Insignia 1.6T başıma gelenler ve çözemediğim problemler...

Serhatİnsignia

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
13 Ara 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
189.000 km de 155.000 de lpg takıldı lovato obd2 . kompresyon testi yapıldı subaplarda sıkıntı yok . lpg firmasının cihazına bağlandığında hava kaçağı var deniyor ama hiç bir şeyi yok hala şuan benzinde kullanıyorum .
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,883
Tepki puanı
6,085
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Kompresyon testi ile problem görülmemişse ve benzinde problem yaşanmadan araç kullanılıyorsa tek suçlu LPG o zaman.
 

Serhatİnsignia

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
13 Ara 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
araç dalga geçer gibi ne zaman lpg takan firmaya gitsem sıkıntı yapmıyor çıkıyorum ordan 30 km gitmeden gene aynı . araç tekleme yapıp arıza kodu veriyor. verdiği kod 1 göz ateşleme sorunu . kaç takım orijinal buji ateşleme bobini . orj turbosuna kadar değiştirdim . fayda etmedi 2 gün sonra gene aynı
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
araç dalga geçer gibi ne zaman lpg takan firmaya gitsem sıkıntı yapmıyor çıkıyorum ordan 30 km gitmeden gene aynı . araç tekleme yapıp arıza kodu veriyor. verdiği kod 1 göz ateşleme sorunu . kaç takım orijinal buji ateşleme bobini . orj turbosuna kadar değiştirdim . fayda etmedi 2 gün sonra gene aynı
Yağlama sistemini iptal ettir sabah kaputu ac yağlama sistemine göz at bir emiş vakum sesi hava sesi varmı diye yağlamadan eger hava alırsa rolanti tutmaz tekler durur çekiş gider stop edebilir
 

quattro

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
112
Tepki puanı
75
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun, sorunu çözülemeyen araba insanı yorar ve üzer... bir arabanın direksiyonuna, her sabah ne sıkıntı çıkaracak acaba diye oturmak çok stresli iştir bilirim... karşılaştırmak uygun olmaz ama 2005 yılında tofaş kartal ile aynı şekilde sıkıntılar yaşamıştım... her sabah bir orası, bir burası aracı sanayideki ustaya sattık en son....

3-4 yıl kadar önce de astra da benzer olaylar yaşanmıştı...

size tavsiyem, cihaza bağlandığında ortaya çıkan hata kodlarını not alın... daha sonra araç yılına uygun "Vauxhall" ya da "Opel Insignia 1.6 T service manual" ya da "service codes" "error codes" v.b. şekilde google üzerinden arama yapın... bu hata kodları için 5-6 adımlık kontrol noktaları söyleniyor... örnek vermek gerekirse P3322 krank bilmem ne hatası (tamamen sallıyorum) varsa, bunun için önce şurayı sonra burayı sonra burayı kontrol edin ve değiştirin şeklinde, en basitinden ve olası arızadan en ağırına kadar sırayla yazmışlar...

özel ve yetkili servis farketmeden maalesef usta diyebileceğimiz kişi sayısı çok az...
kolay gelsin ve geçmiş olsun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

Oğuz Akdemir

Kayıtlı Kullanıcı
73-Şırnak
Katılım
30 Ara 2020
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba. 2010 model 1.6T 135.000'de prins Silverline yağlamalı sisteme sahip insignia aracımı 2 ay önce satın aldım. Aracı aldığımda performans problemi ve yağ kaçakları vardı. 1 haftalık özel servis süresince yağ soğutucusu devirdaim pompası bazı contalar değişti. aracımın performansı bi nebze düzeldi. Aracı aldıkdan 2 gün sonra bir anda titreme ve gaz yememe problemi oldu aracı servise götürün yazısı çıktı. O şekilde eve kadar yavaş yavaş gittim. Ertesi gün sabah çalıştırdığımda hiç bir problem yokmuş gibi özel servise gittim ve pc ye bağladık aracı. 2 ve 3. silindir tekleme arızası çıktı. Önce bobin ve buji değişimi yapmamız gerektiğini söylediler ve öylede yaptık hella marka bobin takıldı. Fakat sorunum aynı gün icersinde tekrarladı. bujiler bosch kaldı hella marka bobin yerine delphi taktık ve sorunum düzeldi tekleme yapmadı aracım. Fakat üzerinden 1 hafta geçtikden sonra aracım lpg de hiç gitmiyor gibiydi sanki 1.6 düz motordu. bu şekilde 1 ay kadar kullandım ve soluğu lpg ci de aldım. diyaframın bozulduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. Değiştirdik. Aracım hiç olmadığı kadar iyiydi. benzin de de lpg dede çok iyi gidiyordu ve herşey normaldi. Taki 2 gün sonrasına kadar. Aracımı sabah çalıştırdım ve titreşimli ve gürültülü çalışmaya başladı aracı acil servise götürün yazısı çıktı. Stop edip bıraktım ve akşamına tekrar çalıştırdım servise götürdüm hiç birşey yokmuş gibi. Normal kullanımda iken bazen yüklendiğimde benzin dede lpg dede anlık kesintiler yaşıyordum . Servis kompresyon testi yapmak yerine üst kapağı söküp sentille subapları ölçtü ve aracın subaplarının değişmesi gerektiğini söyledi. Eve geldim ve normal kullanmaya devam ediyorum. LPG yerine 100km dir benzinde biniyorum. Şuanlık sadece arada bir gaza yüklenince anlık bir gaz kesme yapıyor. Fakat eminim ki benzindede aynı arızayı tekrarlıcak. Sorum ise sorun kesinlikle subap mıdır ? subap olsa sürekli yapmaz mı ? acaba bobin mi çabuk bozuluyor ? çünkü arıza tipi aynı bobin arızası. İşin içinden nasıl çıkacağımı bilmiyorum. bu arkadaşın yazdığı problem bire bir bende yaşanmakda
Sorununuz tam açıklayın teklememi var sarsıntı mı
Sarsıntı ve ara sıra teklemede oluyor
 
Üst