Kırmızı ışığa gelmeden 300 metre....

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Easytronic diyorsun boşa atıyorum diyorsun. aklım karıstı yaaa. ya sen arabanı sevmiyorsun yada sanzumandan iyi anlıyoyrsun. bence bırak arac kendi kendine vites küçültsün ki zaten gene kırmızıya yakalanacaksın gene yakalanacaksın en azından arkadaslarında dediği gibi balata eskitme
 

aksemseddin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Işığı görünce yavaş yavaş vites düşmek en mantıklısı.Hem motor freni uygulanmış oluyor hemde aracı boşa alınca meydana gelebilecek olası tehlikelerden kurtulmuş oluyoruz.Bir de şu ayrıntı var.Diyelim ki vites küçülterek ışıklara yaklaşıyoruz biz varmak üzereyken yeşil ışık yanıp öndeki araçlar hareket ederse biz de uygun viteste isek ne frene ne de gaza basar uygun devri yakalamış oluruz.Daha az dur kalk yapmış oluruz.Tecrübe ile sabittir bu şekilde yakıttan da tasarruf ediliyor.
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Işığı görünce yavaş yavaş vites düşmek en mantıklısı.Hem motor freni uygulanmış oluyor hemde aracı boşa alınca meydana gelebilecek olası tehlikelerden kurtulmuş oluyoruz.Bir de şu ayrıntı var.Diyelim ki vites küçülterek ışıklara yaklaşıyoruz biz varmak üzereyken yeşil ışık yanıp öndeki araçlar hareket ederse biz de uygun viteste isek ne frene ne de gaza basar uygun devri yakalamış oluruz.Daha az dur kalk yapmış oluruz.Tecrübe ile sabittir bu şekilde yakıttan da tasarruf ediliyor.
bazen cıldırasım geliyor. bu ne ya böyle yakıttan ekonomı yapacaz dıye şekilden şekile giriyoruz nedir bu pahalılık:mad: :mad: adamlar v8 lere bınsın su gibi benzın harcasın bizde gıttıkce hacım kucultelim:mad: :mad:
 

burak10

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
263
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yakıt tasarrufu için kitapçıktan aklında kalan birşey paylaşayım.
Yokuş inerken yakıt tasarrufu için aracı boşa almayın ve debriaja basmayın ki araç benzin pompalamasın diyordu.

Buradan hareketle ben şu sonuca varıyorum. Yakıt tasarrufu için vites boşa atılmayacak, viteste olacak ama gaza basılmayacak.

Araça viteste olduğu sürece gaza basmayınca yakıt pompalamayacağı anlamını çıkartıyorum. Boşta iken rolanti devrinde çalışması için bir miktar (1 dakika rolantide çalışma = 1 km mesafe katetmek için gerekli yakıt miktarı) yakıt harcayacaktır.
dostum 1.6 benzinli araba için konuşuyorum, yol bilgisayarına göre araç durduğu yerde 1 saatte 0.8 ile 0.9lt yakıyor. yani
0.8lt / 60 dk= 0,01333lt/dk yani 1lt ile 14km şehir içi gidersek 0.01333lt ile 0.18km yani 180metre gideriz...

ışıklara yaklaşırken motor freni yapmalıyız. bu esnada cut-off devreye girer. ancak 1500-1800 d/d ve üstünde benzin püskürtülmez. buda tasarruf olarak bize döner. aynı şey yokuş aşağı giderkende geçerli. enjeksiyonlu arabada boşa atılmaz. karbüratörlüde ışıklara gelirken boşa almak mantıklıdır. çünkü benzini kesme devresi cut-off yoktur...

ayrıca easytronic ile zorunda olmadıkça boşa atmak zararlı servisin demesine göre.
 

hi_cazz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
1,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
vectra b'lerde bu cut-off denen olay yok mu?
Onlarda boşa alınca ancak yakıt tüketimi 0lt olarak görünüyordu. Vitese atınca 3000d/d falan olmasına rağmen yakıt harcadığını gösteriyordu bilgisayar. FAkat passatta tam tersi boşta ike 0.7-0.8 benzin tüketiyor.
 

guugil

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Haz 2007
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benım söyle bır huyum var.
Her kırmızı ısıgı gordugum zaman, dıyelım kırmızı ısıgı 300 metreden gordum veya 250 mt farketmez arabaya cok az gaz verıp sonra hemen bosa alıyorum ve zaten o benı kırmızı ısıga kadar goturuyor.

sımdı bu hareket bana bır tasarruf kazandırırmı?
bu bır avantajmı dezavantajmı yoksa?


Yol bilgisayarın olması bu yönden iyi. Böyle yaparak daha fazla yakıt harcıyorsun. Boşa almak yakıtı beslemeyi kesmez aksine gaza basar gibi yakıt harcamaya devam edersin. (boşta hızın ne kadar yüksekse o kadar fazla yakıt harcarsın) Hele yüksek hızlarada boşa hiç atma.

Onun yerine viteste devirli gidip ayağını gazdan cekersen ve vites küçülterek ısıklara yaklasırsan yakıt harcamadan ilerlersin. Ama vitesini 1800 rpm altına düştükçe değiştir. 1 vitese kadar in. Balatalarında uzun gider hem.

Yol bilgisayarım öyle diyor.:D
 

LND

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2006
Mesajlar
8,672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vectra b'lerde bu cut-off denen olay yok mu?
Onlarda boşa alınca ancak yakıt tüketimi 0lt olarak görünüyordu. Vitese atınca 3000d/d falan olmasına rağmen yakıt harcadığını gösteriyordu bilgisayar. FAkat passatta tam tersi boşta ike 0.7-0.8 benzin tüketiyor.
evet passatta öyle bi özellik var.
düşünüyorum düşünüyorum işin içinden cıkamıyorum:confused: .
hatta gecen gün Serhan'a gösterdim böyle oluyor diye:)
var bu arabada bi iş ama hayırlı bakalım...
 

Ozanulu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Nis 2007
Mesajlar
20
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benimde vectram var 2000cc 97 cd otomatik.Rolantide benim aracım 1,3-1,6 lt/h olarak gösterir. buda 1,6 larla aradaki farkı anlamanız için. Mantık şöyle işliyor. diğelimki yokuş aşşağı iniyosunuz ki kendi aracımdan bahsediyorum. hızımız 80 in üzerin vites 4 de iken gazdan ayağınızı çektiğinizde yol bilgisayarında 0.0lt olarak gösteriyor. yani hareket tersine dönüyor. bunu açıyorum; Motorlar içten yanmalı olarak pistonları oradan da krankı tahrik ederek volan ve şanzuman olarak aktarma organlarını takip eder ve tekerleklere hareketi iletir. bunu herkes bilir. fakat yokuş aşşağı inerken yerçekiminden kaynaklanan hızlanmayı motor kullanır. yani hareket tersine döner. tekerlekler şanzumanı şanzuman volan dişlisini hareket ettirirki buda, aracımızın alternatörünü, klima komprasörünü, direksiyon servosunu, devirdaym pompasını....vs hepsini yerçekiminin kuvvettiyle yada ivmelenmiş hızımız sayesinde uygun devir aralıklarına kadar devam ettirir. boşa attığınızda. araç gücünü yine yakıttan almak ister. ecu efi'ye bilgi göndererek pistonlara tekrar yakıt enjekte etmesini ve ateşlemeye başlamasının komutunu verir. bazı araçlarda anlık yakıt tüketimi programsal olarak farklılık gösterebiliyor. ben vites aralıklarımı veriyorum örnek olarak.
4 ncü viteste ilerlerken hızım 80in üstünde ise 80e düşünceye kadar
3 ncü viteste ilerlerken hızım 55 e düşünceye kadar
2 nci viteste ilerlerken hızım 30 a düşünceye kadar
1 nci viteste ilerlerken hızım 15 e düşünceye kadar
yol bilgisayarım anlık yakıt tüketimimi 0,0 lt olarak gösteriyor. (ayağım gaz pedalına basılı değilken)
Bunlar değişken olabilir. çünkü bu veriler hızdan çok devirle ilgilidir. amacım sadece mantık vermek. yardımcı olup bazı soru işaretlerini giderebildiysem ne mutlu bana :eek:
 

buraki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benimde vectram var 2000cc 97 cd otomatik.Rolantide benim aracım 1,3-1,6 lt/h olarak gösterir. buda 1,6 larla aradaki farkı anlamanız için. Mantık şöyle işliyor. diğelimki yokuş aşşağı iniyosunuz ki kendi aracımdan bahsediyorum. hızımız 80 in üzerin vites 4 de iken gazdan ayağınızı çektiğinizde yol bilgisayarında 0.0lt olarak gösteriyor. yani hareket tersine dönüyor. bunu açıyorum; Motorlar içten yanmalı olarak pistonları oradan da krankı tahrik ederek volan ve şanzuman olarak aktarma organlarını takip eder ve tekerleklere hareketi iletir. bunu herkes bilir. fakat yokuş aşşağı inerken yerçekiminden kaynaklanan hızlanmayı motor kullanır. yani hareket tersine döner. tekerlekler şanzumanı şanzuman volan dişlisini hareket ettirirki buda, aracımızın alternatörünü, klima komprasörünü, direksiyon servosunu, devirdaym pompasını....vs hepsini yerçekiminin kuvvettiyle yada ivmelenmiş hızımız sayesinde uygun devir aralıklarına kadar devam ettirir. boşa attığınızda. araç gücünü yine yakıttan almak ister. ecu efi'ye bilgi göndererek pistonlara tekrar yakıt enjekte etmesini ve ateşlemeye başlamasının komutunu verir. bazı araçlarda anlık yakıt tüketimi programsal olarak farklılık gösterebiliyor. ben vites aralıklarımı veriyorum örnek olarak.
4 ncü viteste ilerlerken hızım 80in üstünde ise 80e düşünceye kadar
3 ncü viteste ilerlerken hızım 55 e düşünceye kadar
2 nci viteste ilerlerken hızım 30 a düşünceye kadar
1 nci viteste ilerlerken hızım 15 e düşünceye kadar
yol bilgisayarım anlık yakıt tüketimimi 0,0 lt olarak gösteriyor. (ayağım gaz pedalına basılı değilken)
Bunlar değişken olabilir. çünkü bu veriler hızdan çok devirle ilgilidir. amacım sadece mantık vermek. yardımcı olup bazı soru işaretlerini giderebildiysem ne mutlu bana :eek:

her vitesteki hızı yazmana gerek yoktu. opelde motorlar 1.500 devirin altına düşünce ateşlemeye başlar. zaten araç motor freniyle yavaşlarken devir 1500ün altına düşünce birden debriyaja basın, devir bi an için artıyor. buda o anda ateşlemenin varlığını kanıtlıyor.
 

yihit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar benm kafam karıstı bugne kadar hep bosa almayı ekonomik olarak biliodum valla bi yaşıma daha girdim :D peki ışıklarda boşta beklemekte benzin yer mi? yoksa 1 de mi beklemeliyiz ışıklarda??:eek:
 
Üst