Kırmızı ışığa gelmeden 300 metre....

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gawain79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Gawain79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2007
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar benım söyle bır huyum var.
Her kırmızı ısıgı gordugum zaman, dıyelım kırmızı ısıgı 300 metreden gordum veya 250 mt farketmez arabaya cok az gaz verıp sonra hemen bosa alıyorum ve zaten o benı kırmızı ısıga kadar goturuyor.

sımdı bu hareket bana bır tasarruf kazandırırmı?
bu bır avantajmı dezavantajmı yoksa?
 
300 metre gibi kısa mesafede zaten gözle görünür bi tasarruf olmayacağı için fark etmez bence
 
boştaki araba her zaman için fazla benzin yaktırır. onun yerine uygun vitese takarak motor freniyle yavaşlamalısın. böylece hem benzin yakmayacaksın. yakıt sarfiyatın birden sıfıra dönüşecek. hem freni kullanmamış olacaksın ki balataların ömrünü uzatacaksın. hemde klimanın frenlerinin ve direksiyonun gücünü direk motordan alacaksın. bu şu demek; rolantide araba stop etse ne freni kullanabilirsin nede direksiyonu. El frenide çekerse olduğun yerde dönersin. ama viteste bırakılan arabada emniyettesin demektir.

Not: viraj alırken vites değiştirmek için debriyaja bastım ve motro stop etti. dönerken hemde stop etti. Çok büyük bir kaza atlattık. çünkü motor sustuğunda artık direksiyon dönmüyor ve sende o virajda dümdüz gidiyorsun. Frene basmak için bir kere şansın var. onuda gereksiz yere harcarsan frende iptal olur
 
aynen benım basıma geldı
hızlı gırdıgım vırajda frenaja gırdım ve debrıyaja da bastım
aaa... bı de ne olsun arac stop etmış ve onumden zın dıye bır tır gectı
bereket arac durmustu yoksa halım duman...
 
dolmuşçu alışkanlığı (: bu bende de vardı eskiden aynısını yapardım ve 20.000de bir ön balatalar değişirdi, bu arabayı sıfır aldığımdan bu yana hiç öyle yapmadım bu alışkanlığı bıraktım 50.000de balatalar daha bi 5-10.000 gidecek gibi... bıraktım derken easytronic kendi küçültüyor (: yoksa manuel olsa yine öyle devam ederdim sanırım, fena bir alışkanlık (:
 
boştaki araba her zaman için fazla benzin yaktırır. onun yerine uygun vitese takarak motor freniyle yavaşlamalısın. böylece hem benzin yakmayacaksın. yakıt sarfiyatın birden sıfıra dönüşecek. hem freni kullanmamış olacaksın ki balataların ömrünü uzatacaksın. hemde klimanın frenlerinin ve direksiyonun gücünü direk motordan alacaksın. bu şu demek; rolantide araba stop etse ne freni kullanabilirsin nede direksiyonu. El frenide çekerse olduğun yerde dönersin. ama viteste bırakılan arabada emniyettesin demektir.

Not: viraj alırken vites değiştirmek için debriyaja bastım ve motro stop etti. dönerken hemde stop etti. Çok büyük bir kaza atlattık. çünkü motor sustuğunda artık direksiyon dönmüyor ve sende o virajda dümdüz gidiyorsun. Frene basmak için bir kere şansın var. onuda gereksiz yere harcarsan frende iptal olur

ayrıca katılıyorum:good:
 
Yakıt tasarrufu için kitapçıktan aklında kalan birşey paylaşayım.
Yokuş inerken yakıt tasarrufu için aracı boşa almayın ve debriaja basmayın ki araç benzin pompalamasın diyordu.

Buradan hareketle ben şu sonuca varıyorum. Yakıt tasarrufu için vites boşa atılmayacak, viteste olacak ama gaza basılmayacak.

Araça viteste olduğu sürece gaza basmayınca yakıt pompalamayacağı anlamını çıkartıyorum. Boşta iken rolanti devrinde çalışması için bir miktar (1 dakika rolantide çalışma = 1 km mesafe katetmek için gerekli yakıt miktarı) yakıt harcayacaktır.
 
motor dekomprasyondayken devir 1700 e düşene kadar püskürtmeyi keser..Bu da 0 tüketim manasına gelir..Ben aracın motor freni ile yavaşlatılması taraftarıyım..Benim kullandığım araçların fren balataları kolay kolay bitmez (:
 
ayrıca easytronic bir aracta ne cesarek boşa atmanız.
 
bundan sonra katiyen boşa atmak yok. hatta yokuş aşağı inerken debriyaja basıp, vites değiştirirken aynı anda devir yükseltmek için gaza basmalıyım. bu nasıl olacaksa.
 
Geri
Üst