Hararet Göstergesi Hakkında Bilgiye İhtiyacım Var

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Zaten abim sadece bir hafta içinde 600 TL harcadım :D hızımı alamadım... bir hafta içinde otomatik şanzuman yağı, ön fren disk ve balatalar, ön sağ ve sol tablalar, ön z botları, radyatör ve antifiriz tamamını değiştirdim :D şimdi bayram dönüşünde arka kampana ve balatalar kaldı onları da değiştirdim mi? daha değiştirecek bir şey kalmıyor :D

Ama şimdi bu hararet göstergesi dedim her zaman böylemi diye kafama takıldı onu bir öğreneyim diye başlık açtım abim. İnsan emin olamıyor... şimdi benim aracı alacak vatandaş bundan sonra LPG koyacak birde bana küfür edecek mal her şeyi yaptırmış birde sattı diye :rakir:
:kop: alemsin,arabaya ihtiyacım olsa ilk sana gelirdim :) yani oğluma,
ama satarsan hayır duası alırsın,satmazsan dah epey kullanırsın,bunlar zaten her arabada zamanla yapılması gereken bakımlar,derim hep opelin en iyi motorlarıdır 8 ventil olanlar
 
Vallahi abim masraftan kaçmadım 2000 km önce de bu radyatör yüzünden contayı yaktım. Aracı iş yerine park ettim ertesi gün hastaneye gideceğim gidiyorum da ama bir baktım aracın hararet kırmızıya dayanmış. Hemen açtım baktım radyatör buz gibi ama hararet 100 geçti ama yok çalışmadı sonra malum son conta bizlere ömür. Neyse Hakan beyin canına gittim radyatör tıkanmış nasıl oldu bir türlü çözemedim oda su devri daim yapamadığından conta gitti. Sonra dedim kapak açıldı açılmasına conta değişti, dedim devri daim pompasını değiştirelim oda değişti, dedim triger set olarak değişelim oda değişti, dedim hava polen ve yağ değiştirelim oda değişti dedim benzin filtresinin hatırı kalmasın onu da değiştirelim onu da değiştirdim. Getti 650 gayma daha :D
 
Abi durum tamamen normal. 100'e yaklaşınca açar 95'e gelince durur. Bunun bizim dikkatimizi çekmesinin bir nedeni var aslında. Çoğu araçta 90-100 aralığı böyle kısacık oluyor göstergede ve inip çıkmalar bu kadar dikkat çekmiyor, ayrıca gösterge 100 değil 110 gösteriyor pek çok arabada. Bizim araçlarda ise 90-100 derece arasının maşallahı var bacağım kadar açıklık, bu nedenle inip çıkması fena dikkatimizi çekiyor.

Örnek: http://www.yuzerstore.com/admin/uplfiles/B_1722353-22042013162306.jpg
http://www.surusegitimi.com/wp-content/uploads/2013/04/hararet-saati.jpg

Gördüğün gibi 90-100 arası ibrelerde neredeyse yok denecek kadar bişi. Bi de bizim göstergeye bak şimdi:

http://i160.photobucket.com/albums/t167/partplaza/interior/Dash Rings/P8290180.jpg?t=1188421903

Benden önceki sahibi Fiat müşürü takıp aklınca 95'te fan açmasını sağlamış, bir ay sonra fan sürekli çalışmaktan soketi erimiş ve çalışmayınca hararet yapıp yolda kaldım. Eğer aracındaki radyatör haznesinde fışkırma kaynama köpük vb şeyler yoksa ve fan düzgün çalışıyorsa hiç elletme diyorum ben.
 
Abi durum tamamen normal. 100'e yaklaşınca açar 95'e gelince durur. Bunun bizim dikkatimizi çekmesinin bir nedeni var aslında. Çoğu araçta 90-100 aralığı böyle kısacık oluyor göstergede ve inip çıkmalar bu kadar dikkat çekmiyor, ayrıca gösterge 100 değil 110 gösteriyor pek çok arabada. Bizim araçlarda ise 90-100 derece arasının maşallahı var bacağım kadar açıklık, bu nedenle inip çıkması fena dikkatimizi çekiyor.

Örnek: http://www.yuzerstore.com/admin/uplfiles/B_1722353-22042013162306.jpg
http://www.surusegitimi.com/wp-content/uploads/2013/04/hararet-saati.jpg

Gördüğün gibi 90-100 arası ibrelerde neredeyse yok denecek kadar bişi. Bi de bizim göstergeye bak şimdi:

http://i160.photobucket.com/albums/t167/partplaza/interior/Dash Rings/P8290180.jpg?t=1188421903

Benden önceki sahibi Fiat müşürü takıp aklınca 95'te fan açmasını sağlamış, bir ay sonra fan sürekli çalışmaktan soketi erimiş ve çalışmayınca hararet yapıp yolda kaldım. Eğer aracındaki radyatör haznesinde fışkırma kaynama köpük vb şeyler yoksa ve fan düzgün çalışıyorsa hiç elletme diyorum ben.


Vay değerli arkadaşım kardeşim benim kalemine sağlık aynen öyle bende dedim yoksa radyatörü değiştirdim de ondan mı oldu diye düşündüm ;) ama maşallah şimdi sızıntı filan görmedim. Ama bakalım ne olacak? Yeni değişmesinden dolayı biraz eksilme oldu yarın tamamlarım ben onu ;)
 
Bu arada sen bir de Tigra'da yer alan mesafeyi gör abi :D Senin 90-100 aralığı çocuk kalır yanında :D
 
Bu arada sen bir de Tigra'da yer alan mesafeyi gör abi :D Senin 90-100 aralığı çocuk kalır yanında :D

Vallahi opeli çözmek sanat işi :D çözemedim gitti. Bundan sonra yapacaklarım belli baktım pislik yapıyor tamir ettirme yok anında değiştireceğim tamire harcanan paraya yazık yeminle.
 
bi elektrikçiye göstersen nadir abi ;) 95-100 derece hararetler sakıncalı değil gibi gözüksede yüksek ısı zamanla motora zarar verir ;) 3-5 ayda olmaz 1 sene sonra conta yer.
vectra aracımda 95 leri hiç görmedim,sıkıştırsamda klima açık olsada ;)



aynen
 
Bu konuda Hakan beyle de görüştüm ve oda normal olduğunu söyledi. Ama harbiden sakat bir durum ya fan çalışmasa ayvayı yedik :D
 
Bu konuda Hakan beyle de görüştüm ve oda normal olduğunu söyledi. Ama harbiden sakat bir durum ya fan çalışmasa ayvayı yedik :D

Aracın içine Tofaş'lardaki gibi bir hat çektir, hararet fazla yükseldiğinde kendin manuel olarak fanı devreye sokarsın :maden:
 
motor çalışma sıcaklığı

bahsettiğiniz sıcaklıklar normal bu konulara kafa yormuş biri olarak cevaplıyorum termostat 92 derecede açılmaya başlar ve 107 dercede tamamen açılır fan ise tek kademeli olan vectra a kasa ve astra f lerde 102 derecede ise fan müşürünün tetiklemesiyle devreye girer sistem kapalı devre basınç altında çalışır antifrizinizde varsa kaynama olmaz şayet sistem hakkıyla çalışıyorsa umarım açıklayıcı olmuştur.
 
Geri
Üst