İthal Danadan Sonra İthal Öğretmen (Gülmek İsteyen Baksın)

Sevgili arkadaşlar; her ne kadar bir öğretmen olarak dışarıdan ithal öğretmen getirilmesine karşı olsam da yabancı dil konusunda kesinlikle karşı değilim. Bunu yaşadığım bir örnekle anlatayım. Afyon merkez de 7 yıl önce görev yapıyordum. Yurtdışından bana gelen bir yazı ve sadece 4 satırlık bir yazı. İngilizcem iyi olmadığı için Afyon da tam 9 adet okulda görev yapan ingilizce öğretmenlerine gittim. Meslekdaşım dediğim bu arkadaşlardan bir tanesi bile maalesef çevirmeyi beceremeyip, Hocam yoğunum, gibisinden uydurma bahanelerle başından savdılar. Ve ben o zaman yarım öğretmen maaşına özel sektörde çalışan bir arkadaşa 2 dakika da çevirisini yaptırdım. Bugün bir öğretmenin devlete olan maliyeti yaklaşık 3.000 tl dir. Ancak özel sektörde dış ticaret dep. çalışan bir kişi 1500 tl ye çalışıp söz konusu meslekdaşlarımdan kat kat daha iyi çeviri yapabiliyorsa bu eleştiriyi yapmadan bir kere daha düşünelim. Şunu unutmayalım. MEB öğretmeni çalıştırmak için asla zorlamaz. Bu tamamen aldığını helal etme ile ilgilidir.

O arkadaşlar büyük ihtimal işten kaçmışlardır, bildiğiniz gibi angarya iş çok, bir kere gönüllü yaptınmı daha sonra bu iş adamın üzerine yapışıyor, görevin haline geliyor. Neyse bu işin çözümü basit, devlet KPDS yani Kamu Personeli Dil Sınavı yapıyor, KPSS yerine bu sınava sokarsın tüm ingilizce öğretmenlerini kim biliyor kim bilmiyor ortaya çıkar!
 
söylediklerinde haklısın. ancak buradaki sorun kpss sisteminde. herkesi kendi branşına göre sınav yapılmalı. branşında yetersiz olan öğretmen olamasın.

Ben resim öğretmeniyim,4 senelik eğitimim de bana ne adam akıllı tarih öğrettiler ne türkçe dersi gördüm ne de matematik.Eğitim bilimleri desen 60 yaşında dersleri bırak daha yediğini hatırlamayan bir yar.doç. ile öğrenmeye çalıştım (sınavsız havadan yar.doç olanlardan) şimdi sınavda bana hiç görmediğim görsem bile yüzeyselin daha da alt seviyesinde işlediğim derslerden sorumlu tutuyorlar.Yazık günah be bizlere...sırf bir işim olmadığı için kız arkadaşımla ilişkimizi resmiyete dökemiyoruz yaşım 26-27 olmuş sağda solda duvarlara resim yaparak 3-5 kuruş kazanıp harçlığımı çıkarma derdindeyim o da olmayınca babamın eline bakıyorum.pskolojim artık allak bullak oldu,hatta şu zamanlarda kendimi o kadar zayıf hissediyorum ki tarifsiz...Bu ülke gençlerini bir bir harcarken başımızdakiler aldığı 30 simit karşılığında 100tl ödeyen başbakanıyla böbürlenen insanlarla dolu yazık...
Artık hiçbirşeyden ümidim kalmadı...

Bilmeden yada istemeden forum kurallarına aykırı bişey yazdıysam özür dilerim ama doldum artık,derdimizi anlayan kaç kişi bulabiliyoruz ki günlük yaşamda bu konuları konuşalım o yüzden tekrardan affola...

 
yakında vatandaşlarıda ithal eder bunlar :D
 
her gün yabancı doktor getiririz itamıyla karşı karşıya geliyoruz. sözleşmeli doktorlar bile oldu çok abest bir haber olmadı benim için
 
Valla bugünkü siyasi irade eğitimi kökten ...... buladı arkadaşlar kim ne derse desin...Ben bizzat olayın içindeyim yukarda okudum benden başka meslektaşlarım da var onlar da çok iyi bilirler.Sınav sisteminden tutun,öğretmen atanan kpss ye,ordan kpss de bu sene ortaya çıkan ve hemencik bastırılan cemaat bağlantılı kopya skandalına kadar sayamayacağım yüzlerce haksızlık ve yolsuzlukla karşı karşıyayız.Ben kpss ye girdim ve atanabilmek için branşımda 40.oldum aldığım puan 95 küsur.
Yeni gelen genelgelere çıkarılmak istenen kanun taslaklarına baktıkça tiksiniyorum inanın..İş laçka oldu artık,sistemi komple bozuyorlar sonra az düzeltip "biz düzelttik" diyorlar..Hani bazıları bugünkü siyasi iradenin yaptığı bazı şeyleri kısmen savunabilir ben de hak verebilirim ama eğitimin resmen içine ettiler..şu son kopya skandalı zaten kul hakkını yemekten başka birşey değildir!! vicdanlarına bırakıyorum,yabancı dil için ithal öğretmen konusuna gelince;mevcut öğretmenlerin istihdamına zarar vermeden yararlı olacağı kanaatindeyim..zaten dünyada bunun örnekleri de var bildiğim kadarıyla.yani Amerikada çince öğretecek öğretmenler çinden yada uzak doğudan geliyor..bizde de benzeri uygulanablir...
 
ithal millii eğitim bakanına ne dersiniz demek lazım onlara :)
 
yabancı dil için ithal öğretmen konusuna gelince;mevcut öğretmenlerin istihdamına zarar vermeden yararlı olacağı kanaatindeyim..zaten dünyada bunun örnekleri de var bildiğim kadarıyla.yani Amerikada çince öğretecek öğretmenler çinden yada uzak doğudan geliyor..bizde de benzeri uygulanablir...

Sayın Hocam,

40.000 ithal öğretmenden söz ediyoruz. Ayrıca bu 40.000 öğretmen ilköğretimlerde mi görevlendirilecek? Ortaöğretimlerde mi?

Hangisi olursa olsun bizim davranış kazandırılmamış öğrencilerimizin elinde maymuna döneceklerdir. Biz aynı anadili konuşmamıza rağmen sınıfta hakimiyet kurmakta zorlanırken, bu gelecek arkadaşlar nasıl yapacak?

İngilizce eğitimin anasınıfından başlatılması da ayrı bir dert! Anasınıfına giden çocuğun kendi dilini konuşabilme yeteneği ne ki ona yeni bir dil öğretmeye kalkıyoruz?
 
Sayın Hocam,

40.000 ithal öğretmenden söz ediyoruz. Ayrıca bu 40.000 öğretmen ilköğretimlerde mi görevlendirilecek? Ortaöğretimlerde mi?

Hangisi olursa olsun bizim davranış kazandırılmamış öğrencilerimizin elinde maymuna döneceklerdir. Biz aynı anadili konuşmamıza rağmen sınıfta hakimiyet kurmakta zorlanırken, bu gelecek arkadaşlar nasıl yapacak?

İngilizce eğitimin anasınıfından başlatılması da ayrı bir dert! Anasınıfına giden çocuğun kendi dilini konuşabilme yeteneği ne ki ona yeni bir dil öğretmeye kalkıyoruz?
40.000 ilk seferde çok fazla bir rakam olabilir fakat bizim eğitim sistemimiz yabancı dil eğitimi konusunda yetersiz sayın hocam..şöyle ki bizler devlet okullarında bu işe 4. ve 5. sınıfta başlıyoruz,4 ün müfredatı çok hafif 5.inki inanılmaz zor..
benim branşım olmadığı halde sınıf öğretmeni olarak ilk dönem ben girdim ingilizce dersine,hakkıyla verdiğime inanıyorum daha sonra 2.dönem branş öğretmenimiz geldi de bir nevi kurtuluş oldu bana yoksa tıkandım tıkanacaktım..bu şekilde parça pinçik olunca bırakın çocukları kimse o yabancı dili öğ-re-ne-mez..
Ben gerekli davranışları kazanmamış öğrencilerimizle sözü geçen öğretmenlerin sorun yaşayacağına katılıyorum fakat 4-5 .sınıflar da geç kalınıyor hocam.çok sık öğretmen değişiyor,müfredat dengesizleşiyor vs vs.zaten bizim müfredatımız "ilköğretimi yada ortaöğretimi bitiren bir öğrenci yabancı dili konuşur" demiyor.komik olan bu bence,sorun çok öğretmene yüklenmemeli,sonuçta programdan başkasını öğretemiyoruz.
yani ne öğretmen ithal ederek biz bu çocuklara yabancı dil öğretebiliriz ne de okullardaki şu yabancı dil programlarıyla..
 
Katılıyorum. Sorun daha büyük aslında. İki ayağı var bana göre:

1. Yabancı dil eğitiminin ciddi anlamda gözden geçirilmesi gerek. Dünya bu şekilde yapıyor diye biz de aynısı alıp uygulayamayız. Yıllardan beri yabancı dil dersi alanları gördük. İki kelimeyi bir araya getirmekten aciz. Buna ben de dahilim. Üniversitelerimizde bile yabancı dille öğretim yapılıyor. Bunun adı düpedüz saçmalıktır. Bir insan hakim olmadığı bir dille nasıl kendini geliştirebilir?Sorun büyük bu konuda.

2. Bizim çocuklarımızın öğretimden çok eğitime ihtiyaçları var. Önce adam olacaklar açıkçası. Biz bu çocukları adam etmeden onlara bir şey öğretemeyiz. Önce davranış. Başka bir başlıkta paylaşmıştım, buraya da aktarayım:

Dönemin Başbakanı Turgut Özal zamanında gerçekleşmiş bir olay şöyle anlatılır:

Japon eğitim uzmanları gelmiş ve ülkemizin eğitim sistemini incelemiş, Özal'ın bürokratlarının da hazır bulunduğu bir ortamda raporlarını sunmuş ve sonuç olarak şunu söylemişlerdi:

"Sizin eğitim sisteminizde milli ruh yok!"

Turgut Özal'ın "Nasıl?" sorusu üzerine şunu anlatmışlardı:

"Biz Japonya'da okula başlayacak çocuklarımıza milli ruh şoklaması yaparız. Onları önce toplu halde hızlı trenlere bindirir, dev fabrikalarımızı, teknoloji merkezlerimizi gezdirir ülkemizin gücünü gösteririz. Sonra da bu yavrularımızı alır Hiroşima ve Nagazagi'ye götürür, orada atom bombası atılan ve yıllardır ot dahi bitmeyen alanları gösterir deriz ki: Eğer siz çalışmaz, bilinçlenmez ve az önce gördüğünüz teknolojiye sahip olmak için çalışmazsanız sonunuz böyle olur."

Bürokratlardan biri atılır: "Ama bizim Hiroşima'mız yok ki!"

Japon uzmanın cevabı tokat gibidir: "Sizin Çanakkale'niz on Hiroşima eder!"...

Bizim sorunumuz burda işte. Bakanlığın adı Milli! Kendisinin millilikle uzaktan yakından ilgisi yok!
 
Müfredat ve ingilizce öğretme sistemi değişmediği sürece uzaydan da getirsen boş ayrıca yabancı öğretmenler şu an ki öğretmen maaşlarıyla imkan yok çalışmazlar,kısacası zırvalığın doruk noktası oldu bu iş ,hukuk fak. mezunu, eğitimle hayatı boyunca alakası olmamış bir insan bakan koltuğunda oturuyor ithal öğretmenden bahsediyorlar...
 
Geri
Üst