- Katılım
- 27 Eki 2007
- Mesajlar
- 2,272
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
not: bu bir alıntıdır.ustalarımız değerlendir ise sevinirim.
"hocam sorununuzun sebebini tahmin ediyorum. ancak anlatabilmem için biraz uzunca tarif etmek lazım.
kısaca ısınan motorla birlikte ısınan mazot pompası içindeki mazot inceliyor. zamanla mazot pompasının içinde bulunan memeler, siboplar, segmanlar aşınarak geri kaçırmaya başlıyor. bu geri kaçırma soğuk motorla olmuyor. çünkü soğuk mazot, sıcak mazottan daha kalın. ve aşınmadan kaynaklanan boşluklardan geri kaçmıyor. ama sıcak motorla birlikte ısınan mazot pompası içindeki incelmiş mazot, pompadan depoya geri kaçıyor. geri kaçan mazotu geri getirmek için ise, bir miktar marş basmanız gerekiyor.
meseleyi kısaca anlattım. detayları oldukça uzun. isterseniz detaylıca da yazabilirim.
sorununuzun çözümü için, önce mazot pompası siboplarının kontrolü gerekir. sorun siboplardan değilse, mazot pompasının tamir edilmesi, en azından bakım yapılması gerekir.
eğer sorun siboplardansa fazla masrafınız olmaz. ancak sorun mazot pompasından ise, pompa tamiri biraz masraflıdır.
eğer sorun mazot pompasında ise, ve siz bu masraflı tamiri yaptırmak istemezseniz, yine farklı çözümler mevcut...
mesela mazot pompasının girişine, yani pompanın depoya mazotu geri kaçırdığı yere, bir sibop konulabilir. bu yöntem hem daha ucuz, hem daha kolay olur.
ancak yine de aracınız olması gerekenden çok az daha fazla marş basacaktır. ama şimdiki haliyle kıyaslanmaz bile.
farklı çözümler üretmek mümkün. yeterki işinin ehli birine gidin...
kolay gelsin..."
iyi güzel yazmışsın bende bi kaç bişiy söyleyeyim normal motorin incedir vizkozitesi düşüktük yağlama özelliği yoktur fazla... yani siz uzun zamandan beri motorın 50 pmm lik (partikül oranı) yakıtı devamlı kullanırsanız pompa arasındaki boşluğu kapatamayacağından pompanız ve yakıt sistemini fazlasıyla hasar görür...EURO DİZEL de zaten yüzde 95 normal hidrokarbon türevinde olan motorin var en az yüzde 5 ise konolo(kozla)(genelde) vardır yani EURO dizelin tek avantajı yağlanama özelliği olması...kısaca katkı maddelerinin fazla olup yağlama özelliğinin artmasından ibaret ...ayrıca orda yakıt hortumuna sibob demişsiniz sanırm tek yönlü çekvalf demek istediniz...saygılar...