- Katılım
- 5 Ara 2009
- Mesajlar
- 268
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
1 haftalığına memlekette kaldım, haliyle yollar içler acısı. Tangır tungur. Tatil bitince dönüş yolunda, aracın 100 km süratin üstüne çıkınca titrediğini gördüm, ama nasıl bir titreme. Direksiyon ve bütün araç titriyor. Aklıma ilk önce rot ayarının bozulmuş olabileceği geldi. Zaten 8-9 ay önce aracı alırken ekspertizde rot kollarının değişmesi gerektiği söylenmişti. Akşam eve gelir gelmez forumu araştırdım, herkes ayarsızlıktan dem vurmuştu.
Derken araca ne olduğunu az çok tahmin ettim. Balans bozulmuştu, ama nasıl? Köyde bir çok kez çamurun içinden geçtim, bu çamurun bir kısmı jant içerinde kurumuş. Öyle bir kuruma ki hiçbir yıkamayla çıkmaz, mecburen tekerleri söktüm, içlerini bir güzel temizledim. Çıkan çamur azımsanmayacak boyuttaydı. Tekerleri geri taktım ve hemen deneme sürüşüne. Bu sefer 150'ye kadar çıktım, yolun sarsıntısı dışında bir şey hissedilmiyordu. İşlem tamamdı.
Sizin de başınıza benzer bir durum gelirse bilginiz olsun.
Derken araca ne olduğunu az çok tahmin ettim. Balans bozulmuştu, ama nasıl? Köyde bir çok kez çamurun içinden geçtim, bu çamurun bir kısmı jant içerinde kurumuş. Öyle bir kuruma ki hiçbir yıkamayla çıkmaz, mecburen tekerleri söktüm, içlerini bir güzel temizledim. Çıkan çamur azımsanmayacak boyuttaydı. Tekerleri geri taktım ve hemen deneme sürüşüne. Bu sefer 150'ye kadar çıktım, yolun sarsıntısı dışında bir şey hissedilmiyordu. İşlem tamamdı.
Sizin de başınıza benzer bir durum gelirse bilginiz olsun.