Kırmızı Antifiriz

inal15

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Aynı durum benim başıma da geldi.Yaklaşık bir sene sonra radyatör kaçırmaya,lpg regülatöründen su akıtmaya ve en sonunda conta değişimi yapmaya kadar gitti.Arkadaşın dediği gibi meyveleri topladık.
 

yasinnkrtl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Tem 2012
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı durum benim başıma da geldi.Yaklaşık bir sene sonra radyatör kaçırmaya,lpg regülatöründen su akıtmaya ve en sonunda conta değişimi yapmaya kadar gitti.Arkadaşın dediği gibi meyveleri topladık.
Dilim döndüğünce yaptığım işlemleri anlatayım; ilk önce araçta mevcut antifirizden dolayı kaçak var mı diye kontrol ettik bir sorun bulamadık, Genleşme Kabına bağlanan tortumu, termosta da bağlanan hortumu radyatör tarafında bulunan 3'lü hortumu söktüm ve antifirizden başka herşeye benzeyen maddeyi boşalttım, içinden resmen pas aktı, genleşme Kabını iyice temizledim daha sonra açıkta olan hortumların içinde bulunan pası atmak için su ile (yani suyun berraklığını görene kadar) boşaltım yaptım daha sonra hortumları tekrar bağladım, tekrar su koydum, aracı çalıştırdım ve fan açana kadar devir daim ettirdim (gezdim dolaştım :)) daha sonra tekrar içindeki suyu boşattım (bu sefer sadece berrak şekilde su aktı), yedek parçacıya gittim (parçacının söylediği cümle; Abi opeller kırmızı antifiriz kullanır.) 3 litre kırmızı antifirizi aldım, tekrar aracın yanına gittim, (bu arada işlemleri evimin önünde yapıyorum :)) aldığım antifirizi dinlendirdiğim 3 litre su ile birleştirdim ve araca doldurdum (bu arada araç yaklaşık 5,5 lt. antirizli su aldı)... Yaptığım işlemler yaklaşık 2-3 saatimi aldı ama araçta hissedilir şekilde değişiklikler meydana geldi.. motor sesi azaldı, çekişi arttı, harareti düştü. Benim buradaki avantajım radyatörü yakın bir zamanda değiştirmiş olmamdı, eğer eski radyatör olsaydı arkadaşın dediği gibi meyve toplardık.
 

inal15

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ben de kırmızı antifriz kullanıyorum zaten fabrikasyon kırmızı antifrizdir.Benim sorunlar antifriz değişiminden sonra oldu.Önce radyatör kaçırmaya başladı.Radyatörü değiştirdim bir müddet sonra lpg regülatöründen kaçırmaya başladı.Onu da değiştirdim en son artık egzostan su atmaya başlayınca conta değiştirdim.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Ben de kırmızı antifriz kullanıyorum zaten fabrikasyon kırmızı antifrizdir.Benim sorunlar antifriz değişiminden sonra oldu.Önce radyatör kaçırmaya başladı.Radyatörü değiştirdim bir müddet sonra lpg regülatöründen kaçırmaya başladı.Onu da değiştirdim en son artık egzostan su atmaya başlayınca conta değiştirdim.

Değişmemiş bir şey kalmamış... bana göre kırmızı antifiriz ile maceraya girmemek gerek... hiç gerek yok normal koyacaksın keyfine bakacaksın.
 

inal15

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Sorun kırmızı antifrizde değil.Benden önceki sahibinin sadece su kullanması.Ben de antifriz ekleyince sorunlar ortaya çıktı.
 

hazanh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
815
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bildiğim kadarı ile gm marka antifirizler kırmızıdır ama bu aracın motor ve soğutma elemanlarının yapısına göre değişiklik gösterebilir. aracınızda daha önceden kullanılan musluk suyu belirli parçalarda koruma sağlamadığı için paslanma yapmış olabilir bunun sonucunda mavi antifiriz veya yeşil antifirizde kullansaydınız sonuç olarak o kirli yüzey çözünüp radyatörü en kötüsüde su kanallarını tıkayacaktır. zaten gereken işlemi yapmışsınız şu an sadece yapmanız gereken genleşme kabını takip etmek herhangi eksiklik v.s. varmı diye. bunun haricinde motorunuza koyduğunuz antifirizin yani soğutma sıvısının ölçüsünü yaşadığınız iklime göre yapmalısınız genellikle yarı yarıya antifiriz koyarlar eğerki kış aylarınız çok sert geçmiyorsa yeterli olacaktır...
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel için sadece bilgi amaçlı olarak:

Japon üreticiler "P-OAT Etilen Glikol" antifriz kullanıyor.

P-OAT : Fosfatlı (Phosphat) Organik Asit Teknolojisi temelli demek.

Antifriz 2-ethylhexanoate (2-EHA olarak kısaltılan veya "silikon yiyici" denilen) maddesini içermemeli, silikat ve borat maddelerini ise kesinlikle içermemeli.

Çünkü o maddeler sızdırmazlık contalarını zamanla bozuyor.

Bu özelliklere sahip şeffaf yeşil renk Ravenol marka antifriz avrupa'da kutusu €20'den satılıyor. Türkiye'de satılıyor mu bilmiyorum ancak bilen varsa iletsin, cunku almayı düşünüyorum.

Arkadaş antifrizi "dinlendirilmiş su" ile karıştırdığını söylüyor. Damıtılmış su en ideali. ancak onlar piyasada çok pahalı satıldığı için (litresi 3-4 TL), benim tavsiyem ters ozmoz su arıtma cihazı ile arıtılmış su kullanmak cunku o suda da kireç, klor, gibi tüm maddeler arıtılıyor, saf su kalıyor.

q0bh3.jpg
 
Üst