Kafamda deli sorular...

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,
3 yıldır kullandığım 1.6 136hp at6 edition plus aracı satılığa koymuştum. Bugün bir arkadaşla anlaştık.

Aklımda 2016 1.4 t astra j sport manuel ya da 2016 1.2 tsi midline plus golf manuel vardı. 36bin kmde bir golf buldum. İyi ki kapora alma verme işine girmemişim ki forumlarda 1.2 tsi'lerin aşırı miktarda yağ yaktığını öğrendim.

Gerçi 2 yıldır 1.2 tsi polo kullanıyoruz böyle bir sorun yaşamadık ama belki %1lik bir ihtimal bile olsa beni hızlıca golften soğutmaya yetti. Yakmıyor deseler de yaklaşmam artık.

Sonra ikinci alternatifim olan 1.4t sporta çevirdim yüzümü
* üç beş donanım için yılda 2000-2500tl yakıta fazla ödemek (lpg düşünmüyorum) otomatikten vazgeçmek ne kadar mantıklı?

*kolay kolay bir vw gibi değerlenmediğini gözlemlediğim astra j 1.6 dizel otomatiğin sanki bu sene fazla değerlenmesi ile artık satsam mı?

*Yıl boyu 5-10 kere zincir sesi duymamak 5 10 kere de dpf temizliği beklememek için ve üç beş donanımı eksik diye vazgeçmeye değer mi 136lıktan?

gibi kafamda deli sorular mevcut.

Değerli fikirlerinizi bekliyorum yarına kadar sürem var.
 

Ersin_35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
187
Tepki puanı
47
Puanları
11
Siteyi ziyaret et
Arabamı satarken bende de aynı sorular vardı. Şu an sıfır km aracımı bekliyorken bile acaba şöyle mi yapsam diye 1 aydır düşünüyorum. Gerçekten arabalara farklı göz ile bakan bizler için zorlu bir süreç.

Sizin araç seçiminizi sizin kullanımınız belirler bence. Herseyin bir arada bulunduğu araçlar yok. Yani en azından bizlerin ulaşabileceği seviyede yok :D Hem konfor hem performans hem az tüketim hem sorunsuzluk hem donanım hem ulaşabilirlik malesef kolay bulunmuyor.

Birde sanırım benim gibi sizde de 3 yılda artık arabaya alışma ve sıradanlaşma oluyor. Ben bugüne kadar araçlarımı en fazla 3 yıl kullanabildim.

Hangi kararı verirseniz verin hayırlı olsun diyelim. Çokta kafaya takmaya gerek yok. Begenmezseniz başka bir araç ile degistirirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,921
Tepki puanı
6,118
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Hayeller ve hayatlar :) Benim aracım 1.6 dizel otomatik olsa bırak ilana koymayı satmayı aklımdan bile geçirmem :) Bu ayardaki tüm dizellere bakın hocam bu araç gibi inanın yok. Bende benim hb aracı değiştirmeyi planlıyorum ancak bir türlü cesaret edemiyorum. Düşünsenize aracımızı satıyoruz ama temiz bir araç bulamıyoruz... Size önerim donanım için yakıttan vazgeçmeyiniz.. Ancak benim gibi ylda 8-9 bin kilometre yapıyorsanız dizelden vazgeçebilirsiniz...
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ortalama yılda 14bin km yapıyorum. Hesaplarıma göre, yılda yakıttan dolayı 2500tl civarı fark çıkıyor 1.4t ile. Maceraya gerek yok sanırım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ortalama yılda 14bin km yapıyorum. Hesaplarıma göre, yılda yakıttan dolayı 2500tl civarı fark çıkıyor 1.4t ile. Maceraya gerek yok sanırım...

Hocam burası Opel forumu olduğu için yazmıyorum aslında düşüncelerimi. Ben bizim Türk insanın araç konusundaki takıntılarını bazen gülerek izliyorum. Golf Passat Jetta... Yani ben şaşırıyorum. Bu araçları alan kişiler etrafındaki diğer tüm araçlara göre üst sınıf araçlara biniyormuş gibi bir tavır içindeler. İkinci elde kaybetmemek, hatta kazanmak adına bence bagaj, kronik şanzıman sorunları ve boş güvenlik donanım sorunlarını gözardı ediyorlar. Üstüne bir de diğer araçları arabadan bile saymamışcasına konuşmalar, düşünceler vb.

Her aracın kendine göre üstünlükleri ve eksiklikleri vardır elbet. Ancak benim düşüncem dizel araçlar gerçekten bizim ülkemiz için oldukça önemli bir kriter. Hatta bence ilk kriter. Siz zaten son mesajınızda seçiminizi yapmışsınız. Bence iyi de yapmışsınız. Bu motor sanıyorum oldukça iyi bir motor. Geçenlerde araştırmıştım. İlk olarak Zafira Tourer' da 2013 yılında kullanılmış. 7 yıl geçti üzerinden. Bence uzun yıllar kendini kanıtlayacak bir motor haline gelecek bu motor. Bunu kendi aracımda 8 kişi ve üstte port bagaj full dolu iken ve klima auto modda 40 derecede açıkken bu yaz çok net gördüm. Bizim oranın şehiriçi ve dışı rampaları meşhurdur. Gerçekten gücü hissediyorsunuz. Bu aracın sınıfında Grand CMAX 'a sahip olan bir arkadaşım benim aracı kullandığında "Bizimki bunun yanında yaşlanmış bir katırdan farksız" cümlesini kurmuştu. Sanırım farklı araçları kullananlar aradaki performans farkını çok daha iyi görebiliyor. Ancak önce bence insanların farklı araçlar için gözlerini açmaları gerekiyor. Tutturulmuş 2-3 model, herkes biraz ekonomik olarak orta sınıf olduğunda bu modellerden başka araca bakmıyor bile. Neden böyle bizim insanlarımız anlamıyorum.

Son bir anımı anlatmak istiyorum. Geçen aylarda bir arkadaşımla ailecek piknik yapmaya gittik. Yer müsait olduğu için ve bizim araç yakın olduğu için kapıları açtım ve etrafımızdaki insanları rahatsız etmeyecek şekilde biraz müzik açmak istedim. Geçen yıl 85-90 Tl' ye satın alan, bir çok kişinin tercih ettiği marka ve modeli C sınıfı aracı olan arkadaşım, "abi senin arabanın ses sistemi de iyiymiş epey..." gibi bir cümle kurduğunda ben herzaman ki mütevaziliğimle "bilmem farketmedim..." dedim. Ancak biliyordum ki en üst ve özel seri olan aracında 4 hoparlör varken, benim aracımda orta donanım bile olmasına rağmen 7 hoparlör mevcuttu... Ne gerek var teknik detaylara değil mi? Önemli olan aracın ikinci elinin olması. :) Yine söylüyorum. Kimsenin araç konusundaki tercihlerini eleştirmiyorum. Ancak öyle bir piyasa oluşturuldu ki bu ne insanlara konfor sağlıyor, ne güvenlik konusunda kriterlere dikkat ediliyor. Varsa yoksa ikinci el ve gereksiz şişirilmiş düşünceler, ön yargılar...
 
Son düzenleme:

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,444
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bende şahsen 1,6 136 dizelden vazgeçip 1,4 benzinliyi tercih etmezdim...Model yükseltmek için değişim yapılabilir tabi..Mesela aracın km si yükseldiyse,yaşı ilerlediyse,ufak tefek hasarlar arızalar oluşup canınız sıkılıyorsa(gerçi bu sıfır almazsanız alacağınız araçtada oluşabilir),performanstan yana sıkıntı varsa değiştirilebilir...Ama şöyle birşeyde var,o kurt içinize düşünce nekadar kendinizi ikna etmye çalışsanızda zarar etme olasılığınız olsada,kararsız kalsanızda değişim kaçınılmaz oluyor(En azından bende öyle oluyor :) )...
 

goktasoktay

VIP Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2017
Mesajlar
520
Tepki puanı
201
Puanları
43
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Doğrusu bu motor gerçekten güçlü ve güzel bir motor. Bu zamana kadar ilk çalıştırmadaki zincir sesinden başka kronik bir sorunu da yok. Bunda bence bir sorun değil. 5 yıl manuel cosmo kullandım, açıkçası çok keyifliydi. Ocakta sıfır karoq aldım, 1,5 tsi 150 bg. Rampalarda gaza basınca maşallah karoq da nefessiz kalmıyor lakin 1,6 astra kadar torkun gücünü hissettirmiyor. Keçi gibiydi astra. Arkamdan kim gelirse gelsin beni hiç sıkıştırabilen olmadı rampada. Sivas soğuk, kışları geç ısınması ve fazla soğukta donması beni bezdirdiğinden benzinli aldım doğrusu. Pişman değilim.
Şahsi fikrim, eğer sıfır ve üst sınıf bir araç almayacaksanız, aracınızı değiştirmeyin. 1,4 turbo sizi yakıt olarak üzer. Bir de şu ortamda sattığınızı yerine koymak da problem. İkinci elde araçlarına bizler gibi özenli bakan satıcı bulmak da diğer mesele.


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
An itibariyle 1.6 dizel tosuncuğumla 3 yıldır süregelen düzeyli ilişkimizde devam kararı aldık.

Herkese yorumları için çok teşekkür ediyorum.

Ya bu astra j'nin arka koltuğu ne kadar geniş ve rahatmış. Eşim arka koltuğu daha dar bir araba alırsan dilimden kurtulamazsın 😱 deyince arkaya denemek için bir oturdum ve artık eşime kullandırıp arkada çocuklara mı baksam dedim resmen😊

Dün akşam baktığım golf 7'nin arka koltuğu gözüme bi tık dar gözüktü ve oturduğumda da astra j gibi rahat edemedim sanki. Satıcının al satçı olması, aracının yağ değişimininden bi haber olması ve bir anda nereden duyduysam o yağ yakma muhabbetinin aklıma düşmesi ve araştırmam beni bu mevzudan vazgeçirdi.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,473
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Astra j kasa geniş biraz yanlardan + sıda yol tutuşu bence viraj kasabiliyorsun esp pek gözükmüyor 😁 otobanda güzel oluyor çok küçük hacimli yüksek beygirli motorlar her zaman ömrü kısa oluyor vag grubunda küçük hacimli motorlar biraz sıkıntılı 1.0 skoda da gelmişti tutmadı pek bu motorda en iyisi fordundur bayağı değişik 1.0 hacimli
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,921
Tepki puanı
6,118
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
An itibariyle 1.6 dizel tosuncuğumla 3 yıldır süregelen düzeyli ilişkimizde devam kararı aldık.

Herkese yorumları için çok teşekkür ediyorum.

Ya bu astra j'nin arka koltuğu ne kadar geniş ve rahatmış. Eşim arka koltuğu daha dar bir araba alırsan dilimden kurtulamazsın 😱 deyince arkaya denemek için bir oturdum ve artık eşime kullandırıp arkada çocuklara mı baksam dedim resmen😊

Dün akşam baktığım golf 7'nin arka koltuğu gözüme bi tık dar gözüktü ve oturduğumda da astra j gibi rahat edemedim sanki. Satıcının al satçı olması, aracının yağ değişimininden bi haber olması ve bir anda nereden duyduysam o yağ yakma muhabbetinin aklıma düşmesi ve araştırmam beni bu mevzudan vazgeçirdi.

Kayınbabamda 2012 dizel sedan focus var. Diz mesafesi olarak benim astra j hb daha geniş. İki araçla bir yere gideceğimiz zaman arkada oturanlar için benim astra tercih meselesi oluyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve Kaan.
Üst