Kırmızı ışığa gelmeden 300 metre....

flybird

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
312
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vectra b'lerde bu cut-off denen olay yok mu?
Onlarda boşa alınca ancak yakıt tüketimi 0lt olarak görünüyordu. Vitese atınca 3000d/d falan olmasına rağmen yakıt harcadığını gösteriyordu bilgisayar. FAkat passatta tam tersi boşta ike 0.7-0.8 benzin tüketiyor.
tabiki var yanl1_ hat1rl1yorsunuz vtesdeyken 0 lt gösteriyor.
 

burak10

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
263
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benimde vectram var 2000cc 97 cd otomatik.Rolantide benim aracım 1,3-1,6 lt/h olarak gösterir. buda 1,6 larla aradaki farkı anlamanız için. Mantık şöyle işliyor. diğelimki yokuş aşşağı iniyosunuz ki kendi aracımdan bahsediyorum. hızımız 80 in üzerin vites 4 de iken gazdan ayağınızı çektiğinizde yol bilgisayarında 0.0lt olarak gösteriyor. yani hareket tersine dönüyor. bunu açıyorum; Motorlar içten yanmalı olarak pistonları oradan da krankı tahrik ederek volan ve şanzuman olarak aktarma organlarını takip eder ve tekerleklere hareketi iletir. bunu herkes bilir. fakat yokuş aşşağı inerken yerçekiminden kaynaklanan hızlanmayı motor kullanır. yani hareket tersine döner. tekerlekler şanzumanı şanzuman volan dişlisini hareket ettirirki buda, aracımızın alternatörünü, klima komprasörünü, direksiyon servosunu, devirdaym pompasını....vs hepsini yerçekiminin kuvvettiyle yada ivmelenmiş hızımız sayesinde uygun devir aralıklarına kadar devam ettirir. boşa attığınızda. araç gücünü yine yakıttan almak ister. ecu efi'ye bilgi göndererek pistonlara tekrar yakıt enjekte etmesini ve ateşlemeye başlamasının komutunu verir. bazı araçlarda anlık yakıt tüketimi programsal olarak farklılık gösterebiliyor. ben vites aralıklarımı veriyorum örnek olarak.
4 ncü viteste ilerlerken hızım 80in üstünde ise 80e düşünceye kadar
3 ncü viteste ilerlerken hızım 55 e düşünceye kadar
2 nci viteste ilerlerken hızım 30 a düşünceye kadar
1 nci viteste ilerlerken hızım 15 e düşünceye kadar
yol bilgisayarım anlık yakıt tüketimimi 0,0 lt olarak gösteriyor. (ayağım gaz pedalına basılı değilken)
Bunlar değişken olabilir. çünkü bu veriler hızdan çok devirle ilgilidir. amacım sadece mantık vermek. yardımcı olup bazı soru işaretlerini giderebildiysem ne mutlu bana :eek:
çok açıklayıcı örnek vermişsin teşekkürler, hep bu testi yapan birini aradım:) bu arada çok aşırı yüksek devirde cut off yapmak triger kayışlı modellerde kayışı çok yorar,kasar. mantıklı orta halli devirlerde cut off yapmalıyız, öyle 5000 - 6000 dd de değil:)
 

burak10

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
263
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar benm kafam karıstı bugne kadar hep bosa almayı ekonomik olarak biliodum valla bi yaşıma daha girdim :D peki ışıklarda boşta beklemekte benzin yer mi? yoksa 1 de mi beklemeliyiz ışıklarda??:eek:
boşta beklemelisin, ayak debriyajda basılı 1. viteste ışık beklemek baskı balataya zararlıdır. ayrıca araç otomatikse, ışıklarda D de. park halinde ve aracın çalışması gerekiyorsa P konumuna getirmeliyiz...
 

kamil akdeniz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
arkadaşım fren demek yakıt harcanarak yani para harcanarak kazanılan gücün sürtünme ile atılması demektir dolayısıyla her basılan fren boşa giden güç demektir. Yaptığın hareket sana hiçbir tasarruf sağlamaz. Kaldıkı Elektronik beyin ile kontrol edilen araçlar boşta rölanti devrini üretmek için daha çok benzin harcarlar. Sen sen ol freni ve gazı hep gerektiğinde kullan yakıt tasarrufunu o zaman görürsün. Bilmem anlatabildimmi?
 
Üst