kampana temizlik

Lafım arkadaşa değil, o nedenle yanlış anlaşılma olmasın. Ben önem arz eden yerlerin onarımlarının/bakımlarının amatörler kişiler tarafından yapılmasına karşıyım. Formda okuyorum, arkadaşlar parçanın nerede olduğunu bilmiyorlar, ne işe yaradığını bilmiyorlar, nasıl söküleceğini bilmiyorlar, özelliklerini bilmiyorlar ama tamir etmeye kalkıyorlar. Eli işe yatkın olan arkadaşlara tavsiyem önce bir ustaya gidin, ustayı izleyin, daha sonra "ben bu işi rahatlıkla yaparım" dediğiniz anda kolları sıvayın.
 
aman sakın ha kampanaya wd 40 sıkmayn
 
verdiğiniz bilgi ve önerileriniz için teşekkürler wd 40 sıkmıyoruz :) balata spreyi ile işi hallediyoruz elim yatkındır aslında forklift tamircisiyim bende ama yinede bilgilenmek istedim akıl akıldan üstündür hesabı araç astra g 2000 gl

teşekkürler saygılar.
 
Şimdi aslında belli bir km sonra balatalar değişmesi gerek. O yüzden açıp içine bakmakta fayda vardır... ;)
 
zaaa :) yanlız olada wd 40 sıksan giderayak bir takım balata + mekaniker in somurtkan suratı :D
 
dün bi açim bakim dedim tam çıkaramadım dış kapağı biraz ayırdıktan sonra bastım balata spreyini bayağı toz pislik çıktı sonra geri taktım yerine ilk açtığımda elle dönen balata şimdi elle zor dönüyordu dedim pislik falan sıkıştırdı herhalde taktım lastiği bi tur attım biraz sesten sonra bi sıkıntı görmedim akşam üstü yola çıktım normal süratle gidiyordum arkadaşımın ineceği yere gelmiştik ve frene ayağımı bi attım pedal döşemeye kadar yumuşak hiç zorlanmadan yapıştı el freni falan durduk bi indimki söktüğüm kampanadan yağlar akıyor, sonrası malum ağır ağır gittim servise açtılar kampanayı fren merkezi patlamış kapağı kanırtırken üst taraftaki fren merkezinide bilmeden biraz deforme etmişim ondan kaynaklı yağ kaçağı sadece yanlardan açmak gerekiyormuş fren merkez değişim diğer kampanayıda temizlediler hava ile bi ton toz çıktı toplam maliyet

fren merkezi+işçilik+temizlik = 40 tl ucuz yırttık yine :D
 
dün bi açim bakim dedim tam çıkaramadım dış kapağı biraz ayırdıktan sonra bastım balata spreyini bayağı toz pislik çıktı sonra geri taktım yerine ilk açtığımda elle dönen balata şimdi elle zor dönüyordu dedim pislik falan sıkıştırdı herhalde taktım lastiği bi tur attım biraz sesten sonra bi sıkıntı görmedim akşam üstü yola çıktım normal süratle gidiyordum arkadaşımın ineceği yere gelmiştik ve frene ayağımı bi attım pedal döşemeye kadar yumuşak hiç zorlanmadan yapıştı el freni falan durduk bi indimki söktüğüm kampanadan yağlar akıyor, sonrası malum ağır ağır gittim servise açtılar kampanayı fren merkezi patlamış kapağı kanırtırken üst taraftaki fren merkezinide bilmeden biraz deforme etmişim ondan kaynaklı yağ kaçağı sadece yanlardan açmak gerekiyormuş fren merkez değişim diğer kampanayıda temizlediler hava ile bi ton toz çıktı toplam maliyet

fren merkezi+işçilik+temizlik = 40 tl ucuz yırttık yine :D

Neymiş Savaş abimizin lafını dinliyormuşuz, fren şakaya gelmez, en kaliteli parçalar ile bilen birilerine yaptırmak hem en ucuzu hemde en emniyetlisidir.:cool:

Geçmiş olsun.
 
Bununla geçmiş olsun.
 
Eyvallah abi sağolasın bidaha olmıcak inş. :d
 
dün bi açim bakim dedim tam çıkaramadım dış kapağı biraz ayırdıktan sonra bastım balata spreyini bayağı toz pislik çıktı sonra geri taktım yerine ilk açtığımda elle dönen balata şimdi elle zor dönüyordu dedim pislik falan sıkıştırdı herhalde taktım lastiği bi tur attım biraz sesten sonra bi sıkıntı görmedim akşam üstü yola çıktım normal süratle gidiyordum arkadaşımın ineceği yere gelmiştik ve frene ayağımı bi attım pedal döşemeye kadar yumuşak hiç zorlanmadan yapıştı el freni falan durduk bi indimki söktüğüm kampanadan yağlar akıyor, sonrası malum ağır ağır gittim servise açtılar kampanayı fren merkezi patlamış kapağı kanırtırken üst taraftaki fren merkezinide bilmeden biraz deforme etmişim ondan kaynaklı yağ kaçağı sadece yanlardan açmak gerekiyormuş fren merkez değişim diğer kampanayıda temizlediler hava ile bi ton toz çıktı toplam maliyet

fren merkezi+işçilik+temizlik = 40 tl ucuz yırttık yine :D
işi bilmeyen hele frenlerle uğraşmasın,şakası olmaz hayati rizk taşır...geçmiş olsun iyi ki kaza olmadı...
arka kampana çıkarmak için öncelikle teker sökülür,sonra el freni indirilir biraz gerekirse geri alınır,kapmana çekilir çıkmıyorsa tahta veya kemik çekiç ile yanlara ortaya vurulur bu arad orta göbeğe pas giderci sıkılır bilya olan ve kampana geçtiği yerde hala zorlanıyor takılıyorsa arka tarftan delik var ordan frenleri ayarlamak için rondel var onu tornavida ile geri çevirir balataları içe almış olursunuz..sonra kampana çıkar..temizler takarsınız sonra balata ayarı el freni ayarı bitti. bunun için ya kaldıraç ve iki tane iç ayaklı takoza ihiyaç olacaktır resmi ekliyorum,yoksa öyle aletsiz olacak iş değildir..evet kolay anlatım ama eli yatkın olmayana tavsiye etmem
41LGTHf2U9L._SL500_SS160_.jpg
 
Geri
Üst