- Konuyu Başlatan
- #61
- Katılım
- 18 Mar 2010
- Mesajlar
- 76
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Bu ara işlerimden dolayı uğraşamıyorum arabamla o yüzden şimdilik stop herkese çok teşekkür ederim bilgilerini paylaştınız konu stop olabilir 

Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Küçük ve sonucuna aylarca önce ulaşmış olup tech cihazında bile tüm motor ısısını test ederek sonucunu defalarca yazdığım bir şeyi büyüttükçe büyütmüşsünüz otomobil satmalara kadar gelmişsiniz yazıları okuyunca görüyorum ki bir sürü yanlış tedavi önerileri de verilmiş durumda
Bu yüzden bir defa daha doğru çözümü yazıyorum
1 Opel diğerleri gibi 90 derecede çalışması için üretilmiş bir motordur harareti sevmez
2 Opellerin fan müşürleri Türkiye iklimine göre yüksek seçilmiş olduğu için hararet yapmaktadır
3 Hararet yapmayan XEV motorlu opellerin ise müşürleri siz satın almadan önce değişmiştir
4 Klima petekleri radyatör petekleri ile irtibatlıdır bu yüzden klimayı açınca ısı yükselir bu normaldir teknoloji ile ilgisi yoktur
5 motorun fan müşüründen dolayı hararet yaptığı ortadayken su devidaim sistemini kurcalamaya kalkmanın anlamı yoktur
6 Düşük dereceli (tipo müşürü) takıldığında fanın sürekli çalışacağı gibi bir iddia doğru değildir motor 90 derecenin üstüne çıktığında diğer tüm otomobillerde olduğu gibi opelde de çalışacaktır eskisinden fazla çalışması tabiki doğaldır ama bu opelde değil tüm otomobillerde böyledir
7 Fabrika yapmış vardır bir bildiği orijinal orijinaldir mantığından kurtulun endüstride ne hatalı orijinaller var dünyanın ileriye gitmesi ve gelişmesi zaten o hataların giderilmesi ile mümkün oluyor herşey orijinal olduğu için doğru olsaydı teknoloji ilerlemezdi
8 müşürü değiştirince kablo yanar gibi bir saçmalığı dile getirmeyin derim kablo falan yanmaz yanması içinde hiçbir neden yok ve yanmıyorda ısınmıyorda benim otomobilimde 1 yıldır ısınmıyorsa sizinkide ısınmaz ayrıca ısınması için en küçük bir mühendislik nedeni dahi yok
9 Otomobiller üretilir ve değişik iklimlere yollanır üretici fabirka için en zor şey kıtalar arası yığınla değişik iklim vardır mesela Türkiye için düşünürler ama türkiyede Van ili de vardır antalya da vardır biri kışın -40 ı görür diğeri eksinin ucundan geçmez şimdi sen fabrikasın türkiyenin antalyası vanı olmaz tek bir iklim değeri vermen lazım yani tek bir yağ değeri tek bir müşür değeri ve iklimle ilgili tek bir değer vermek zorundasın o zamanda ortalama birşey verirsin ve bu ideal değildir, mesela 10w40 yağ önerirsin çünkü van ilini de düşünmen gerekir çünkü kışın daha kalın bir yağ verirsen motor koruma yapamayacaktır tabii bu arada o yağ antalya için biraz ince kaçacaktır ama birşey yapamazsın 10w40 kullanılacak der çıkarsın müşürde böyle Türkiye için 100 dereceyi uygun görmüşler ama iyi tutturamamışlar halbuki 90 olması lazımdı bizim ülke distrübitörümüz de sağolsun yeterli ikazları yapmayınca öyle kalmış, adam senin iklimini senden iyi analiz yapmak zorunda değil bazende sen kendin üreticiyi yönlendireceksin dünya üretimi zaten böyledir
Sonuç müşür değişecek, orijinali neden bu değil denmeyecek, kablolar ısınır zorlanır denmeyecek, fan sürekli çalışıyor denmeyecek, nedeni belli olan bu arıza için başka yerlerde arızalar aranmaya kalkılmayacak, ustalar ne derse desin kulak tıkanacak ve onlara müşür değiştirmek istiyorum denecek
Çok sıkıldım ya onu değiş bunu değiş arabada geğişmedik parça kalmadı baştan aşşagı sıfır parça![]()
Bu Tipo müşüründen bahseden arkadaşlar neden sadece tipo müşürü deyip çıkıyor. Tiponun hangi tip müşürü, parça numarası nedir, en azından bir resim. Ben araştırdım aracıma uyan tipo müşürü bulamadım. Bulsamda çözsem bu sorunu, yardımcı olmak açısından tek tek resimleyeceğim.
Birçok vectra değiştirdi oldu sizinki neden olmuyor anlamıyorum... Bende yeniden gidip kontrol ettim tipo müşürüne baktım benimkide farklı değil
O halde tersten gidelim siz sizinkinin resmini çekin ben bendekinden farkına bakayım çünkü eğer fark varsa öncelikle sizinkini görmemiz lazım
Resimlere baktım.
İki sorun var
birincisi benim aldığım tipo müşürü sizin resimdeki ile aynı değil
ikincisi sizin opelin müşürü bendeki ile aynı değil
sanırım sizin otomobiliniz çift fanlı ve klimalı olmalı bu yüzden üç ucu var ve parçacılar ona çift devre diyorlar VW müşürlerinde var onunda aynısı