Lastiklere Nitrojen Gazı _______________

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan berkay1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Bugün lastiklerin havalarını boşalttırıp yerine nitrojen gazı doldurttum. Bildiğim kadarıyla sıcak ve soğuk havalarda değişen lastik basıncını sabit tutuyor. Başka herhangi bir avantajı veya dezavantajı varmıdır. Kullanan arkadaşlar görüşlerini yazarsa memnun olurum...
 
Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.

Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır

Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor

Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor

Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.

Çevreye zararı yok.

Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.

Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.

Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dişi olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.

Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor
 
Discovery chanel de izlemiştim bunu. Cavit hocamın dediği gibi çok düşük bi yakıt tasarrufu saglıyordu sanırım

Nekadara basıyorlar bunu. Her yerde de yoktur. servislerde yoktur sanırım.
 
CTR'de var.Ama ben düşünmediğim için fiyatını felan sormamıştım.
 
güzelmiş

Bugün lastiklerin havalarını boşalttırıp yerine nitrojen gazı doldurttum. Bildiğim kadarıyla sıcak ve soğuk havalarda değişen lastik basıncını sabit tutuyor. Başka herhangi bir avantajı veya dezavantajı varmıdır. Kullanan arkadaşlar görüşlerini yazarsa memnun olurum...

kaça doldurttuğunuzu sorabilir miyim?
 
"fiyatı 15 ytl" demişlerdi, 4 lastik aldığım için de "bizden olsun" demişlerdi.. işlem sonrası, sibob kapaklarını yeşil renkli kapaklarla değiştiriyolar. yeşil sibop kapağı olanlar nitrojenli oluyolar yani..
 
Arkadaşlar formu araştırın daha önce bu konuyu tartışmıştık ve yaklaşık 10 sayfalık forum vardı
 
lastik ömrünü %30-35 artırıyorsa denemeye değer
 
yakıt tasarufuda sağladığı söylemişti,
daha yaptırmadım
 
fren mesefesinide azaltıyo denyini izledim mesla siz frene bastıgınızda arac içindeki normal hava dolu balonlar öne dogru eylemsizlik hareketi yparak gidiyo

ama içi nitrojen dolu balonlar siz frene basmadnıza ragmen geri gidiyor :) ilginc
1tonluk arabaya büyük etkisi olmaz ama çook çok azda olsa bişeyler değişir
 
Geri
Üst