Lastik seçimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ksert007
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ksert007

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2009
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
benim araç Astra 2006 model 1.6 Classic twinport 195-60-R15 ebatları var. 195 i arttırıp 205 falan almak avantaj sağlar mı yada 60 yerine 65 olması bişeyi değiştirir mi
 
aracı yorar belki
 
kesit1.gif

SIRT: Lastiğin yer ile temas eden bölgesi.

OMUZ: Sırt ile yanağın birleştiği ve kalın kauçuktan yapılmış bölgesi.

YANAK: Lastiğin topuk ve omuz bölgesi arasında kalan, lastiğe esneklik sağlayan ve üzerinde markalama ve tanıtıcı bilgiler bulunan bölgesidir.

TOPUK: Lastiğin janta temas eden ve sıkıca bağlanmasını sağlayan bölgesidir.

kesit2.gif

175: Lastik kesitinin uzunluğu (taban)

70: Lastiğin basıklık serisi (yanak)

13: Jantın inch biriminden büyüklüğü

82: Bir lastiğin taşıyabileceği azami yük (birim kg değil)

T: Lastiğin hız serisi

Lastiğin en önemli işlevlerini ise şöyle sıralayabiliriz:

Taşımak: Aracı ve yükünü taşımak, ama aynı zamanda kalkış ve fren anında ortaaya çıkan büyük yük transferine mukavemet etmek.

Aktarmak: Motordan gelen gücü, Aracın ve yükünün verdiği kuvvetleri yola aktarmak.

Yönlendirmek: Fren yapıldığında viraj alırken motorun, direksiyonun ve frenlemenin gerekli gücünü yola farklı kuvvetlerde aktarmak.

Pürüzlerin Etkisini Azaltmak: Aracın konforunu sağlamayarak, Yolun durumu ve iklim şartları ne olursa olsun, aracı yol unsurlarına karşın emniyetle yönlendirmek.

Uzun Ömürlü Olmak: Aracın süspansiyon ve diğer tüm parçalarının uzun ömürlü olması için yolun pürüzlerinin etkisini azaltırken, lastiğin gidebildiği maximum KM.

1- Lastiğin yük endeksi takılacağı aracın teknik özelliklerine göre belirlenir. Bu konuda Servis Kitapçığının önerisi yerine getirilmelidir.
2- Hız endeksi yalnızca ulaşılması gereken hız sınırı değil, aynı zamanda aşağıdaki üç ana özelliği bir araya getiren direnç endeksine karşılık gelir.
"Performans, Sürüş Kabiliyeti, Emniyet".
3- Lastiğin kauçuk alaşımı:
lastiğin en iyi kavrama sıcaklığı, hıza ve aşınmaya dayanma direncini, fren mesafesini, yön değiştirme yeteneğini... Hepsini etkiler.
* Lastiğin ebatı ve hız endeksleri, araç üreticisi firma tarafından en konforlu ve emniyetli kulanımı sağlamak amacına yönelik olarak belirlenmiştir.

Bu bilgiler ışığında; Lastiğinizin taban genişliğini arttırmak tutunma (kaygan zeminde kayma daha fazla olacak!) ve viraj kabiliyetini arttırırken; aracınızın son hızını ve ivmelenme kabiliyetini düşürecektir.
Lastiğinizin yanak kesitinin arttırılması süspansiyona yardımcı olarak konforu arttıracak; buna karşın performanslı sürüşlerde sert virajlarda yaylanma ve tutunma çizgisinden kopma eğilimi gösterecektir.

Otomobil üreticileri çeşitli donanım seviyelerinde farklı fiyatlarla satılacak olan her araç için ebat-ölçü farklılığı gösterecek lastiği seçerken süspansiyon elemanlarında da değişiklik yaparlar.
Özetle lastik seçimindeki radikal değişiklikleriniz uzun km'lerce acı, pişmanlıkla dolacak, ya aldıklarınızı elden çıkarmak için forumlarda sitelerde koşup duracak (aynı hatayı yapmış birçok kişi gibi) yada lastiği gözden çıkaracak kadar eskitmeyi bekleyeceksiniz. Lastiğinizde değişiklik yaparken orjinalinden şaşmamak en doğru seçenek olacaktır. Hele hele aracınız yüksek modelse yeni aldıysanız...
Bu riski 131 Şahinle göze alanlara sözüm yok.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst