geç çalışma sorunu

Mazot pompasının Beyini İlk resimde Gösterildigi gibi Bir malzeme.Ve motorun Arka kısmında(sürücü Tarafına Dogru)Motora Monte Bir halde Bulunuyor.Sıcaktan Zamanla Lehimler Eskiyor ve Titreşimden DOlayıda GevşiyorlarçBundan DOlayı Geç Çalışma,Sürüş Esnasıda kesiklik Gibi Arızalar Yapabiliyor.Bilgisayar Baglandıgı zaman Arızayı Göstermiyor.
0.jpg

İç YapısıBu Şekilde:
4.jpg

Bu Resimdede Sanırım Bozulabilecek Noktaları Gösteriyor:
5.jpg


NOT:Resimler Mrvserv.de Sitesinden Alıntıdır.
 
diyelim zamanla oluyor bu olay.ama 2008 model aracı olan bir arkadaş da şikayet ediyordu.
 
bu tip gerçekten ustalık isteyen konularda tavsiye edebileceğiniz bir dizel ustası varmı ankarada acaba.
 
evet hala bu konuda tecrubesi olan kimse çıkmadı. bakın zamanında porşe'de(okunduğu gibi:) ) böyle sorun çıkmış.Adam soğukken çalıştırıyormuş.Ama kapattıktan biraz sonra marş almıyormuş.Firma sorunu çözmüş tabi o porşe.Benim çevremde bu sorunu çözecek usta yokmuş.Böyle kullan diyorlar.Bende öyle kullanıyorum.
 
diyelim zamanla oluyor bu olay.ama 2008 model aracı olan bir arkadaş da şikayet ediyordu.
2008 Model Arabada Bu problem varsa garanti Dahilindedir ZAten.
 
Servis normaldir idare et diyormuş.zaten bu servisler böyle bir sorun karşısında müşteriye psikolojik desteğe başlıyorlar.insana açlığını bile unuttururlar.Bir arkadaş partner almıştı o da bir sorun yüzünden Karsan'dan bol bol terapi adlı şimdi arabasını kullanıyor. Ama bu sorun beyinin içindeki lehim tamiratıyla düzeleceğini inanıyorum.Tansu ustaya uğramak lazım.
 
Son düzenleme:
ben beyinden kaynaklanacağını düşünmüyorum açıkçası. tabii bu sadece benim mantığım. bana göre sorunumuzu ancak pompayı tamir ettirerek çözebilecez en sonunda.
 
bence yüksek ihtimal beyinden diye düşünüyorum oksitlenme vs. olaylar olabilir şasi yapabilir...bakmak gerek ..beyindense lehimle kurtarılma şansı yüksek...
 
not: bu bir alıntıdır.ustalarımız değerlendir ise sevinirim.
"hocam sorununuzun sebebini tahmin ediyorum. ancak anlatabilmem için biraz uzunca tarif etmek lazım.

kısaca ısınan motorla birlikte ısınan mazot pompası içindeki mazot inceliyor. zamanla mazot pompasının içinde bulunan memeler, siboplar, segmanlar aşınarak geri kaçırmaya başlıyor. bu geri kaçırma soğuk motorla olmuyor. çünkü soğuk mazot, sıcak mazottan daha kalın. ve aşınmadan kaynaklanan boşluklardan geri kaçmıyor. ama sıcak motorla birlikte ısınan mazot pompası içindeki incelmiş mazot, pompadan depoya geri kaçıyor. geri kaçan mazotu geri getirmek için ise, bir miktar marş basmanız gerekiyor.

meseleyi kısaca anlattım. detayları oldukça uzun. isterseniz detaylıca da yazabilirim.

sorununuzun çözümü için, önce mazot pompası siboplarının kontrolü gerekir. sorun siboplardan değilse, mazot pompasının tamir edilmesi, en azından bakım yapılması gerekir.

eğer sorun siboplardansa fazla masrafınız olmaz. ancak sorun mazot pompasından ise, pompa tamiri biraz masraflıdır.

eğer sorun mazot pompasında ise, ve siz bu masraflı tamiri yaptırmak istemezseniz, yine farklı çözümler mevcut...

mesela mazot pompasının girişine, yani pompanın depoya mazotu geri kaçırdığı yere, bir sibop konulabilir. bu yöntem hem daha ucuz, hem daha kolay olur.

ancak yine de aracınız olması gerekenden çok az daha fazla marş basacaktır. ama şimdiki haliyle kıyaslanmaz bile.

farklı çözümler üretmek mümkün. yeterki işinin ehli birine gidin...



kolay gelsin..."
 
Son düzenleme:
slm. arkadaşlar iki gün önce STP DİZEL YAKIT KATKISI + ENJEKTÖR TEMİZLEYİCİ 092044 katkı ürününü kullandım. yüzde 70 'e yakın fayda gördüm. internetten istedmiştim. Artık çoğunlukla sıcakken de tek marş ile almaya başladı.Geç alma süresi ise baya kısaldı. Siz de bir deneyin .Şans mı gerçek mi görelim.
 
Geri
Üst