Hararet durumu

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Birçok gördüğüm kullandığım Vectra'da hararet göstergesinde 100 'lü dereceler görmedim sıkıntılı rakamlar 100'lü dereceler Vectra'lar için aşağıda bazı örnek videolar buldum hararetlerine dikkat ettiğimizde 95'i bile bulmadığını göreceksiniz.

Opel Vectra B 1.6 16V
https://www.youtube.com/watch?v=LONT3V49Up8
Vectra B 1.8 16V
https://www.youtube.com/watch?v=ZhFdckCTb6U
OPEL VECTRA 2.0 16V
https://www.youtube.com/watch?v=c8qTNZpgBjA
Vectra B 2,5 V6
https://www.youtube.com/watch?v=Mjta9nok354

önden gelen rüzgarla tabiki soğuyup termostat açma derecesi civarında kalıcaktır hararet. şehir içi dur kalkta ne civarda olduğu önemli... uzun yolda bende saatlerce 92 derece sabit geziyorum
 

oserbir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
önden gelen rüzgarla tabiki soğuyup termostat açma derecesi civarında kalıcaktır hararet. şehir içi dur kalkta ne civarda olduğu önemli... uzun yolda bende saatlerce 92 derece sabit geziyorum

Paylaştığım videolar en az dur kalk kadar motoru zorlayan durumlardır. O zorlamalarda bile 90 derece altlarındadır. Termostat görevi seninde bildiğin gibi motor çalıştığında soğukken suyun yolunu kesmek ( devirdaim etmesini engellemek ) su uygun ısıyı bulduğu zaman ona yol vermektir.İlk yorumumda bahsettiğim termostat açmasa o dereceleri bile görmezsin dediğim ondandı motor hararet yapardı bizim ecotec ler yüksek ısıyı sevmeyen motorlar bahsedilen derecelerin hala çok yüksek olduğunu düşünüyorum. Profil resmim kendi aracım uzun yolda değil 92 derece 80 dereceyi bulmuyor benim yorumlarda bir arkadaşımızın belirttiği gibi fan kademelerine bir sıkıntı olabilir o arkadaşımızın.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Paylaştığım videolar en az dur kalk kadar motoru zorlayan durumlardır. O zorlamalarda bile 90 derece altlarındadır. Termostat görevi seninde bildiğin gibi motor çalıştığında soğukken suyun yolunu kesmek ( devirdaim etmesini engellemek ) su uygun ısıyı bulduğu zaman ona yol vermektir.İlk yorumumda bahsettiğim termostat açmasa o dereceleri bile görmezsin dediğim ondandı motor hararet yapardı bizim ecotec ler yüksek ısıyı sevmeyen motorlar bahsedilen derecelerin hala çok yüksek olduğunu düşünüyorum. Profil resmim kendi aracım uzun yolda değil 92 derece 80 dereceyi bulmuyor benim yorumlarda bir arkadaşımızın belirttiği gibi fan kademelerine bir sıkıntı olabilir o arkadaşımızın.

termostatın açma derecesinden düşük sıcaklıkta çalışan motorda bi sorun vardır. kapalı termostat motoru yokuş aşağıya bile gitseniz 80 dereceye düşürmez.
(kalorifer yüksek ayarda çalışırsa bi ihtimal.)
ecoteclerin ve birkaç alman aracının mercedestede var bildiğim çalışma sıcaklık aralığı 90-100 hatta 110 derecelere ayarlanma sebebi motorun çevreye verdiği zararı minimuma indirmektir. bende sevmem 100 derecede çalışmasını en ufak sorunda conta yaktırabilme riski taşır fakat dizaynı o şekilde olan motor bunlar.
x20xev motorlu vectrayı 8 yıl kullandım ve denemediğim yöntem kalmadı. sadece genleşme kapağı arızası yüzünden 4 kez silindir kapak contası değiştirdim.
92 derecenin altında çalışması termostat kapanana kadar radyotördeki soğuk suyun termostat tarafından durdurulmasına kadar geçen süreye bağlıydı. şehir içinde 80 dereceyi bırakın genelde 95 dercede çalışırdı. yazın klima çatığınızda fanlar 95 derecede tutacak şekilde yeri geldiğinde devreden çıkardı.
92 lik fan müşürü bağladığımda anca 90 derecelerde sabitlenmeye başlamıştı fakat bu kezde fan eskisinden çok daha fazla çalışıyordu.

şidmiki aracımında termostadı 92 lik. fanıda 99 da açıyor. şehir içinde 95in altına düşmez kesinlikle. uzun yolda hava soğuksa 92-93 derecde gezer...
80 derecede çalışması için illaki bi yerde bi sorun vardır. mesela termostadın az da olsa kaçırması gibi.
 

oserbir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
termostatın açma derecesinden düşük sıcaklıkta çalışan motorda bi sorun vardır. kapalı termostat motoru yokuş aşağıya bile gitseniz 80 dereceye düşürmez.
(kalorifer yüksek ayarda çalışırsa bi ihtimal.)
ecoteclerin ve birkaç alman aracının mercedestede var bildiğim çalışma sıcaklık aralığı 90-100 hatta 110 derecelere ayarlanma sebebi motorun çevreye verdiği zararı minimuma indirmektir. bende sevmem 100 derecede çalışmasını en ufak sorunda conta yaktırabilme riski taşır fakat dizaynı o şekilde olan motor bunlar.
x20xev motorlu vectrayı 8 yıl kullandım ve denemediğim yöntem kalmadı. sadece genleşme kapağı arızası yüzünden 4 kez silindir kapak contası değiştirdim.
92 derecenin altında çalışması termostat kapanana kadar radyotördeki soğuk suyun termostat tarafından durdurulmasına kadar geçen süreye bağlıydı. şehir içinde 80 dereceyi bırakın genelde 95 dercede çalışırdı. yazın klima çatığınızda fanlar 95 derecede tutacak şekilde yeri geldiğinde devreden çıkardı.
92 lik fan müşürü bağladığımda anca 90 derecelerde sabitlenmeye başlamıştı fakat bu kezde fan eskisinden çok daha fazla çalışıyordu.

şidmiki aracımında termostadı 92 lik. fanıda 99 da açıyor. şehir içinde 95in altına düşmez kesinlikle. uzun yolda hava soğuksa 92-93 derecde gezer...
80 derecede çalışması için illaki bi yerde bi sorun vardır. mesela termostadın az da olsa kaçırması gibi.

Benim kendi aracımda su kaybı sızdırma vs. yok bilmiyorum sizin dereceleri görsem sağa çekerim herhalde :)
 

lyolcul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2014
Mesajlar
628
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Gösterge 90 civarı gösteriyor ama program ile bakılınca 99-100 derece olduğu görünüyor. Bence sizinki de zaten 99-100 civarı :D
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Benim araçta 105 altına düştüğü yok. Tabi araç farkli z16xep
 

oserbir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
z16xep motorlar için maalesef normal bir durummuş daha önce geçmişti bir konuda. garip bir dizayn :D

Opellerin bu ısı durumlarını sevmiyorum en az yola baktığım kadar bir gözüm hep hararet göstergesinde olurdu :) Bunu yapanlar birde sesli ikaz koysaymış iyiymiş :)
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Opellerin bu ısı durumlarını sevmiyorum en az yola baktığım kadar bir gözüm hep hararet göstergesinde olurdu :) Bunu yapanlar birde sesli ikaz koysaymış iyiymiş :)

astra h da insanlar hararet göstergesi yüzünden stres olmasın diye adamlar göstergeyi kaldırdı biz hala meraklıyız maalesef :D
torque adlı program devamlı açık arabada hararet 102 ye gelirse sesli ikaz veriyor ufak bir ayarla istenilen seviyeye sesli alarm ayarlayabiliyorsunuz
 

oserbir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
astra h da insanlar hararet göstergesi yüzünden stres olmasın diye adamlar göstergeyi kaldırdı biz hala meraklıyız maalesef :D
torque adlı program devamlı açık arabada hararet 102 ye gelirse sesli ikaz veriyor ufak bir ayarla istenilen seviyeye sesli alarm ayarlayabiliyorsunuz

O program iyiymiş :) babamlar geldi geçen özlemişim vectramı 15 gün kullandım gösterge ışıklarından hararet tarafı yanmış stres iki kat arttı :)
 
Üst