Hararet Göstergesi Hakkında Bilgiye İhtiyacım Var

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bildiğim kadarı ile standart olaraksenin arabada termostat 92/107 fan müşürüde 95/100.
Seyir halinde çok sıcak değilse 93-95 derece civarında kalır.Şehiriçi trafikte ise 100 e yaklaşman normal.100 derecede fan açar ve 95 e kadar çalışır.Benim araçtada durum aynıdır.
Bazı arkadaşlar 87/92 müşür alıp taksalarda bu durum fanın çalışma sıklığını ve zamanını arttırır ve yukarıda bir arkadaşın bahsettiği gibi soket eritir ,sigorta yakar yada kablo eritmeye başlar ...

İllaki ben bu kadar sıcak çalışsın istemiyorum dersen 87/92 fan müşürü ile beraber 82derece cool-running termostat uygulayabilirsin.Böylece araç 90 derece civarında çalışır.

Ben ciddi bir sorun yaşamadım ve standart değerlerine dokunmadım.Sıcak çalışıyor gibi görünse de radyatör nitelikleri standartlara uyuyor ve kaliteli bir marka ise sıkıntı olmaz.Çünki piyasada 120 Tl yada radyatör var 300 Tl yada ve verimleri arasında %30-40 kadar ciddi farklar olabiliyor.Öncelikle Alimunyum radyatör kullanılacak ise çapraz örgü yani bereezing sistem ve en az 2 sıra olması çok rahatlatır sistemi.Yada bakır 2 sıra breezing tercih edilmeli.Ucuz çin-taiwan malları o kadar verimli değiller.
 
arkadaşlar benim aracımda da hararet göstergesi 80 civarında seyrediyor, zararı olur mu sizce?
 
Değerli yorumları ile katkı da bulunan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Vallahi şimdilik bir sıkıntı vermedi... radyatör değiştirdim biraz ondan kıllanmıştım sanki üzerindeki eski radyatör daha çabuk soğutuyor idi yada bana öyle geldi. Bu araç beni paranoyak yaptı :D ama bayram dönüşünde ben Almanım dedi :D 300 kilo yük vardı ayrıca dört yarma bende dahil :D Elmadağ da dedim kalır bu ama yırttı çıktı :D aldım S konumuna verdim odunu :D
 
benim 98 lpg li vectra cd im uzun yolda 80-85 arası şehir içi trafikte 90 a geliyor 90 geçtiği an fan açıyor hararet süratle 85 civarına iniyor.Ama yazın klima açıkken hararet ortalamaları 2-3 derece civarında daha yüksek oluyor.arkadaşımın 97 2.0 dizel vectrası uzun yolda 80-85 derece şehir içi trafikte 95-100 hatta ikinci kırmızı çizgiye kadar geliyor sonra fan açıyor.Hararet göstergesi gözle fark edilecek kadar hızla düşüyor ve 95 e geliyor.Kaç tane ustaya götürdüysek hepside dizel vectraların karakteristik özelliği bu dediler.Hiç te inanmıyorum ama neyse..
 
benim 98 lpg li vectra cd im uzun yolda 80-85 arası şehir içi trafikte 90 a geliyor 90 geçtiği an fan açıyor hararet süratle 85 civarına iniyor.Ama yazın klima açıkken hararet ortalamaları 2-3 derece civarında daha yüksek oluyor.arkadaşımın 97 2.0 dizel vectrası uzun yolda 80-85 derece şehir içi trafikte 95-100 hatta ikinci kırmızı çizgiye kadar geliyor sonra fan açıyor.Hararet göstergesi gözle fark edilecek kadar hızla düşüyor ve 95 e geliyor.Kaç tane ustaya götürdüysek hepside dizel vectraların karakteristik özelliği bu dediler.Hiç te inanmıyorum ama neyse..

Bu ülkemize has zaten işi anlamadıklarında opel sıcağı sever :D sever de niye conta yatar o zaman hehehehe şimdi bunu sorsak ne deler? çok ama çok merak ediyorum hehehe
 
Bizim ustalar arızayı bulamayınca 'bu arabaların kronik sorunu bu' diyorlar.Arabadaki basit arızaları kendimde tamir ediyorum.Deneyim tecrübe ve bilgi isteyen iş oldummu bizim ustalar tırtlıyor.Bu yüzden iyi bir usta buldummu birbirimize haber vermemiz gerekiyor.Benim Renault flash aracım sabit dururken motorda belli devirler arasında titreme vardı.Bunun için ' bu arıza kesinlikle aks tan'deyip aksı sökmeye çalışan ustaya denk geldim.Hızla ve arkama bakmadan oradan uzaklaştığımı hatırlıyorum.
 
Geri
Üst