klima açıkken hararet yükseliyor =S

selamlar siteye girmeyeli konular baya bi uzamış:D...şimdi motor fanının üzerinde bi tane uzun tüp var o fan rezistansı.. fanı söküyosunuz ve tüpün icini tam ortadan demir testeri ile kesiyosunuz icinde kum var.kumu boşaltın orda bi diyot görceksiniz diyotu iptal edip düz bağlayın ve uçları lehimleyin..tüpü kapatın bantlayın fanı takın sorun cözülecektir.vectra b lerde bu sorun var başımıza sık sık geliyo forumdan bazı arkadaşlar telefonla ulaşıyo yardımcı oluyoruz
 
selamlar siteye girmeyeli konular baya bi uzamış:D...şimdi motor fanının üzerinde bi tane uzun tüp var o fan rezistansı.. fanı söküyosunuz ve tüpün icini tam ortadan demir testeri ile kesiyosunuz icinde kum var.kumu boşaltın orda bi diyot görceksiniz diyotu iptal edip düz bağlayın ve uçları lehimleyin..tüpü kapatın bantlayın fanı takın sorun cözülecektir.vectra b lerde bu sorun var başımıza sık sık geliyo forumdan bazı arkadaşlar telefonla ulaşıyo yardımcı oluyoruz

Öncelikle abine selamlar

fanın göbeğindeki diyot termistör görevi görerek ecu ya geri dönüş veriyor ve motor iyice ısınmadan fan devirini arttırmıyor mu diyorsun ?

Eğer öyleyse bu farklı bir çözüm ve gerçektende fanın kafasına göre değil direk tam güç çalışması için yapılması gerekir

Peki böyle bir durumda fan müşürü yinede 100 derecenin üzerine çıkmadan açmadığı için onu da değiştirmiyormusun
 
Verilen bilgilere 500 kere teşekkur ettim allah razı olsun işime de yaradı benmle beraber bir çok arkadaşta sorusuna cvp almış oldu benim sıkılma nedenim açık arabanın sürekli birşeylerini degıştirmek bence can sıkıcı arızayı bulamamak surekli problem v.s v.s sizin soruma cvp vermeniz değil yani sizin hoşuna gidiyorsa bilemem
Arkadaşım, Soru sormuşsun herkes elinden geldiğince sana yardımcı olabilecek bilgileri veriyor, sıkılacak birşey yok ? ? ? :eek::mad:
 
selamlar siteye girmeyeli konular baya bi uzamış:D...şimdi motor fanının üzerinde bi tane uzun tüp var o fan rezistansı.. fanı söküyosunuz ve tüpün icini tam ortadan demir testeri ile kesiyosunuz icinde kum var.kumu boşaltın orda bi diyot görceksiniz diyotu iptal edip düz bağlayın ve uçları lehimleyin..tüpü kapatın bantlayın fanı takın sorun cözülecektir.vectra b lerde bu sorun var başımıza sık sık geliyo forumdan bazı arkadaşlar telefonla ulaşıyo yardımcı oluyoruz

selamlar
bi çok kişinin işine yarar diye düşünüyorum bu yöntem ama daha açık olabilirmi tam olarak nedir fanın daha erken devreye gırmesınımı saylayacak bu çözüm teşekkurler
 
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...aya-vectra-b-klima-radyatoru-fan-motoru/detay

bakın resimde görülen motor fanı üzerinde siyah bi tür var içine roleden gelen 2. devir yani hızlı devirin kablosu giriyor..kılımayı actığınızda motor harareti yükselir cünki radyatörün önünde kılıma radyatörü var ve ısınıyo ..motor da ısınıyo,müşür 2. devri acıyor ama bu tüpün icindeki diyot aşırı ısınıp ve soğumaktan zamanla patlıyor ve oraya kadar gelen elektiriği fana gecmesini engelliyor doğal olarakta motor soğutulamıyor normal devir yetersiz geliyor.(kılımayı acınca arada bir fanlar cok hızlı calışır ve durur bu aşırı ısınmadan kaynaklanır normal.)bunun cözümü o fanı söküp o tüpü kesip ortadan (ama dikkat cevirerek kesin yoksa içindeki kablolarıda kesersiniz,)içinde ki kumu boşaltıp diyotu kopartın boşta kalan kablo uclarını birbirine bağlayıp lehimleyin ve tüpü tekrar toplayın bantlayın yerine takın bukadar.herşey eskisi gibi olacak.ve birdaha sorun olmayacak.ben aydında servisim ve bugün 42 derece nem hariç.sürekli başıma geliyo yolcu arabaları özellikle.. aydında yapmadığım kalmadı:D müşür değiştirmeye termostat değiştirmeye gerek yok arkadaşlar bu konuda sabitlensin herkez faydalansın bu günlerde yaparsam detaylı foto cekip eklerim burya
 
Son düzenleme:
Öncelikle abine selamlar

fanın göbeğindeki diyot termistör görevi görerek ecu ya geri dönüş veriyor ve motor iyice ısınmadan fan devirini arttırmıyor mu diyorsun ?

Eğer öyleyse bu farklı bir çözüm ve gerçektende fanın kafasına göre değil direk tam güç çalışması için yapılması gerekir

Peki böyle bir durumda fan müşürü yinede 100 derecenin üzerine çıkmadan açmadığı için onu da değiştirmiyormusun
neden öncelikle abime selam ?:D konuyu yukarda acıkladım detaylı şekilde bunun ecuyla felan alakası yok sadece bi diyot patlaması sonucu olan küçük bir sorun okadar
 
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...aya-vectra-b-klima-radyatoru-fan-motoru/detay

bakın resimde görülen motor fanı üzerinde siyah bi tür var içine roleden gelen 2. devir yani hızlı devirin kablosu giriyor..kılımayı actığınızda motor harareti yükselir cünki radyatörün önünde kılıma radyatörü var ve ısınıyo ..motor da ısınıyo,müşür 2. devri acıyor ama bu tüpün icindeki diyot aşırı ısınıp ve soğumaktan zamanla patlıyor ve oraya kadar gelen elektiriği fana gecmesini engelliyor doğal olarakta motor soğutulamıyor normal devir yetersiz geliyor.(kılımayı acınca arada bir fanlar cok hızlı calışır ve durur bu aşırı ısınmadan kaynaklanır normal.)bunun cözümü o fanı söküp o tüpü kesip ortadan (ama dikkat cevirerek kesin yoksa içindeki kablolarıda kesersiniz,)içinde ki kumu boşaltıp diyotu kopartın boşta kalan kablo uclarını birbirine bağlayıp lehimleyin ve tüpü tekrar toplayın bantlayın yerine takın bukadar.herşey eskisi gibi olacak.ve birdaha sorun olmayacak.ben aydında servisim ve bugün 42 derece nem hariç.sürekli başıma geliyo yolcu arabaları özellikle.. aydında yapmadığım kalmadı:D müşür değiştirmeye termostat değiştirmeye gerek yok arkadaşlar bu konuda sabitlensin herkez faydalansın bu günlerde yaparsam detaylı foto cekip eklerim burya

Müsait bir zamanda otoelektirikçime gidip deneyeceğim klima yı bu ara açamıyorum ama yinede zaman zaman 100'ü gecıyor 1 milim dada kalksa hararet göstergesi kırmızıya ulaşmış olacakken yavaş yavaş düşmeye başlıyor
 
neden öncelikle abime selam ?:D konuyu yukarda acıkladım detaylı şekilde bunun ecuyla felan alakası yok sadece bi diyot patlaması sonucu olan küçük bir sorun okadar

Abine selam söyle çünkü bir krank sensörü ile ilgili bana ben bodrumdayken parça kod numaralarına kadar epc den çıkararak yardımcı olmuştu dönüşte size uğrayacaktım ama işler yoğunlaştı direk istanbula dönmek zorunda kaldım.

Yalnız Fan müşürü yinede değişmek zorunda kalabilirsin çünkü bende fanın iki devride çalışıyor ve o halde 100 ün üzerine çıkıyordu
 
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...aya-vectra-b-klima-radyatoru-fan-motoru/detay

bakın resimde görülen motor fanı üzerinde siyah bi tür var içine roleden gelen 2. devir yani hızlı devirin kablosu giriyor..kılımayı actığınızda motor harareti yükselir cünki radyatörün önünde kılıma radyatörü var ve ısınıyo ..motor da ısınıyo,müşür 2. devri acıyor ama bu tüpün icindeki diyot aşırı ısınıp ve soğumaktan zamanla patlıyor ve oraya kadar gelen elektiriği fana gecmesini engelliyor doğal olarakta motor soğutulamıyor normal devir yetersiz geliyor.(kılımayı acınca arada bir fanlar cok hızlı calışır ve durur bu aşırı ısınmadan kaynaklanır normal.)bunun cözümü o fanı söküp o tüpü kesip ortadan (ama dikkat cevirerek kesin yoksa içindeki kablolarıda kesersiniz,)içinde ki kumu boşaltıp diyotu kopartın boşta kalan kablo uclarını birbirine bağlayıp lehimleyin ve tüpü tekrar toplayın bantlayın yerine takın bukadar.herşey eskisi gibi olacak.ve birdaha sorun olmayacak.ben aydında servisim ve bugün 42 derece nem hariç.sürekli başıma geliyo yolcu arabaları özellikle.. aydında yapmadığım kalmadı:D müşür değiştirmeye termostat değiştirmeye gerek yok arkadaşlar bu konuda sabitlensin herkez faydalansın bu günlerde yaparsam detaylı foto cekip eklerim burya

Çok mantıklı görünüyor; fırsat bulunca deneyeceğim bende; Nazilli'deki Ömer (Opel Ege) yapamazmıydı ki bunu? Geçenlerde baya sıkıntı çektim klima yüzünden; Keşke bunu daha önce yazsaydında ya sana yada Ömer'e yaptırsaydım; Bilgi için teşekkürler...
 
Radyatör fanının 2. devresi zaten belli bir ısıya gelince devreye giriyor. Benim anlamadığım bu 2.devresi çalışmayanlar içinmi tavsiyede bulunuyorsunuz?
 
Geri
Üst