Kazalar, Kaza anında yaşadıklarınız ve hissettiklerinizi paylaşabilir misiniz?

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
en son ufakta olsa bir kaza yapmıştım ve forumda paylaştım bunu. ama ben araç kontrolümden çıkınca yaptıklarımı hatırlayayım. bir kere emniyet kemerim 100m yol dahi gidecek olsam da her zaman takılıdır ki kaza sırasında da kemerim takılıydı. evet gelelim asıl mevzuya. araç kaymaya başladı ve hakimiyet sıfır olduğunu görünce ki bunu farkettiğimde bir geliş bir gidiş yolu enlemesine kat edecek kadar bir mesafem vardı yani 1sn bile değil, ayaklarımı pedallar uzaklaştırdım yani iyice koltuğa dayadımki en azından ordan da bir tutunma sağlayabileyim. ellerimi direksiyondan ayırıp göğüs kafesim üzerine bir koruma yapmaya çalıştım ve kafamıda öne eğdim. yani kısaca anne karnındaki cenin pozisyonu almaya çalıştım olduğunca. daha sonra bammmm! :) öncen çok büyük bir darbe olmadı ama aracım ön iki tekeri yoldan aşağı düştü ve aaraç şasi üzerine oturdu. sol burundan karşıdaki toprak birikintisine vurdum. hava yastıklarım açılmadı ve inanın kemer beni tutmasa herhalde burdum falan rahat kırılırdı.

birde bundan 2 yıl önce kuzenin S60 ile ankarada yüksek süratle giderken takla attı. olayın raporlarında yazan şuydu. yaklaşık olarak 100-110 km hızla ilerlerken sağ taraftaki tali yoldan bir araç burnunu yola uzatıyor kuzeninim aracıda tam o tali yolun bitiminde. kuzenim bir refleks olarak sireksiyonu sola kırıyor önce bir kaç aracı pert ediyor daha sonra 1 elektrik direğini deviriyor ve bir sonraki direğe çarparak durabiliyor. allaha şükür kendisinin sadece iki kolunda yaralanma vardı. emniyet kemeri takılıymış ki o da benim gibi her zaman takar. direksiyon hava yastığı patlayınca kollarında yaralanmalar meydana getirmiş. ama bilmem biliyor musunuz volvo'larda güvenlik tedbirleri hat safhada yani hava yastıkları açılmasıyla emniyet kemeri birden sizi koltuğa adeta sabitliyor. kaza anında kemer kendini geriye doğru çekiyor ve olabildiğince gergin konuma geliyor. ve belli bir süre kemerden kurtulamıyorsunuz. diyeceğin şuki araç volvo olmasaydı sağ salim çıkması çok zordu gerçekten kuzenimin.

benim yaşadığım bildiğim ve öğrendiğim kadarı ile. ilk olarak kesinlikle kemer takılı olacak. daha sonra baktınız araç kontrolden çıktı olabildiğince cenin pozisyonu alım vucudu ve kafatasını korumak gerekiyor. eğer araç size tepki veriyor ise direksiyon 9:15 posizyonunda tutulmalı ki olası hava yastığı açılması durumunda bilekleriniz kırılmasın yada zarar görmesin.
 

supercharger200

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar hepinize geçmiş olsun. Gerçekten psikolojiyi uzun süre bozan kötü şeyler kazalar. Bende iki kazamı anlatayım

1. Suçlu tamamen bendim. Altımda doblo vardı 1.9 multijet. Bir kargo aracı aynı fort connect benimle yarışmak için hareket yapıp duruyordu. Şeytana uyup kapışmaya başladık. Zeytinburnu sahil civarlarındaydık yedikuleyi geçtik falan. Trafik 70 le akıyordu benim hızım 130 un üzerideydi. Connect arkamdan tampon tampona gidiyorduk. Ben önümdeki arabaya makas atmak üzereyken SEBEPSİZ bir ani fren yaptı. İstemeden bende fren yaptım refleks olarak ama makasa 1 saliseyle girmiş bulundum. Sağ arka tamponun ucu kamyonete takılınca araba bir anda ters döndü, tüm gücümle direksiyonu aksi istikamete çevirip gaza asıldım, o şiddetle araba bir anda tam tersine döndü iki tekerlek havaya kalktı arabanın ön tarafını bir araca çarptım ama ne alakaysa çarptığım adam kaçtı gitti. Bende bariyerlere vurarak durabildim. Arabanın tüm çevresi paramparça oldu. SUÇLU BENDİM CEZAMI FAZLASIYLA ÇEKTİM. O günden sonra makas olayını %99 azalttım. HIZ KESİNLİKLE ÖLÜMCÜL BİRŞEY.

2. Chrsyler 3.5 ile bolu dağından aşağı 200 km üzerinde gidiyorduk. Arabanın içi çok sıcaktı ve ben iyice mayışmıştım. Gece 4 civarıydı. Koltuğa iyice yayıldım yokuş aşağı hız artarak gidiyordum. YOL BOMBOŞTU. Bir tır sağ şeritte giderken bir anda varil gibi birşey fırlattı benim şeritime. Ağır olduğu belliydi çünkü hiç sekmeden kaymıştı. O refleksle direksiyonu mantıksızca sağa kırmıştım. Tırın arka lastiğine çarptı hafiften aksi istikamette direksiyonu tekrar kırmıştım ve metrelerce savrulmuştuk arkadaşlarımla birlikte. Az hasarla kurtulmuştuk. AKLIMIZ BAŞIMIZA GELDİ ARTIK ASLA HIZ YAPMIYORUM.

SİZE TEK SÖYLEYECEĞİM ŞEY, MAKAS ATMANIN, SÜRAT YAPMANIN SONU YOK. BAŞINIZA İLLAKİ BİRŞEY GELİYOR. YAPMAYIN.. SEVGİLER..
 

LOadinG

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2007
Mesajlar
435
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Biz bir kere Astra G ile berlingo'ya yandan çarpmıştık. Hafif,küçük bir kazaydı,benim yaşadığım ilk trafik kazasıydı ve kemerim bağlı değildi. Yavaş çarpmamıza rağmen,ben arabanın içinde savrulmuştum ve ilk geçirdiğim trafik kazası olduğu için krize girdim gibi birşey olmuştum. :( O günden beri emniyet kemerini arabaya her bindiğimde takıyorum. Çünkü şunu anladım; En ufak bir kazada bile,çok aşırı yavaş çarpsanız dahi emniyet kemeri takılı değilse veya kaza olduğunda bir yere tutunmuyorsanız az veya çok arabanın içinde savruluyorsunuz...
ewet katiliyorum aynisini bende yaşadim sabah saatiydi yerler havanin çişesinden sebep islakti hizim 40 fln öndeki astrayi geç fark ettim uyku sersemliğiyle frene asildim en fazla 15 km ile arabaya arkadan çarptim araçdaki adam inip bakmadi bile ama benim kafam direksiyona çarpti okadar yavaş bi hizla okadar oluyorsa demek yüksek hizla çarpsak nolur bilemem artik Allah kimseye göstermesin bunu...
 

Aras_SFİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2009
Mesajlar
282
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
1.5 sene önce kız arkadaşım ve bi iş arkadaşımlar birlikte düğüne gitmeye çalışıyoruz. Sağımda iki araç var. Birincisini geride bıraktım önündeki kamyon (ne olur ne olmaz) sola geçer diye sellektör yaptım . Tam kamyonu geçiyodum ki az önce geçtiğim kia picanto Efes Pilsen aracı kamyon ve benim arama makas attı ve bayağı sert girdi. Kafandan aşağı kaynar sular dökülüyo sanki bi anda sıcak basıyo. Adam kaçmaya çalıştı yakaladım köşeye sıkıştırdım. Ama sakin bi şekilde arabadan çıkıp neyaptın paşam dedim (kendime inanamadım) Çamurluk içeri girmişti. Clio symbol olduğu için ters taraftan bi vurdum düzeldi =) sonra da yoluma devam ettim. Allah kimseye en hafif kazayı bile yaşatmasın. Nitekim makas atarken sol arka çamurluğu benim sağ ön çamurluğuma çarptı. Hakimiyetini kaybedebilir daha kötü sonuçlara yol açabilirdi...
 

deniz_serdar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
2,531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
1.5 sene önce kız arkadaşım ve bi iş arkadaşımlar birlikte düğüne gitmeye çalışıyoruz. Sağımda iki araç var. Birincisini geride bıraktım önündeki kamyon (ne olur ne olmaz) sola geçer diye sellektör yaptım . Tam kamyonu geçiyodum ki az önce geçtiğim kia picanto Efes Pilsen aracı kamyon ve benim arama makas attı ve bayağı sert girdi. Kafandan aşağı kaynar sular dökülüyo sanki bi anda sıcak basıyo. Adam kaçmaya çalıştı yakaladım köşeye sıkıştırdım. Ama sakin bi şekilde arabadan çıkıp neyaptın paşam dedim (kendime inanamadım) Çamurluk içeri girmişti. Clio symbol olduğu için ters taraftan bi vurdum düzeldi =) sonra da yoluma devam ettim. Allah kimseye en hafif kazayı bile yaşatmasın. Nitekim makas atarken sol arka çamurluğu benim sağ ön çamurluğuma çarptı. Hakimiyetini kaybedebilir daha kötü sonuçlara yol açabilirdi...
kia picantoda taş gibi araba bişey olmaz
 

gOkO

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
1,286
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Allaha şükür kaza geçirmedim ama kendimden kaynaklı olmayan birçok kaza atlattım.Atlattığım kazaların birkaçı gerçekten ölümcül olabilecek kazalardı ama trafikte uyguladığım bazı kurallar hayatımı kurtardı.Biraz bunlardan bahsedeyim.

1-Trafik her zaman tehlikeye açık bir ortamdır bu yüzden ilk önce sürüşe uygun halde olmalı(uyku alınmış, fiziksel rahatsızlık olmadan), araç trafiğe çıkmaya hazır olmalı(arızası veya eksiği olmamalı).ayrıca aynalar ayarlı olmalı çünkü arkadan gelen tehlikeyi bize sadece aynalar gösterebilir.Koltuk ve direksiyon sürüşe uygun olmalı, zira bazı arkadaşlarım aracı neredeyse yatar vaziyette kullanıyor bu da yandan gelen tehlikeler başta olmak üzere, ön görüş açısının azalması ile bir çok tehlikeye sebep oluyor.Ve emniyet kemeri kesinlikle takılmalı.

2-Trafikte seyrederken kurallara uymalıyız mesela takip mesafesi çok önemli.Gerçek sürücü araç, yol ve genel trafik durumuna uygun seyretmelidir.Zira yol kaygan olabilir öndeki araç fren yapabilir veya bir madde düşebilir, yani herşey olabilir.

3-Kavşaklara yaklaşırken aracın her yönü kontrol edilmeli ve hız düşürülmelidir.Yeşil yanıyor diye gaza basıp geçmek yanlıştır zira sorumsuz sürücüler kırmızıda geçip kazaya sebebiyet verebilir.

4-Sollamalarda çok dikkatli olunmalı zira öndeki araç şeridini değiştirebilir veya önündeki çukurdan kaçmak isteyebilir.Aracı sollarken sinyalimizle birlikte gerekirse sellektör yaparak solladığımız aracı uyarmalıyız.Hele ki zincir sollamalarda(2li 3lü araç sollamaları) çok daha dikkatli olmalıyız.Genelde sorumösuz sürücüler aniden ve sinyalsiz sol şeride zıplayabiliyorlar.Bu durumda hızımız fazla ise kaza kaçınılmaz oluyor.Ayrıca tır veya uzun araç sollarken her zaman sollamaya uygun yerlerde sollama yapmalıyız.Ayrıca traktörler büyük tehlike arz eder.Traktör görünce ben yavaşlayabildiğim kadar yavaşlarım çünkü ne yapacakları belli olmuyor.

5-Yayalara ve bisiklet/motorsiklet gibi araçlara çok dikkat etmeliyiz.Yaya geçitlerine yaklaşırken çok yavaşlamalıyız ve gözümüz hep açık olmalı.İyi sürücü tehlikeye sebep olacak durumları önceden farkedip tedbirini alabilmeli.

6-Kalabalık şehir içi trafikte kesinlikle "makas" tabir edilen tehlikeli sollama-sağlama hareketlerine girişilmemeli.Ani frenlerden kaçınmalı ve takip mesafesi ihlali yapılmamalıdır.Ayrıca ışıklara yaklaşırken yavaşlanmalı ve kırmızı ışık görülünce vites küçülterek veya ayak gazdan çekilerek yavaş bir şekilde durulmalıdır.Şahit olduğum bir kazada yaklaşık 50 ile giden bir araç ışığın yandığını görerek ve yola/araca güvenerek ışığa çok yaklaşıp fren yaptı ancak yolda buzlanma olduğu için duramadı.Yanlayan araç geçmek isteyen 3 yayaya çarpıp kavşağın üstünde yan yattı.Allahtan kimse ölmedi ama çok korkunç bir manzaraydı...

7-Trafik ortamı bir yarış ortamı değildir arkadaşlar.Bazıları yolları yarış pisti gibi kullanmak istiyor ama bu gibi davranışların sonucunda genelde ölümlü kazalar oluyor.Ben iyi şoförüm, benim arabam iyi diyip basanların sonunu ne yzaıkki her gün izliyoruz.Trafikte yarışmayalım.Unutmayalım ki en ünlü pilotların %90 ı trafik kazalarında hayatını kaybetmiştir.

8-Son olarak sakin ve sağduyulu olalım.Yol verelim, gereksiz korna çalmayalım, agresif hareketlerden kaçınalım.Unutmayalım ki biz doğru araç kullanırsak diğer şartlardan oluşan kazalar sadece %1 lik kısmı kapsamakta.Yani bu üzücü haberlerin önine geçmemiz mümkün.

parmaklarımın ağrıdığını belirttikten sonra :D Hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum...
 

mhakkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2007
Mesajlar
1,419
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sağ tarafta park halindeki araba aniden u dönüşü yapmaya başladı.
Bende 110 civari gidiyorum frene asıldım direksiyonu sola kırıp yanından kaçayım diye uğraştım.
Ama yemedi adam beni hiç görmemiş farlarda yanıyodu halbuki.
Sağ kapısından 40 km hızla çarptım. O zaman vectra vardı.
Nerdeyse hiç sarsılmadım. kemerimde bağlı değildi camdan uçarım diye bekliyordum.
Ama kıçım koltuktan biraz havalandı okadar. :) vectranın tampon kırıldı içinden köpük çıktı..
Şimdiki arabamla kaza yapmak istemem şahsen :)
 
Son düzenleme:

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
emniyet kemeri sürekli takılı olmalı, özelliklse sağ ön koltuk kazalarda çok tehlikeli.
2. önemli olan da olay ne kadar vahim de olsa soğukkanlı davranabilmek, tamam kaza kötü bişey ama o an heyecana yenik düşüp kotrolü iyice bırakmak çok daha ciddi sonuçlar doğurabilir.
ben ana caddede seyrederken, biraz da sürati arttırmışım, sağdaki sokaktan çıkmak için sinyal veren bi şahin gördüm, hemen sellektörle uyardım hızlı geldiğim için, şahin durdu, o sırada karşı yönden gelen bir minibüs yolu kontrol etme zahmetine girmeden sola doğru direksiyon kırdı, o şahinin beklediği sokağa doğru
frene asıldım kızaklamaya başladım, 5mt kadar kızaklama içinde freni bırakıp sağa kaçmayı düşündüm yayaları gördüm vazgeçtim, solu düşündüm trafik akıyordu yine vazgeçtim en son kaderime razı olup direksiyona sıkıca tutundum
sonuçta minibüsün sağ arka çamurluğuyla benim sağ ön çamurluk buluştular...

sağ koltukta olan eşyalarım ön cama uçmuştu.

arabadan inerken çarptığım araç hatlı minibüs olduğundan tamam papazı bulduk diye düşünerek indim, minibüsün şöforü nası geliyosun ... şeklinde üstüme yürücek oldu, doğru konuş ... diye dayılandım ben de refleks olarak, herhalde ufak tefek halimle dayılanınca bi numaram var sandı hemen sustu :D

sonrası polis falan işte
 

gokhannn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2007
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
haliç köprüsüne girerken önümde aniden trafik oluştu aralarına girmemk için sola bariyerlere kırmıştım baya sürttüm. ve sonrasında sırtımdan buzz gibi ter döküldü.
 

izmirlicem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
1,238
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
geçen sene 29 kasımda vectamla kaygan yolda kaydım kaldırıma çıktım hızım 70-80 flndı sonra baya bi yaşlı ağaça vurdum kaldırıma çıktım araba hala 4 tekeri yerdedi ama ağaca vurdum oan takla attım hava yastıkları kaydı arabanın içi siyah beyaz oldu tek korkttum yanımda arkadaşa bişe oldu diye korktum ama iyiydi oda bi tek burnu kanadı o an vectranın içinden sağ çıkıcam dedim çok güvevdim vectaraya ve ölede oldu hiç bi yerim kanamadan çıktım ama hala bende derin izleri var vectra pert oldu ve anı unurtamıyorum
 
Üst