arkadaşlar dayımın Astra G 1.6 sında bujileri değiştireceğiz hangisini önerirsiniz ? İridyummu yoksa ultrasonic mi? normal bujilere göre ne farklar oluşur? performansta bi değişim olurmu? hangisini almalıyız?
Ama tek başına buji etki etmez. Düşün şimdi. Senin bobinin standart akım üretiyor, buji kabloların ancak standart akımı iletebiliyor, bujilerin iridium ya da 5 tırnak olsa ne fark eder? Gelen akım aynı, ateşlemede de pek fark olmaz, olsa da hissetmezsin zatenBoşuna para verme, orijinali neyse onu al. Bir bildiğim var ki söylüyorumAksi taktirde o kadar masraf edip İngiltere'den buji kablosu getirtip, İridium buji alıp odamda bekletmezdim di mi? bobin bekliyorum takmak için, yoksa bir işe yaramayacağını ve paramın boşa gideceğini biliyorum çünkü
http://forum.donanimhaber.com/m_11214418/mpage_1/***_performans%252Cbuji//tm.htm#11219878Arkadaşım bu sistem 7-8 yıl önce çıkmıştı ve özellikle yarış araçlarında kullandık güce normal bujiden daha fazla etkisi var yarış motorlarında ancak belli km ler sonucu motoru açtığımızda özellikle ateşlemenin oluştuğu piston tepesinde muazzam bir aşıntı gördük bunun sebebide bu güçlü ateşlemedir. bunun dışında sistem çalışıyor ve güç veriyor ancak dediğim şekilde özelllikle piston tepesinde harabiyeti orjinal bujiye göre çok çok fazla eğer aracını performans amaçlı kullanmıyorsan alma derim. ayrıca bu sistemde opel diyorlar opelin ecoteclerinde eğer buji kabloları değişmezse güç düşüşü bile yaşayabiliyorsun haberin olsun..
performans tipinde gerekli revizyonlar şart ancak standart bir araç için kesinlikle orjinal bujiyi tavsiye ederim çünki bunların ısıl değeri en iyi çalışma aralıkları motor üstündeki etkileri vs hesap edilmiştir fakat bunlar genelde üniversal olduğundan her araçta aynı gücü göstermeyebilirler..
http://www.turkeyforum.com/satforum/archive/index.php/t-303707.htmlSevgili arkadaşlar
20 gün kadar önce 280 mercedes arabam için aldığım 6 adet Ultrasonic Performans Buji ile ilgili görüşlerimi aktarmak istedim. Bujileri almadan önce oldukça çok araştırdım bu konuda çok fazla olumsuz yorum görememiştim çünkü kullanıcılar azınlık.. Aldığım gün bujileri arabama taktırdım ve splitfire marka çok iyi buji kablolarını da beraberinde kullandım. Arkadaşlar öncelikle şunu söylemeliyim bunlar buji sonuçta çok fazla beklentiniz olmasın. Değişim olarak arabada eski bujilerde ilk çalıştırma anında egzozdan benzin kokusu gelirdi . Bu koku kesildi ama daha farklı metalik bir koku olmaya başladı. Performans % ile söyleyecek olursak % 4-5 gibi artmıştır. Birşeyler hissediliyor ama ahım şahım değil. Şimdi gelelim bu bujilerin bana yarattığı sorunlara.. Aldıktan sonra ilk 1 hafta sorunsuz kullandım.. Ve hergün arabayı ortalama 5-6 saat aralıksız kullandım. 1 haftadan sonra motor biraz titremeye başladı rolantide. Servise götürdüm çıkardılar 1 hafada krum yapmış. Temizletip taktık tekrar. Ancak bir kaç gün sonra araba sanki öksürerek gitmeye başladı. Egzoz patlıyormuş gibi sesler geldi. Servise gittim. Aracın endiksiyon bobini yağ veriyormuş. Bobin 9 ay önce almanyadan getirtildi bosch marka. Yani bırakın 9 ayı , 9 senede bile sorun çıkarmayacak bir üründü. Ve bobinde aşırı ısınma meydana geliyordu. Tekrar bosch un ürettiği daha sağlam Platinium serisi bujileri önerdiler. Şimdi araç sorunsuz. Ama bana 6 adet buji masrafı ve birde bobin masrafı çıkardı. Ben sadece başımdan geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Bunları kullanıp sorun yaşamayanlar ve memnun olanlarda var. İnce eleyip sık dokuyun. İyi günler