- Katılım
- 27 Eki 2007
- Mesajlar
- 2,272
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar klimayla ilgili güzel döküman buldum paylaşmak istiyorum ...
Klima, araç kabini içinde kişinin iyi hissetmesini ve konforunu sağlar. Camlar kapalıyken, yolun rahatsız edici sesleri ve kokuları azalır. Klima sistemi ideal bir sıcaklık temin eder ve nemin azaltılması sayesinde sağlıklı bir ortam yaratır.
Klima sürekli olarak Kullanılır
Klimanın temel işlevi, havanın şartlandırılması ile yolcuların iklimsel konforunu sağlamak ve kullanımı kolay kumandalarla söz konusu konforlu ortamın kontrolünü sürdürmektir.
Klima, bir konfor ve aynı zamanda bir güvenlik öğesidir. Araç içindeki
sıcaklık değerini düşşürür, camlar kapalı şekilde araç sürmeye imkanı yaratır, havanın nemini alır ve buğuyu gidererek daha iyi bir görüş sağlar.
KONDANSÖR
Kondansör, aracın ön tarafına monte edilmiş bir ısı eşanjörüdür (değiştiricisidir.) Aracın hızı etkisiyle (sürüş
halinde) veya motorlu fanlarla (araç dururken) soğutulur ve soğutucu gazı sıvı haline dönüştürür.
NEM ALMA DEPOSU
Bir nem alma deposu, kondansör ile detandör arasına eklenerek devrede bulunan nemi emmeye ve pislikleri filtre etmeye yarar. Bazı nem alma depoları aynı zamanda akışkan depolama işlevini de görürken başka klima
montajlarında bu depolama işlemi evaporatör içinde yapılır
DETANDÖR
Detandör, evaporatör içinde bulunan soğutucu akışkanın debisini ayarlayan bir elemandır.Aşağıda belirtilen iki değişkenin değerine göre davranır:
1) Evaporatör çıkışındaki
soğutucu akışkanın basıncı,
2) Evaporatör çıkışındaki soğutucu akışkanın sıcaklığı.
EVAPORATÖR
Torpidonun altına, ısıtma radyatörünün yanına yerleştirilen evaporatör, kendisini kat eden havayı soğutur ve kurutur. Bu nedenle araç dururken, klimalı bir aracın altında su bulunması normaldir.
KOMPRESÖR
Kompresör, evaporatörden gelen buharları emer ve bunları kondansöre doğru sıkıştırarak bunun sonucunda bir basınç ve sıcaklık artışı elde eder.
POLEN FİLTRESİ
Ortam ve bitkilerden oluşan tozlar, yakıtın yanması ile meydana gelen dumanlar, bakteriler, polenler, asfalt tozları, uçucu küller; polen filtresi bu
pisliklerin büyük bir kısmını tutar.
Çevre kirletici partiküllerin büyük bir kısmını filtre ederek, araç kabinini daha temiz ve sağlıklı hale getirir ve ön cam üzerinde biriken kir ve bakteri oluşşumunu engeller.
SOĞUTUCU AKIŞKAN
R-12 gazı (Freon olarak adlandırılır) özellikle ozon tabakası için zararlıdır. Modern klima sistemlerinde yerini R-134a gazına bırakmıştır.
Parça görüntüleri eklenti kısmında ...
Klima, araç kabini içinde kişinin iyi hissetmesini ve konforunu sağlar. Camlar kapalıyken, yolun rahatsız edici sesleri ve kokuları azalır. Klima sistemi ideal bir sıcaklık temin eder ve nemin azaltılması sayesinde sağlıklı bir ortam yaratır.
Klima sürekli olarak Kullanılır
- Yazın, araca giren sıcak havanın soğutulmasına yarar.
- Ara mevsimlerde, havayı kurutur ve ön camın buğulanmasını önler.
- Klima sistemi, bütün mevsimlerde kullanılan ve her ısıtma düzeneğinde bulunmayan havanın araç içinde geri dolaşım işlevini de sağlar.
Klimanın temel işlevi, havanın şartlandırılması ile yolcuların iklimsel konforunu sağlamak ve kullanımı kolay kumandalarla söz konusu konforlu ortamın kontrolünü sürdürmektir.
Klima, bir konfor ve aynı zamanda bir güvenlik öğesidir. Araç içindeki
sıcaklık değerini düşşürür, camlar kapalı şekilde araç sürmeye imkanı yaratır, havanın nemini alır ve buğuyu gidererek daha iyi bir görüş sağlar.
KONDANSÖR
Kondansör, aracın ön tarafına monte edilmiş bir ısı eşanjörüdür (değiştiricisidir.) Aracın hızı etkisiyle (sürüş
halinde) veya motorlu fanlarla (araç dururken) soğutulur ve soğutucu gazı sıvı haline dönüştürür.
NEM ALMA DEPOSU
Bir nem alma deposu, kondansör ile detandör arasına eklenerek devrede bulunan nemi emmeye ve pislikleri filtre etmeye yarar. Bazı nem alma depoları aynı zamanda akışkan depolama işlevini de görürken başka klima
montajlarında bu depolama işlemi evaporatör içinde yapılır
DETANDÖR
Detandör, evaporatör içinde bulunan soğutucu akışkanın debisini ayarlayan bir elemandır.Aşağıda belirtilen iki değişkenin değerine göre davranır:
1) Evaporatör çıkışındaki
soğutucu akışkanın basıncı,
2) Evaporatör çıkışındaki soğutucu akışkanın sıcaklığı.
EVAPORATÖR
Torpidonun altına, ısıtma radyatörünün yanına yerleştirilen evaporatör, kendisini kat eden havayı soğutur ve kurutur. Bu nedenle araç dururken, klimalı bir aracın altında su bulunması normaldir.
KOMPRESÖR
Kompresör, evaporatörden gelen buharları emer ve bunları kondansöre doğru sıkıştırarak bunun sonucunda bir basınç ve sıcaklık artışı elde eder.
POLEN FİLTRESİ
Ortam ve bitkilerden oluşan tozlar, yakıtın yanması ile meydana gelen dumanlar, bakteriler, polenler, asfalt tozları, uçucu küller; polen filtresi bu
pisliklerin büyük bir kısmını tutar.
Çevre kirletici partiküllerin büyük bir kısmını filtre ederek, araç kabinini daha temiz ve sağlıklı hale getirir ve ön cam üzerinde biriken kir ve bakteri oluşşumunu engeller.
SOĞUTUCU AKIŞKAN
R-12 gazı (Freon olarak adlandırılır) özellikle ozon tabakası için zararlıdır. Modern klima sistemlerinde yerini R-134a gazına bırakmıştır.
Parça görüntüleri eklenti kısmında ...