Kışlık lastik mi ? Yoksa 4 Mevsim mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ahmetokur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu lastikte gayet iyidir. Hiçbir sıkıntı çıkaracağını düşünmem. Ancak bilmek gerekir ki kış lastikleri yazın kullanılmamalıdır. Yumuşak hamurlu lastikler olduğundan yazın hızlıca parçalanırlar. Bridgestonun Turanza ER300 lastiklerini şu an kullanıyorum. İkinci takım lastiklerim bunlar. Kalitesini ispatlamış bir markadır. Bu arada Good Year demişken, kış lastiği olarak da Good Year'ın Ultra Grip 8 lastikleri oldukça başarılıdır. Bizim ülkemizde rağbet gördüğünden fiyatları biraz tuzludur. Zannımca Nokian'ı da Bridgestone fiyatına bulabilirsiniz. Ancak fiyatı uygunsa Bridgestone sizi üzmez.

benim lastikler de er300 inşallah kışın bir sıkıntı yaşamam kışlık lastik almayı düşünmüyorum Burdurda yaşıyorum.
 
benim lastikler de er300 inşallah kışın bir sıkıntı yaşamam kışlık lastik almayı düşünmüyorum Burdurda yaşıyorum.

Burdur'da askerliğimin acemilik dönemini yaptım. Kışını görmedim ama yazı dayanılmazdı. Kışı da sanırım iç kesimde olduğu için şiddetlidir. ER300 lastikler ıslak zeminde olabildiğince başarılı ancak sert hamurlu olduklarından kış koşullarına pek uygun değildirler... Özellikle kar üzerinde vasat bir performans görmeniz mümkündür. O nedenle, şiddetle kış lastiği öneriyorum...
 
Nokian nasıldır kış lastiği olarak? Bilgisi olan kullanan arkadaşlar varmı?

Kış lastiğinde şu an en iyi markalardan biridir. Daha önceki mesajlarımda bilgisini vermiştim. İyi diye bilinen birçok markanın kendi içinde başarılı ya da eksik olduğu bitakım yönler var. Lastiklerinde bunlar hissediliyor. Kullanıcı yorumlarına bakacak olursak...

1) Good Year UG8- Islak zemin mükemmel-Karda çok iyi-Buzda fena değil
2) Continental TS850- Kar ve buzda mükemmel-Islak zeminde fena değil
3) Michelin Alpin A4- Karda mükemmel-Buzda iyi-Islak zeminde fena değil
4) Nokian WRD 3- Kar ve buz mükemmel-ıslak zemin iyi
Genelde bu markalar arasında çeşitli karşılaştırmalar yapılır. Ben tercihimi Conti TS850 den yana kullandım. Çünkü ıslak zeminde aracı kontrol etmek, kar ve buzda kontrol etmekten daha kolaydır. Benim için önemli olan kar ve buz performansıydı. Ben de bunu aldım...
 
Burdur'da askerliğimin acemilik dönemini yaptım. Kışını görmedim ama yazı dayanılmazdı. Kışı da sanırım iç kesimde olduğu için şiddetlidir. ER300 lastikler ıslak zeminde olabildiğince başarılı ancak sert hamurlu olduklarından kış koşullarına pek uygun değildirler... Özellikle kar üzerinde vasat bir performans görmeniz mümkündür. O nedenle, şiddetle kış lastiği öneriyorum...

iyi demişsin kardeş de benim lastikler 215 - 50 - 17 ebatlarında bu ebattaki kış lastikleri de baya bi pahalı hem benim aracın trafiğe çıkış tarihi mayıs 2013 ve henüz 5500 km de lastikler yeni olduğu için en azından bir kış idare eder diye düşünüyorum ama eğerki kışın lastiklerde yıpranma veya eskime meydana gelecekse yani kış lastiklerime zarar verecekse alırım tabi sence ne yapayım? Burdurun kışı hiç belli olmuyor geçen sene hiç kar yağmadı ama ondan önceki sene baya bi karlıydı. hava sıcaklığı da maksimum -10 ila -15 oluyor
 
iyi demişsin kardeş de benim lastikler 215 - 50 - 17 ebatlarında bu ebattaki kış lastikleri de baya bi pahalı hem benim aracın trafiğe çıkış tarihi mayıs 2013 ve henüz 5500 km de lastikler yeni olduğu için en azından bir kış idare eder diye düşünüyorum ama eğerki kışın lastiklerde yıpranma veya eskime meydana gelecekse yani kış lastiklerime zarar verecekse alırım tabi sence ne yapayım? Burdurun kışı hiç belli olmuyor geçen sene hiç kar yağmadı ama ondan önceki sene baya bi karlıydı. hava sıcaklığı da maksimum -10 ila -15 oluyor

Yaz lastikleri, sizi kışın götürmez değil, götürür... Ancak bu hem güvensiz, hem de lastikleri yıpratıcıdır. Nasıl? Yaz lastikleri, hava ortalama sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde iyice sertleşirler. Bunun sonucu olarak öncelikle fren mesafesi ve yol tutuşu kötüleşir. Hemen arkasından, sertleşen lastikler daha hızlı aşınır ve parçalanmaya başlarlar. Bir yaz lastiğinin ortalama ömrü 40000 km iken kışın kullanılan yaz lastikleri çok daha çabuk ömürlerini tüketirler. Diğer taraftan, arabanız yeni, kaskosu da var diyelim. Bir lastik yüzünden istediğiniz bi yerde duramaz ve aracınızı çarparsanız, kasko aracınızın masrafını karşılasa dahi bir daha o arabaya gönül rahatlığıyla binemezsiniz. Bunu nerden biliyorum? Bu foruma takılanlar arabasına değer veren, onu bir araçtan çok belki bir arkadaş, belki de aileden biri gibi gören insanlar, ordan.... Hepsinin ötesinde, bir takım kış lastiği yüzünden başınıza gelebilecek hayati bir kaza, size geri dönüşü olmayan faturalar çıkarabilir, Allah hepimizi korusun...
 
ben astra g ye kışlık lastik alacağim!! 195 60 15... ama sadece çekicilere almayı düşünüyorum (2 tane)! nevsehirde yaşiyorum. kış çok sert geçer geçen yıl dört mevsimlikle idare ettim.. sadece çekicilere alsam yeterli olur mu ne dersiniz ?
 
ben astra g ye kışlık lastik alacağim!! 195 60 15... ama sadece çekicilere almayı düşünüyorum (2 tane)! nevsehirde yaşiyorum. kış çok sert geçer geçen yıl dört mevsimlikle idare ettim.. sadece çekicilere alsam yeterli olur mu ne dersiniz ?

Sadece çekicilere kış lastiği almak, belki de hiç olmayacak bi kazaya davetiye çıkarmaktır. Çekicilere kış lastiği taktığınızda, bir fren anında, aracın arkası gereğinden fazla savrulacak ve sizi sıkıntıya sokacaktır. Ülkemizde pek bilinmeyen ve yanlış uygulanan bikaç gerçek var.

1) Yaz lastiği: Sadece iki tane yeni alınacaksa, arabada ön çekiş ise, yeni lastikler öne değil arkaya takılır. Çünkü arabanın arkasını kontrol etmek daha zordur.
2) Kış lastiği: 2 tane değil, 4 tane takılmalıdır. İllaki iki tane ise, yine arkaya takılmalıdır.
 
Geri
Üst