geri viteste diğer viteslerdeki senkromenç sistemi olmadığı için seri şekilde geriye takmaya çalışırsanız cartlama denilen dişli sesi gelir..
araç durduktan ve debriyaja bastıktan bir kaç saniye sonra şanzımanın içindeki dişlilerin hareketi durur..
tabi yeni takılan debriyajın baskısı tam ayıramıyorsa balatayı, ne yaparsanız yapın cartlama sesi gelir..bu debriyaja tam basmadan vites değiştirmeye benzer..
vitesi boşa alıp direk geriye değilde önce 1. vitese takıp sonra geriye takarsanız ses gelmez..en azından bir müddet böyle kullanın,balata biraz daha aşınıp incelince ses kesebilir..
2 tane paspas kullanımı gibi pedalın dibe gitmesini engelleyen nedenlerde olabilir..
araç durduktan ve debriyaja bastıktan bir kaç saniye sonra şanzımanın içindeki dişlilerin hareketi durur..
tabi yeni takılan debriyajın baskısı tam ayıramıyorsa balatayı, ne yaparsanız yapın cartlama sesi gelir..bu debriyaja tam basmadan vites değiştirmeye benzer..
vitesi boşa alıp direk geriye değilde önce 1. vitese takıp sonra geriye takarsanız ses gelmez..en azından bir müddet böyle kullanın,balata biraz daha aşınıp incelince ses kesebilir..
2 tane paspas kullanımı gibi pedalın dibe gitmesini engelleyen nedenlerde olabilir..