Özgür bey merhabalar,
Sizin aracınızın aynısından bende kullanıyorum. Dizel araçlar benzinli motorlara göre ağır bakımı saymadığımızda bakım maliyetleri düşüktür. Ben size aşağıya bir tabloya dikkat etmeniz gerekenleri yazayım. Siz ona göre karar verirsiniz.
Malzeme | İş/İşlem | Açıklama |
Yağ ve Filtresi | Her bakımda istisnasız değiştirilmeli. | Kullanılan yağın kalitesine göre 10 veya 15 bin kilometre |
Hava filtresi | Her bakımda istisnasız değiştirilmeli. | Ülkemizin yollarındaki toz nedeniyle değiştirmek sağlıklı olacaktır. |
Polen Filtresi | Kontrol veya Değişim | Kişisel önerim her bakımda değiştirmek, sonuçta içinden geçen havayı soluyoruz. |
Mazot Filtresi | Her 2 bakımda bir kere değiştirmek gerekir. | |
Şanzıman yağı | Her 75/100 bin kilometrede değiştirmek gerekir. (bknz açıklama) | Bu benim kişisel önerimdir, değiştirmek sağlıklıdır diye düşünüyorum. |
Soğutma sıvısı (antifiriz) | Her bakımda kontrol - Kış mevsimine girerken derece kontrol | Kişisel önerim 50-75 bin kilometre arasında komple değiştirmek gerekir. |
Direksiyon ve Fren hidrolik sıvısı | Her bakımda istisnasız kontrol ve eksikse tamamla | Bu sıvılar içinde 150 binden sonra bence değiştirmek sağlıklı olabilir. |
Klima gazı | Yaz girerken kontrol. | Kişisel önerim 100/150 bin kilometrede bir değişim. |
Aktarma organları (bilyalar, rot, rulmanlar vs) | Her bakımda kontrol, arıza durumuna göre değişim. | |
Akü | Her bakımda kontrol. | İstisnasız şekilde 4-5 yılda bir kere kesinlikle değişim. (Yolda süpriz yapıp bırakabilir) |
Alternatör | Her 2 bakımda bir voltaj kontrolü | |
Şimdilik aklıma gelenler bunlar, duruma göre ekleme yapabiliriz.