Klimanın Görevi Çalışma Prensibi ve Parçalar !

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar klimayla ilgili güzel döküman buldum paylaşmak istiyorum ...

Klima, araç kabini içinde kişinin iyi hissetmesini ve konforunu sağlar. Camlar kapalıyken, yolun rahatsız edici sesleri ve kokuları azalır. Klima sistemi ideal bir sıcaklık temin eder ve nemin azaltılması sayesinde sağlıklı bir ortam yaratır.



Klima sürekli olarak Kullanılır
  • Yazın, araca giren sıcak havanın soğutulmasına yarar.
  • Ara mevsimlerde, havayı kurutur ve ön camın buğulanmasını önler.
  • Klima sistemi, bütün mevsimlerde kullanılan ve her ısıtma düzeneğinde bulunmayan havanın araç içinde geri dolaşım işlevini de sağlar.
Konforun dışında, bir klima sisteminin buz çözme/buğu çözme işşlevinin görevi görüşşü artırmaktadır. Bu işşlev Avrupa Standartları ile düzenlenmişştir ve söz konusu standartlar Peugeot şartnameleri ile daha da ağırlaştırılmıştır.
Klimanın temel işlevi, havanın şartlandırılması ile yolcuların iklimsel konforunu sağlamak ve kullanımı kolay kumandalarla söz konusu konforlu ortamın kontrolünü sürdürmektir.
Klima, bir konfor ve aynı zamanda bir güvenlik öğesidir. Araç içindeki
sıcaklık değerini düşşürür, camlar kapalı şekilde araç sürmeye imkanı yaratır, havanın nemini alır ve buğuyu gidererek daha iyi bir görüş sağlar.

KONDANSÖR
Kondansör, aracın ön tarafına monte edilmiş bir ısı eşanjörüdür (değiştiricisidir.) Aracın hızı etkisiyle (sürüş
halinde) veya motorlu fanlarla (araç dururken) soğutulur ve soğutucu gazı sıvı haline dönüştürür.


NEM ALMA DEPOSU
Bir nem alma deposu, kondansör ile detandör arasına eklenerek devrede bulunan nemi emmeye ve pislikleri filtre etmeye yarar. Bazı nem alma depoları aynı zamanda akışkan depolama işlevini de görürken başka klima
montajlarında bu depolama işlemi evaporatör içinde yapılır

DETANDÖR
Detandör, evaporatör içinde bulunan soğutucu akışkanın debisini ayarlayan bir elemandır.Aşağıda belirtilen iki değişkenin değerine göre davranır:
1) Evaporatör çıkışındaki
soğutucu akışkanın basıncı,
2) Evaporatör çıkışındaki soğutucu akışkanın sıcaklığı.

EVAPORATÖR
Torpidonun altına, ısıtma radyatörünün yanına yerleştirilen evaporatör, kendisini kat eden havayı soğutur ve kurutur. Bu nedenle araç dururken, klimalı bir aracın altında su bulunması normaldir.



KOMPRESÖR
Kompresör, evaporatörden gelen buharları emer ve bunları kondansöre doğru sıkıştırarak bunun sonucunda bir basınç ve sıcaklık artışı elde eder.



POLEN FİLTRESİ
Ortam ve bitkilerden oluşan tozlar, yakıtın yanması ile meydana gelen dumanlar, bakteriler, polenler, asfalt tozları, uçucu küller; polen filtresi bu
pisliklerin büyük bir kısmını tutar.
Çevre kirletici partiküllerin büyük bir kısmını filtre ederek, araç kabinini daha temiz ve sağlıklı hale getirir ve ön cam üzerinde biriken kir ve bakteri oluşşumunu engeller.

SOĞUTUCU AKIŞKAN
R-12 gazı (Freon olarak adlandırılır) özellikle ozon tabakası için zararlıdır. Modern klima sistemlerinde yerini R-134a gazına bırakmıştır.

Parça görüntüleri eklenti kısmında ...
 

Ekli dosyalar

  • Kondanser.jpg
    Kondanser.jpg
    2.5 KB · Görüntüleme: 51
  • Nem Alma deposu ( freon şişesi).jpg
    Nem Alma deposu ( freon şişesi).jpg
    1.9 KB · Görüntüleme: 47
  • Detandör.jpg
    Detandör.jpg
    2.7 KB · Görüntüleme: 42
  • Evaporatörü.jpg
    Evaporatörü.jpg
    3.8 KB · Görüntüleme: 44
  • Kompresör.jpg
    Kompresör.jpg
    4 KB · Görüntüleme: 46

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Araçların klima işşlevi kompresör;kondansör, nem alma deposu, detandör ve evaporatör
gibi öğelere dayanır.


BU OĞELERİN HER BİRİNİN TEMEL BİR İŞLEVİ VARDIR:
A - Kompresör, zarar görmemesi için özel yağ ile yağlanır.
B - Kondansör, soğutucu gazın soğutucu akışkan haline dönüşmesini sağlar.
C - Nem alma deposu, pislikleri filtre eder ve nemi soğutur. Klima devresi sürücü ve
yolcuların konfor ve güvenlik ihtiyaçlarını karşılamaya yarar.
D - Detandör, soğutucu sıvının gaz haline geçmesini sağlar, bu da ortamı soğutur.
E - Evaporatör, soğutulmuş gazı alır ve dışarıdan gelen sıcak havayı soğutur.
F - Polen filtresi, araç içindeki havanın daha temiz ve sağlıklı olmasını sağlar.

Eklentide Şematik çalışma resmi vardır arkadaşlar...

Klimanın görevini görmesi ve performansını muhafaza edebilmesi için, bazı parçalarının değiştirilerek düzenli şekilde bakımının yapılması gerekir.
POLEN FİLTRESİ, DÜZENLİ OLARAK DEĞİŞTİRİLMESİ GEREKEN BU ÖĞELERİN BİR PARÇASIDIR.

(Bu filtrenin yılda bir kez veya her bakımda kontrol edilmesi gerekir).
Her türlü olası kaçağı önlemek amacıyla, klima kompresörü kayışının ve gaz devresinin de kontrol ettirilmesi de tavsiye edilir.

  • Klima sistemini ayda bir kez, 5 ila 10 dakika çalışştırarak en iyi çalışma koşulunda tutulmasını sağlayınız.
  • Klimayı sürekli olarak kullanıyorsanız, olası kaçakları tespit ettirmek ve gerektiğinde yeniden gaz ilave ettirmek üzere sistemi Peugeot Yetkili Servislerine kontrol ettiriniz.
  • Uyarı: Klima sisteminin oluşturduğu yoğuşma, araç dururken altında normal olarak su birikimine neden olur.
Klima sistemi soğuk hava üretmiyorsa,klimayı kullanmayınız ve en yakın Yetkili Peugeot servis noktasına başvurunuz.
Klima Bakımı kötü kokuların giderilmesine ve bakteri çoğalmasına, hapşırık, boğaz ağrıları oluşmasına karşı mücadele etmeye imkanı verir. Bu bakım işlemi çok etkili, uzun ömürlü, kullanımı kolaydır ve hemen ferah ve hoş bir koku yayılmasını sağlar.

Arkadaşlar bi araç sitesinden alıntı yaptığımı belirmiş olarak konuda faydalı bilgiler olduğundan konuyu açmak istedim aslında parça tanıtımını daha açıklayıcı yazmak isterdim zira notlarımı bulamadım ama bu konuda yeterli düzeyde diye düşünüyorum ... saygılarımla...
 

Ekli dosyalar

  • klima çalışması şematik.jpg
    klima çalışması şematik.jpg
    27.3 KB · Görüntüleme: 49
Üst