Hararet durumu

dgnzcn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
www.doganozcine.com
Arkadaşlar sormak istediğim birkaç soru var.Fotoğrafı incelerseniz..
Aracın hızı, devire göre sizce normal mi?

Hararet gösterge seviyesi gidilen hıza göre normalmi?

Hararet göstergesi uzunyolda da genelde bu seviyede oluyor. Normal mi?
Eski astrama göre kalorifer çok daha sıcak üflüyor..

z5MV47.jpg
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
devir hız ilişkisi şanzımana göre değişir. aracınızdaki şanzıman oranları nedir bilmek lazım ama muhtemelen normaldir. debriyajda bir sorun yoksa tabi.
hararet normal denilen düzeyde. 100 derece civarında çalışan motorlara sahip bu araçlar. 100 ün üzerine çıkıyorsa kontrol edilmeli
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Opel motorları 98 -96 civarı çalışır. Kendi aracımda dikkatimi çekmişti ve araştırmis servise sormuştum. Sizin ki gayet normal. Lastik havalarinida radyatör suyuna yağını kontrolünü ihmal etmeyin yeter
 

dgnzcn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
www.doganozcine.com
kimisi bu değerlerin yüksek olduğundan bahsetmiş açıkçası değerler bana da yüksek gibi gelmişti bu yüzden sormuştum.
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Normal söyleniyor ama bence değil hocam benim gls de yağmurlu havada bile rampada 2. Vites giderken 98 lere kadar düşüyor termostat degistirecegim 87 92 lik alcam. Araştırabilirsiniz

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Benim aracım da 1.4 gl modeli. Tek nokta enjeksiyonlu. Göstergeler aynı. Benim arabada donanım yok ama devir saatim var :) aracınız 1.4 olsaydı devir-hız ilişkisi normal derdim rahatlıkla. Çünkü benim aracımda da aynı bu şekilde uzun yolda. Ama muhtemelen sizinki de normaldir. Çok fark edeceğini sanmam. Hararet de yine aynı şekilde. Uzun yolda bu mevsimde, bu sıcaklıklarda. Yazın biraz daha yüksekte seyrediyor. 5 seneyi geçti ben aracı alalı ve bu şekilde devam ediyor. Bugüne kadar da bir sıkıntı olmadı çok şükür. Yazın 100'ü geçtiği de çok olur yol ve trafik durumuna göre.
 

senator 2.5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
vectra b 2.0 ile kıyaslarsak hararet yüksek. çünkü hararet 92 dereceye gelince fan, çalışıp harareti 90 derecenin altına düşürmeli. bence arkadaşların da dediği gibi ya termostat arızalı ya da fanın daha hızlı çalışan ikinci kademe rezistansı arızalı. bir ihtimal de tıkanmaya başlamış radyatör de olabilir.
 

oserbir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar sormak istediğim birkaç soru var.Fotoğrafı incelerseniz..
Aracın hızı, devire göre sizce normal mi?

Hararet gösterge seviyesi gidilen hıza göre normalmi?

Hararet göstergesi uzunyolda da genelde bu seviyede oluyor. Normal mi?
Eski astrama göre kalorifer çok daha sıcak üflüyor..

Aracın hızı vites oranlarına göre değişiklik gösterir ama aracın baskı kaçırıyormu diye düşünüyorsan durduğunda el firenin çek 1.viteste az yüklen kaçırıp kaçırmadığını anlarsın
Termostat açmasa emin ol ısı buralardada olmaz :) arkadaşın dediği gibi fan farklı kademelerde çalışıyor bir kontrol ettir istersen
Bendede vectra b var 2.0 uzun yolda 80 - 82 derece arasında oynuyor şehir içinde dur kalk durumuna göre 90 - 93 oynuyor
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
ben opelde özellikle astra f de ve vectra ecotec motorlarda 92 de çalışan fan görmedim çünkü bildiğim kadarıyla yok. tofaş fan müşürü takıldıysa anca o şekilde olabilir.
genelde 99-100 civarı fan açar. 92 de termostat açar.
motorun 92-100 derece aralığında çalışması hedeflenerek yapılmıştır.
sistemde kaçak yoksa ve antfriz varsa sorun yaratmaz genelde.
 

oserbir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben opelde özellikle astra f de ve vectra ecotec motorlarda 92 de çalışan fan görmedim çünkü bildiğim kadarıyla yok. tofaş fan müşürü takıldıysa anca o şekilde olabilir.
genelde 99-100 civarı fan açar. 92 de termostat açar.
motorun 92-100 derece aralığında çalışması hedeflenerek yapılmıştır.
sistemde kaçak yoksa ve antfriz varsa sorun yaratmaz genelde.

Birçok gördüğüm kullandığım Vectra'da hararet göstergesinde 100 'lü dereceler görmedim sıkıntılı rakamlar 100'lü dereceler Vectra'lar için aşağıda bazı örnek videolar buldum hararetlerine dikkat ettiğimizde 95'i bile bulmadığını göreceksiniz.

Opel Vectra B 1.6 16V
https://www.youtube.com/watch?v=LONT3V49Up8
Vectra B 1.8 16V
https://www.youtube.com/watch?v=ZhFdckCTb6U
OPEL VECTRA 2.0 16V
https://www.youtube.com/watch?v=c8qTNZpgBjA
Vectra B 2,5 V6
https://www.youtube.com/watch?v=Mjta9nok354
 
Üst