kullandığm yağ doğru yağ mı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan beycan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bilemezsin...
ozaman iş allaha emanet ya oluuuur ya olmaz...
belki otobanda basacağın tuttu,yağ zaten ince,e bide sen sıkıştırdın yağ iyice inceldi,pompa basıncın zayıfladı ve yetersiz yağlama..

neyse kafanı bulandırmak istemem,bana tecrübelerim bundan ibaret.
 
ben katalogda ne yazar bilmem ama 1.3 m.jet makinayı bildiğim kadarıyla söyleyebileceğim,bu zamana kadarki aşınmasıyla 0 yağ arabana ince gelir diye düşünüyorum...
yağı yaksa gene iyi güzel yağlama yapamayıp zarar verme ihtimali var,heleki sıcak havada..
ustaya biraz kulak verebilirsin...
istersen kısa süreli bu yağı kullanıp hemen değiştirerek makinanın içininde çalkalanmasını sağlayabilirsin...



hocam amacım tartışmak değil doğruyu bulmak. sıcak havada 0-40ın daha kötü olacağını belirtmişsin ama baştaki numara dayanabileceği düşük sıcaklığı sondaki numara yağlama yapabileceği yüksek sıcaklığı nitelemiyor mu
 
:) farkındayım tartışma gibi bir niyetinizin olmadığını,sadece demek istediğimi anlatamadım size :)

ilk çalıştırmayıda hesaba kat,ve sıcaklık olarak herzaman dış sıcaklığı ve soğutma sıvısı dereceside değil,yanma odası-yağ sıcaklığınıda kat hesaba...olma ihtimali de var,olmamada...baştan itibaren 0 yağ kullanılmış bir araba değil araban...
demek istediğim biraz yüksek süratle gitmek istediğinde su sıcaklığın belki 70-80 de kalabilir fakat yağ ın sıcaklığı ve akışkanlığı çok daha farklı olacaktır...
 
Caner kardeşim,
hiç birşey olmaz viskositat zaten scıaklarda w40 w30 dan daha dayanıklı önceki ise soğukta akışı,sorun yatak alışmalarında ise ince sorun yapmaz kalın sorun yapar
viskosi.jpg
 
anladım mantıklı olabilir. bazıları forumlara sırf tartışmak için gelmiş gibi sert dil kullanınca millet verdiği bilgiye ters bişey söyleyene katlanamaz oldu. ondan önceden belirtiyorum tartışmak niyetli olmadığımı. :)
 
Konu tartışma değili bilgi eksikliğidir.
motor yağı eskiler bilir kış için ince viskosite seçilir yazın ise kalın,yani senede iki defa yağ değişilirdi sonradan teknoloji ilerleyince tek yağa düştü.
şimdi sentetik yağ dediğimiz yağlar soğukda bile formunun bozmaz,kalın yağ ise formunu bozar.bunu aklımızda tutalım.yani eksi derecede aynı viscosite yağ biri ince kalır diğeri formunu bozar kalınlaşır,sonraki numara ise bize yağın sıcaklıkda ki formunu gösterir.
ne kadar ince ve hava soğuk ise yağ formunu bozmadan ne güzel şekilde yağlama sağlar..yanma odası scıaklığı ise zaten W40 motor yağı W30 dan daha dayanıklıdır.tek fark vardır yağ incedir işte burda klaın yağdan ince yağa geçişte sorun olmazda inceden kalına geçince sorun olacaktır,ince yağa alışmış sekmenler tam yağlanmayacaktır soğukta
 
abi yataktan zaten birşey olmaz yatak en son problem yapacak yer makinada,yeri geliyor orj pistonla 2 kere segman atılıyor,veya bir takım piston değişiyor,ama yatak yinede ellenmeden uzun süreler gidebiliyor...mevzu yatak değil,evet seninde dediğine katılıyorum,ama bu arabanın ne yağ kullandığı önceden belli değil,baştan sona 0yağ la gelmedi...
eminimki bu arabanın makinası açılsa mikronluk çizikleri vardır silindirinde..
evet 40 yüksek sıcağa daha iyi gelir ama esnek bir yağda değil...yağ yapı itibariyle çok ince,ben bu yağın yatağa değil segman piston ve silindir e olası bir durumda zarar vermesinden korkarım,bu makinada zaten yeteri kadar yıpranmışlık çizik bozuk vardır...almanya veya hollanda şartlarında ve yakıtında çalışan ve yolundada yürüyen bir arabada değil.düz mantık bu arabanın hakkı 5w40 5w30 derim 0 ı kaldıracak kadar sıkı bir makina olduğunu sanmıyorum ..hadi see you :)
 
2009 yılında aracı ilk aldığımda yağ mağ viskosite falan nedir bilmezdim ama aradan geçen 5 yılda gerek forumlarda gerekse diğer kaynaklarda araştırıp öğrendiklerim neticesinde şu kanaate vardım 10W-40 denilen yağı araca koyan yetkili veya özel servis, kim olursa olsun kesinlikle bir daha kapısının önünden geçmem yeni araçlar için motora koyulabilecek en son en düşük kalitedeki yağdır bu yağ ve bunu araca koyan insanlar ya bu işi hiç bilmiyorlar ya da bildikleri halde önemsemeyen adamlardır. Bir aracın en önemli yeri motordur arkadaşlar millete bakıyorum özellikle ikinci el araç alırken boya kalınlığıyla bilmem neyle uğraşıp dururlar asıl bakılması gereken yer motordur.
Sizin aracınız için 0W-40 en ideal yağdır ha bugüne kadar kullanılmamış olabilir ve belki de ilk yıl motor sesinde ve tepkilerinde farklılar hissedebilişinizi ancak ikinci yıl da aynı yağı kullandığınızda göreceksiniz ki araç eskisinden çok daha güzel tepki verecektir. Araca her sene farklı viskozite değerlerine sahip motor yağı koymak hatta farklı markaların yağlarını bile kullanmak iyi değildir. İyi araştırın iyi düşünün taşının ve ustayı mustayı geçin bakıma gittiğinizde benim yağım bu, bu yağı kullanın deyin. Markaya gelince Mobil yağları bu konuda kesinlikle ve kesinlikle 1 numara bu konuda da emin olabilirsiniz. Mobil 0W-40 veya 5W-40 sürekli kullanınca göreceksiniz ki aracınızın ihtiyaçlarına fazlasıyla cevap verecektir. Ama en önemlisi yağ değişiminde yine aynı yağı kullanmaktır bunu göz ardı etmeyin.
 
kafanız rahat olsun 0-40 tam sentetik yağla devam edin...
 
;Semia abi, tablo ile son noktayı koymuşsun. 0-40 candır, sorun yok. Ama kalından inceye birşey olmaz dedin ya orada kaldım. Tecrübelerime göre; bir arkadaşım sürekli 10-40 koyardı araç 160.000km deydi ve tertemizdi. Benim yönlendirmem sonucu, kışın 0-40 a geçti. Ve 1 haftada tüm keçelerden yağı boşalttı. Baktığımızda 10-40 ile sertleşen keçeler, 0-40 ı gördüğünde yavşamış ve işlevlerini yitirmişti. Tüm keçeleri değiştik mecburen ondan sonra 0-40 a devam.
 
Geri
Üst