ne değildir öğrenmiş oluruz. Bir diğer soru ustalar lpg taktırdığım yer benzin deposunun dolu olduğunu gördüğünde, her seferinde depon dolu bekleyen benzin iyi olmaz ve daha çabuk tükenir, deponu yarıda tut diye bir şey söyledi. bana biraz mantık dışı geldi sizce ?

Başta ben de bu konuyu kafaya çok takmıştım. Ama uzun yolda araç lpgde iken benzin ibresi de düşerdi eğer yakıt pompasının çalışmasından dolayı benzin sarfiyatı olsa.

Arkadaşım ibrenin düşmediğini söylüyorum. Orada "eğer" diyorum dikkat edersen.

Düşmüyor, yani benim araçta düşmüyor. Sorun yok. Röleye gerek yok. Risk almaya gerek yok.

Uzun yolda bir kontrol edin, büyük ihtimalle sizinki de düşmüyordur.

Veya lpg ayarları hakkında daha detaylı bilgisi olanlardan cevap isteyelim, sanırım güç açısından hem lpg, hem benzin harcanacak şekilde ayar yapılabiliyor veya belli bir devirden sonra benzine geçecek şekilde vs. Belki sizinki de böyle ayarlı da olabilir. Ama düşük bir ihtimaldir. Genelde herkes lpg'yi kullanacak şekilde ayar yaptırır sanırım.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst